Gå til innhold

Mazda 5 eller 6??

Ranger emnet


Curly80

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er nettopp blitt alenemamma til 2 små, og skal nå kjøpe meg en ny bruktbil. Jeg tror jeg har landa på Mazda, men vet ikke om jeg skal velge 5 eller 6, diesel eller bensin... Vil ha en som er 2006 modell eller nyere, og vil bruke maks 200-250'. Jeg kommer ikke til å kjøre mye iløpet av året og det vil bli for det meste bykjøring...

 

Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lite køyring i året og sikkert masse småkøyring, kan det være greit med bensin.

No veit eg ikkje kva slags utstyr du vil ha

Men du har jo muligheit for å kikka og prøvekøyra ein bil eller 2.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24285781

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 6 er veldig gode biler å kjøre, men det skal sies at de er plaget med en del vegstøy. Dette kan man vel dog eliminere til en viss grad med å kjøpe dekk som ikke støyer så voldsomt.

Ellers så er 1.8 bensin motoren veldig dau, men til ditt bruk er det sikkert det billigste og mest fornuftige alternativet når man ser på innkjøpspris.

Jeg vet ikke hvordan det er med de litt nyere modellene, men på vår 2003 modell så er det en del problem med bremsene bake, i form av at de må overhales litt for ofte. Skulle tro at dette var noe som har blitt fikset etter dette, siden de også har gjort bilene etter 2003 mer motstandsdyktige for rust.

 

Lykke til med bilkjøpet, og jeg tror ikke du vil angre på mazda 6. God plass i baksetet og et absolutt akseptabelt bagasjerom. Også pluss for airbager i alle himmelretninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også et par(?) gjennomgående gjengangere av rustproblemer på disse bilene. Mener det er omtalt på \mazda her, også var det en utlending som hadde en salgsannonse her for sin Mazda 6 sedan. Har et par stv i familien og ihvertfall den ene har vært inne (på garanti håper jeg) for utbedring av disse kjente problemene.

 

Jeg istemmer for bensin mtp småkjøring ja. Dieselen skal også ha en grisedyr motorolje, 230kr/litern hos Magda på Hamar. Men slik er det med VAG og sikkert alle andre nye biler i dag kan jeg tenke meg...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, ikke så lett med dette bilgreiene, hadde liksom en mann til å ordne dette før, hehe:P

 

Ok, det blir nok bensin, tenker jeg!

 

Men ingen som mener noe om Mazda 5 altså? Jeg hadde en Chrysler voyager før, og savner skyvedørene... Har hørt noe om mye støy, men det er vel sikkert bedre enn i chrysleren, tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår