Gå til innhold

Skal vrake bilen min. Er det noe som er verdt å skru ut?

Ranger emnet


Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en gammel Kia Sephia 96 modell som skal kjøres på dynga. Er det noe som er verdt å skru ut for så å selge før jeg tar turen? Jeg er ikke spesielt bil kyndig så noe massivt inngrep kan jeg ikke gjøre. Jeg har tenkt å ta av hjulene samt batteriet, men finnes det mer som kan selges så tar jeg gjerne imot tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye å ta ut fra en sånn en da.

Men viss du har noen greie alu felger, eller med noen ganske så nye dekk, så ville det mulig være noen kroner igjen der.

 

Ellers så er radioen kanskje noe å få igjen penger på

 

Går da ann å legge ut bilen på Autodb eller Finn til en pris litt over pant kanskje?

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går da ann å legge ut bilen på Autodb eller Finn til en pris litt over pant kanskje?

 

Joda, men bilen er blitt spekket av nytt elektrisk utstyr (bl.a. en carputer med 10" touchscreen) at å selge bilen med dette utstyret antagelig ikke vil være lønnsomt. Så å ta ut at utstyret for så å kjøpe inn nye elementer og radio vil koste litt det også pluss at det vil være en masse jobb. Jeg tror skrappant + salg av tekniske duppeditter og dekk vil nesten være mer lønnsomt.

 

Hva med å ta ut lyktene? Nypris på frontlyktene er vel rundt 3000kr. og jeg vet jeg kjøpte en brukt lykt for en tid tilbake for 1500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du inne på noe. Ta av ting som du kan tenke deg folk ødelegger, og behøver. Lykter for/bak, dynamo, starter, airbag(er) hvis den har. Slitedeler skrur du ikke av med mindre det koster mer enn f.eks 500kr å få tak i nytt og du skifta det i går.

 

Om du gidder kan du jo ta ut de glassrutene som ikke er limt fast. Kia er sikkert populær brukstyverigjenstand? :D Ellers ville jeg tatt en søkerunde på finn, autodb og forumer etter folk som etterspør KIA deler. Plutselig er det en som mangler et (låsbart?) tanklokk, støtfanger eller et førersete. Og ja, brytere og sånt i dashen som plutselig ryker. Det er sånt ingen høggere gidder å lagerføre. Sjekk disse sidene med bruktbildeler dott com osv bla bla..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår