Gå til innhold

Hvem er du? Gammel? Bil? Hvor henter du penga fra? :)

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Er ikke så glad i BMW jeg, men det er pene biler, synd dem har så høy feilprosent (hører hvertfall noen sier dette og at dem har fått pakkisstempel).

 

Det er godt man har forskjellig smak. Når det gjelder feilprosent, har jeg hverken hørt spesielt mye om dette før, eller opplevd dette selv. Har riktignok bare kjørt BMW i ca. 4 år, men har ikke hatt noen store problemer.

 

Spesielt min 325i har vært veldig "snill" i så måte. Den har stoppet for meg 1 gang, og da var det bensinpumpa som hadde takket for seg. Dette skjedde for ca. en måned siden. Bortsett fra dette har jeg bare byttet slitedeler og andre kosmetiske småting. Bilen går som en klokke, er ingen rakett men går bedre enn den gjennomsnittlige bilen i gata, ligger veldig godt på veien og har herlige kjøreegenskaper (50/50 vektfordeling + stivt chassis + lav dekkprofil = morsomt å kjøre!). Skulle jeg trekke fram noe negativt med bilen, måtte det være vekta (veier ca. 1450 kg.). Dette er forøvrig noe jeg ikke tenker på i hverdagstrafikken, men på banetreff derimot... ;)

 

Når det gjelder "pakkis-stempelet" som du så sofistikert kaller det, synes jeg selvsagt det er synd...men jeg lar allikevel ikke DET styre mitt bilvalg. Det viktigste for meg, er at jeg har en bil jeg trives i og som jeg synes er god/morsom å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Er 19 år, eier en 92mod vectra 2.0 med 2000fangere + små utvendige modifikasjoner å feeet stereo :) Har ikke lån, arva nå peng når jeg var 17... nestn alt gikk i biln. Nå skal jeg kaste inn over 25 000 i styling på dn. Har fådd mange reaksjoner på at d bare er teit pgr. av aldern på biln, men gir meg faen elsker biln å vil ha dn minst 2 år til så da må man jo endre litt ;) Skal åsså ha momo interiør, orginal stolan suger! Penga får jeg fra Statoil Service Vadsø. Jobber i service halen i 2% stilling men regner me fast i januar.

 

Eide før i tia en Ascona C 1.6 men den ble russe bil, omlakkert type quick svart/rød metallic å hvite viperstriper! Mosa dn like før 16 mai seff med vilje :D

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Får vel også slenge meg med på denne tråden... er 19 år og bor for tiden hjemme siden jeg er lærling innenfor IKT. Begynner endelig og bli lønninger man kan leve av, så da går det meste på bil. Hadde en god startsum etter at jeg hadde fått og arvet en del penger før jeg ble 18, så når jeg var 17 kjøpte jeg meg en -94 Opel Vectra GT.. en sporty liten bil, men nå er jeg begynt og bli lei av den.. kunne godt tenkt meg og behlde bilen og ha den som prosjekt bil, men har ikke råd til det. Skal mest sannsynelig selge bilen nå i vinter og kjøpe meg en Audi A4 (type 96-97 mod). Ellers så regner jeg med at jeg skal skaffe meg litt mer jobb til vinteren.. skal jobbe litt på statoil og ta div. små datajobber, så peng kommer det inn. Har for tiden brukslån på 25 000 og når audien kommer så blir det vel et nytt lån på ca 80 000.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år bor hjemme, jobber på Rimi 1 gang i uka + annenhver lørdag + litt ekstra, blir ca. 4000 pr. mnd. Snylter også en del hjemme, og får mye i bursdags- og jule-gaver, uten dem hadde jeg ikke klart meg.

 

Bilen er finansiert gjennom at jeg solgte bilen og mopeden jeg fikk, + endel oppsparte gaver ukelønn osv.

 

Ligger ca. 18 000 i minus nå pga. forsikring:(

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle tråder er gode tråder!

 

Jeg er 20 år gammel, bor i Tromsø hos mamma og pappa. Er 100% selvforsynt når det gjelder penger, tjener i gjennomsnitt 8.000,- i måneden, er avisbud for avisa Nordlys. Arbeidstid fra 21:30 til 02:00 eventuelt 06:00 når jeg kjører sør-ruta også. Jobber cirka gjennomsnittlig hver 3. dag. Brekker ryggen hver eneste gang på jobb, er ikke gøy å laste inn over et tonn (seriøst!) med aviser på 2 minutter.

 

Første bilen min var en 1987 Honda Accord 2.0i EX, som jeg kjøpte for penger jeg har slitt meg til igjennom blod, svette og tårer.

 

Så jobbet jeg en hel del mere, og kjøpte en 1985 Audi Coupé Quattro for penger jeg har spart opp. Bilen er et brutalkjørt vrak, sånn helt egentlig, men det skal jo bare bli vinterbil av den.

 

Ellers drømmer jeg om en blå, brutalsenka Volvo 142 som ruller på 10*15-hjul og Nissans RB26DETT under panseret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år (føler meg 18...). Har samboer og vi venter vårt første barn om 7 uker. Flytter inn i ny leilighet om ca 1 mnd. Gikk ut fra V.G.S med vekslende karakterer (mest stryk... var ekstremt skole lei) , så jeg har jobbet noen år og tjent penger. Jobbet ofte 12-14 timer hver dag i et år i min første jobb (budbil) . Og fra 06.00 til 15.00-16.00 i min andre jobb (salgssjåfør). Ble i Desember 2002 sykemeldt fordi jeg ødela ryggen. Fikk veldig godt betalt av Aetat:)

Er nå heltids student ved BI i Drammen, og jobber en gang i blandt som visningsansvarlig for Dialog Eiendomsmegling i Drammen. (Har ikke jobbet på 2 mnd fordi nesten ingen kjøper hus lenger....)

Klarer oss godt på oppsparte kr og lønninga til samboeren. (Hun får ca 15 000 utbetalt hver mnd).

 

Har vært heldig når det gjelder biler. Fikk den første bilen av foreldrene mine. Det skulle egentlig være en bil til meg og mamma, men etter at jeg kjøpte lavprofil dekk og gule Koni, ble bilen så stiv at mamma ikke ville kjøre den mer...

Har hatt 2 gode kjøp etter det. Kjøpte ny A6 2,7t vare og solgte den med gevinst året etterpå. Kjøpte ny Saab 9-5 og hadde den 1.5 år, og solgte den med 20 000 i tap.

Kjøpte i Desember 2003 en 2003 A6 1.8TQ sedan. Har siden påkostet den ca 40 000kr i div stæsj...

 

Har ikke lån i banken på bilen, men betaler noen kr i mnd til pappa. Rentefritt såklart:)

 

Vi skylder banken ca 50 000kr på bilen til samboeren. (1997 Golf stv)

 

Ble langt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21, har fast jobb som serviceelektriker hos YIT (Tildl. ABB) i trondheim.. Kjører en 94mod Audi 80 Competition quattro, som er noe påkostet, skal kostes på MYE mer... Penger tjener jeg greit med, men banken er Veldig god å ha......... Sparing er et ord jeg ikke aner hva betyr:D med denne bilen er målet å få en av norges råeste 80 B4, bla 2.0 16v turbo, rs2 understell++++++++ Men her skal det være både motor og utseende, så ting tar tid..... regner ikke med å være ferdig på veldig lenge enda.....:)

S2 Sedan powered by ESTUNING.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel henge meg på da.

er 20år. har en hvit golf 2 87mod, m litt justeringer.

skal selges :)

studerer til å bli vernepleier i namsos for tiden, ellers så jobber jeg litt ekstra i et psykiatrisk helsetun + litt i omsorgsboliger rundt om i nærområdene.

men som student er det lite med penger :)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel henge meg med jeg å da. Jeg er 17 år, bor hjemme sammen med foreldrene mine i Bærum, kjører Aprilia RS 2002 (Primera SRi om 7 mnd. :P) Både bilen å mopeden har jeg spart opp til selv. Går på VK1 tømrer for å utdanne meg til tømrer seff. Jobber litt i et tømrer firma (Krefting & Thiis).

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Lars, er 16 år og cruiser rundt på den feteste tråsykkelen. Må skaffe meg jobb så jeg kan kjøpe bil snart....

 

 

Uansett, det er ikke når man er 18 - 20 man skal ha fete biler, det er når man har råd til det... og for de fleste gjelder vel det 20 - 30 år kanskje...?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår