Gå til innhold

Turbo-Am: '81 Nissan Laurel TD

Ranger emnet


Turbo-Am

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

For oppdatere litt her au då:D

Har fått bytta demperær rundt om, så nå e det bare å bytte bremseskiver framme og sveise rust på rammevangen venstre framme, så e det EU-godkjenning som står for tur..

Men ellers så har e fått bytta speiler, høgre bakløkt, ratt frå 13 te 14" og montert Hella 1000 løkter :D

 

DSC00031.jpg

 

DSC00032.jpg

 

Gammal

DSC00034.jpg

 

Ny

DSC00035-2.jpg

 

Heilhetsbilder

DSC00037-2.jpg

 

DSC00036-1.jpg

 

DSC00038-2.jpg

 

Kommentarer er gøy:D

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte e skulle prøve å få tatt å sveisa igjen hulet i ramma og så ha prøveskilt på bilen te veka..

Har litt andre ting e tenkte e skulle fått rødda litt opp i au før den tid..

 

Har fått kobla om lys i nedeste rad på bakløktene au, så heile nedre rekke lyser likt på parklys, bilder kommer ;)

 

Stay tuned, more to come!

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt :) :)

 

Takker:D

 

 

Update:

 

Då har bilen fått komme heim i kveld, i forbindelse me at den ska ut på prøveskilt i mårra:D Og sia min bil har fått komme heim, har den fått bytta plass med Volvon te pappa, så bilen står nå godt i garasjen, mens Volvon står ute i kulda hos onkel..

 

Og lova bilder av lyset bak..

DSC00047.jpg

Det lyser ikkje så kraftig på ekte, men blei sånn sia det blei tatt med mobil i mørket..

 

Bytta au te Biltema sine Gullpærer i hovedløktene, sia de gamle pærene hadde et mærkelig lysbilde..

Har au planer om å fått gjort litt småtteri med bilen i mårra før den ska ut på tur.. F.eks.: Sette fast turbotrykksmåler og koble opp lys i den, vaske utvendig og innvendig..

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje poste litt her au :P Men gidder ikkje skrive så veldig, så kopierer bare det e skreiv på Nissan forumet e:tannløs:

 

Då har bilen vært på prøvetur, første lange turen på 3,5år.. Nokke som va mærkbart..

Så har nå fått meg ei liste som e må utbedre med tia..

- Bytte venstre hjullager bak, men bytter heile akselen..

- Bytte girkasse, då den detter ut a 5te ved belastning..

- Bytte ei styrekule (i følge onkel, har han det liggans te meg :D )

- Slakke servosnekka..

- Justere spissinga..

- Henge opp eksosanlegg litt bedre, då det ligger imot karosseriet bak..

 

Bakaksel ligger opphos ein kamerat, men desverre nesnødd.. Håper på at snøen forsvinner snart..

Ellers va bilen god å kjøre ifølge pappa :D E blir ikkje 16 før 11.mai:(

 

For komme med litt meir bilder då :wink:

DSC00048.jpg

 

DSC00050.jpg

 

DSC00051.jpg

 

DSC00052.jpg

 

Syns den fronten e rå etter at e fekk på Hella løktene 8)

DSC00053.jpg

 

Kommentarer er gøy! :D

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Lenge sia eg har oppdatert her nå ser eg.. Så for vel gjør det nå da, hehe:tannløs:

 

Det har da skjedd litt med bilen etter at me hadde den på prøveskilt i vinter ;)

Bilen stod vel bare å tok plass i ca ein måned før eg fekk rota meg te å gjøre nokke, men i starten av april, så hadde eg fått henta heim ein 2,4 bensin, automatkasse med skifter og bakaksel..

Fekk bytta bakaksel i løpet av kort tid, hadde fått beskjed om at dissa bakakselane tålte lite, så ein a første prøveturane eg hadde med bilen etter akselbytte, måtte eg jo prøve bilen ordentlig, jadda, slapp på begge bakhjula(ja hadde då på de bredda stålfelgane med 245/60 bak) uten sperre på tørt..

MEN det eg ikkje viste, va at e då hadde kjørt av segringen te bolten som holder planethjula(?) inni diffen.. Og detta fant me ikkje ut før nå i slutten av mai.. Men skal ta opp bakakselen og ordne opp inni der snart..

 

Sirka på samme tidspunkt som bakaksel blei bytta, monterte eg gule kjørelys under fangern..

DSC00099.jpg

De bredda stålfelgane og løktedekslene kom au på:D

 

DEt neste som skjedde va at eg blei lei av å se den store, fæle luftfilterboksen, så pappa kjøpte seg nytt luftfilter te Volvoen, så da arva Laurelen det gamle, ein grundig vask med zalo, vann og neglebørste, så va det bare å montere..

DSC00104.jpg

 

Så blei det kobla lys i kjørelysa mine,blei rektig så fornøgd me de :)

DSC00112.jpg

 

Måtte au bort å parkere bilen ved siden av Datsunen te onkel, som forøvrig hadde fått lukta på fresk luft den daen :D

DSC00109-1.jpg

 

DSC00110-1.jpg

 

Så var det intercooler som skulle få ta plass i motorrommet.. (JA den skal ned bak grillen, men det blir ikkje før Alu-cooler kommer i hus)

DSC00117.jpg

 

Var også på Tanbergs bildeler ein gång i april, det endte med at eg kom heim med ein ekstra grill te bilen, med orginale Datsun emblemet og heilt strøken.. Den fekk seg ein god vask, og blei lakkert svart matt, det samme med emblemet..

DSC00119.jpg

 

Så va det litt listværk som skulle bli svart matt

Listene på bakløktene:

DSC00121.jpg

 

Ok lista på koffertlokket og lista under skiltet bak:

DSC00122.jpg

 

Og sommergrillen på bilen:

DSC00123.jpg

 

Så viste det seg at de bredda stålfelgane va meir skakke at først trudd, så då blei alu.felgane min e pussa og lakkert.. Neste gång sender eg de te glass blåsing for å sei det slik..

DSC00129.jpg

 

Grunning:

DSC00131.jpg

 

Endelig lakk på de, her uten deksel..

DSC00136.jpg

 

Og med deksel:

DSC00134.jpg

 

Så blei onkel satt i arbeid, bilen skulle rustsveisast, endelig..

DSC00142.jpg

 

Blei fin høgde på høgre bakhjul når den stod på bukker:thumb

DSC00146.jpg

 

Mellomaksel med opphengslager blei bytte, bremseklosser og skiver framme og ei styrekule blei au bytta, men gadd ikkje å ta bilde av det..

 

Så var det klart, bilen skulle på EU-kontroll, på fredag den 13:omfg

Gikk i mellom med glans, null feil :worshipnissan

Men på vei heim, fekk me smake datoen ja.. alu.felger og stålmutrer med feil kon går IKKJE over ens.. Mangla ein mutter på venstre framhjul, og der løsna te slutt 2 a de som stod på, og med deksel på felgane og uten umbrako te å få det av, så da måtte bestefar komme med umbrakonøkkel og hjulkryss..

 

Så når me hadde kommet heim, var det bare å finne fram 14" alufelger med dårlige dekk og legge på (med alu.mutrer denna gången), og hive 4 bedre dekk i kofferten og reise te onkel(3 min unna) og legge om, og bilen blei ein drøm å kjøre :)

DSC00150.jpg

 

Så var det te BT og hente skilt den 16.mai, var litt kaos der borte den daen:lol:

DSC00154.jpg

Og endelig skulle eg få kjøre egen bil.. For ein deilig følelse :D

 

Så blei det leika litt med papp, teip og saks..

DSC00161.jpg

 

DSC00159.jpg

Blei bare med pappmalen, vil ikkje ha bilen på full teknisk :P

 

Så laga eg med lokk te midtkonsollen..

DSC00170.jpg

 

Og hattehylle for å få felt in 6x9"erne..Ska au trekkes med skomgummi og svart skai ettervært..

DSC00176.jpg

 

Så var det motorvask som stod for tur..

DSC00164.jpg

 

Blei te slutt lei av å ha to tuter te eksosen ut bak, for det var ikkje plass te 2,5" over te høgre side, så det lå imot karosseriet og dona nokke grusomt, så kappa det vekk, og bruka restene te å lage dieseltut på venstre sida istedet ;)

DSC00171.jpg

 

Det var vel det, så nå er det bare å ha opp bakakselen og ordne opp inni der, så håper eg at eg får med pappa på Nissan Sportingtreff i Kristiansand den 10-12.juni..

 

Kommenterer er gøy :tannløs:

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, rått prosjekt! :D

Her skal det følges med :thumb

Takker:D

 

Har prøvesota ei ekstra bakløkt eg hadde liggans, m en lurer på om eg bare skal sote sjølve blinklyset istan?:

DSC00177.jpg

 

DSC00179.jpg

 

Har også mala bremseskivene og kalipperne framme svart, som tromlane bak..

DSC00196.jpg

Foringane og boltane på endane på stabstaget har eg også bytta..

 

Har også endra litt i fronten, nokken som ser hva det er?

DSC00202.jpg

 

DSC00201.jpg

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår