Gå til innhold

Laurel med oppjustert 3,3 TD


burnrubber

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det er noen som har peiling på hva slags kasse jeg kan bruke til dette prosjektet, skal ha bakhjulstrekk, er det enklest å koble av framhjulstrekken på ei 4x4 kasse eller går det ann å bruke kassa fra laurel 2,8D?

Håper på raskt svar ;)

-1992 Volvo 240 2,3 GL

 

God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på om det er noen som har peiling på hva slags kasse jeg kan bruke til dette prosjektet, skal ha bakhjulstrekk, er det enklest å koble av framhjulstrekken på ei 4x4 kasse eller går det ann å bruke kassa fra laurel 2,8D?

Håper på raskt svar ;)

 

et slikt prosjekt er kanskje det råeste man kan bygge!! fy for en sinnsvak lyd det blir og går veldig bra også.

 

Når det gjelder kasse, så ville jeg nok fått noen til å lage en adapter til 2.8d-kassa;) dette gjør det på mekaniske verksteder med freseutstyr/maskinering.

 

http://www.smpt.se kan du høre med!! de lager adapterer vil jeg tru.

 

4x4-kassa er jeg usikker på om kan brukes, men nødløsninga er adapter som sagt, mellom girkasse og motor;) Ellers så ville jeg nok heller bygd inn en 2.8td fra patrol etter 1990-1994.. dette er så og si samme motoren, men med turbo.. men er enig i at 3.3td er råeres og mer holdbar

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt svar, er ikke noe problem å få lagd apdater, men lurte mest på hva som holder, skal bygges med lastebilturbo og litt små snacks så bør yåle litt. Men hvis jeg skal bygge 2,8 er det vel bedre å bruke orginale 2,8D å bygge om

, siden de tåler vel mer juling på grunn av ståltopp og litt sånn eller? Det finns ingen bensin kasser som går ann å få til å passe da, fra RB25 motor fra skyline eller noe sånt? Mulig det er et dumt spm, men hadde vært enkelt og fett hvis det går ann å få til å passe, med tanke på at de tåler jo endel juling ;)

-1992 Volvo 240 2,3 GL

 

God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt vims jeg, er det noen som har peiling så er det enten vims eller sønnen Arvid.

 

Altså Jon espedalen eller Arvid Espedalen, har ikke telefonen foran meg, men det er are å søke på navnet det og 3800 Bø i Telemark

 

Arvid har forøvrig en C32 med RB20DET, og har/har hatt diverse laureler med turbodiesel og krefter.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt vims jeg, er det noen som har peiling så er det enten vims eller sønnen Arvid.

 

Altså Jon espedalen eller Arvid Espedalen, har ikke telefonen foran meg, men det er are å søke på navnet det og 3800 Bø i Telemark

 

Arvid har forøvrig en C32 med RB20DET, og har/har hatt diverse laureler med turbodiesel og krefter.

 

Takker for gode tips, er aldri dumt å høre på folk med erfaring ;) Skal se om jeg får til å ta en telefon i løpet av uka ;)

-1992 Volvo 240 2,3 GL

 

God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atrig at fleire satser på Laurel:thumb

Tøft prosjekt forresten :D

Jon Espedalen kan nok svare på nokka av spørsmåla dine ja ;)

Er det C31, C32 pre-facelift eller C32 facelift du har?

PS: anbefaler å bygge om te Volvo 240 aksel i samme slengen, så Laurel akselen tåler minimalt med krefter:tannløs:

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atrig at fleire satser på Laurel:thumb

Tøft prosjekt forresten :D

Jon Espedalen kan nok svare på nokka av spørsmåla dine ja ;)

Er det C31, C32 pre-facelift eller C32 facelift du har?

PS: anbefaler å bygge om te Volvo 240 aksel i samme slengen, så Laurel akselen tåler minimalt med krefter:tannløs:

 

Takk, har ingen Laurel enda faktisk er på utkikk etter noe i nogenlunde grei stand, dette er nemlig ikke noe prosjekt som jeg har planer om å godkjenne å kjøre på vei, dette er et rent bane-/morrobil prosjekt ;) Siden du nevnte 240, kan jeg jo nevne at jeg har en som bruksbil for øyeblikket :p hadde planer om å bygge litt blanding av volvo (solid) og nissan (praktisk og morro) hadde bla. tenkt til å bruke forstilling fra Silvia S13, som jeg har hørt er nesten bolt on på Laurel, noe som er praktisk siden bilen skal gå mest sidelengs :P

-1992 Volvo 240 2,3 GL

 

God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På C31 er det stiv, på C32 avhenger det av motor.

 

Om jeg har forstått det rett så har alle utenom bensinsekserne stiv der og, men ikke sikkert jeg har rett. Også mulig det er forskjell mellom årsmodellene.

 

Takk for svar, hjelper i vurdering av hvilkt karroseri jeg skal gå for ;)

-1992 Volvo 240 2,3 GL

 

God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare sikkert, så er det han eller Arvid som kan det...

 

Det er også gjort før, og jeg vil tro at SD33-kassa er litt for klompete til å bruke på Laurel.

 

Vill anbefale deg ett besøk på NCCN...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår