Gå til innhold

Rustgaranti?

Ranger emnet


bjirn

Anbefalte innlegg

Jeg har noe overflaterust på understellet.

Går det på garantien eller?

 

Gjør desverre ikke det da det regnes som slitedeler og ikke en del av karrosseriet...

 

Bakre bærearm kanskje?

 

Dersom du vil gjøre noe kan du sandblåse det og lakke på nytt.

Evt vente til det blir verre og bytte delen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert rusthøl innen tolv år! :thumb

 

Få sjekket ut ordlyden i den rustgarantien før du bestiller time. På min Skoda var det snakk om seks-sju år eller hva det var ... mot HULL! Tvers igjennom. "Greit, da venter jeg to år til og kommer tilbake når det er gjennomgående så får dere enda mere utgifter med det", sa jeg da jeg ble opplyst om det. Det ble så de etterhvert tok bilder og sendte inn da det var en standardutstyrt rustfelle. Makan.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så krever de også at man har fulgt alle servicer. Dette er for at de skal ha fått muligheten for å utbedre skader før det blir hull. Så hvis du sitter å venter på at der blir hull uten at de får mulighet til å reparere/forebygge så får du avslag på garantien så det er bedre å kjøre innom og be de se på det

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei. jeg har begynt å få noen rustbobler i dørkarmen på førersiden, og lurer på om Golf V hadde noen garanti der jeg kan ta det på?

 

Nei, du får neppe dette dekket. Møller forholder seg til 5 års reklamasjonsrett, og bilen din er 6 år. Jeg fikk dekket endel i fjor på min Golf V pga bilen var under 5 år, men i år fant jeg noe mer rust som ikke ble dekket (6år).

 

12 års rustgarantien er forøvrig en vits, og gjelder bare dersom rusten kommer fra innsiden....

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 års rustgarantien er forøvrig en vits, og gjelder bare dersom rusten kommer fra innsiden....

 

Fordi? Er da kun det på innsiden fabrikken kan stå til ansvar for å derfor gi garanti på.

 

Fått lakka opp biler som er både 10 og 12 år på garanti pga oksidering i lakken (sinkslipp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Fordi? Er da kun det på innsiden fabrikken kan stå til ansvar for å derfor gi garanti på.

 

Fått lakka opp biler som er både 10 og 12 år på garanti pga oksidering i lakken (sinkslipp).

 

Det var det jeg ble fortalt på bilskadesenteret i Bergen :(.

 

Send meg gjerne en PM på fremgangsmåte for å få dekket ting etter 6 år :)

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg ble fortalt på bilskadesenteret i Bergen :(.

 

Send meg gjerne en PM på fremgangsmåte for å få dekket ting etter 6 år :)

 

Det er riktig det, 12 års rustgaranti gjelder kun ved rust innenfra og jeg vet det skal litt til før denne garantien kan brukes, det gjelder ikke bare VW/Audi, men de fleste merker. 5 års garanti (og opp til 100' km tror jeg) på lakken, dvs. f.eks. sinkslipp/sinkbobler, som er et veldig vanlig problem på alle nyere biler i dag. Galvanisering er aldri noen garanti, og dersom bilen en gang har vært skadet og rettet opp/lakkert, så vil ikke denne galvaniseringen være like bra lenger, f.eks. i skjøter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det var det jeg ble fortalt på bilskadesenteret i Bergen :(.

 

Send meg gjerne en PM på fremgangsmåte for å få dekket ting etter 6 år :)

 

Ja og det er jo en helt naturlig fremgang for alle bilmerker.

Dersom bilens lakk blir påvirket av noe fra det ytre slik at det begynner å ruste er ikke det noe fabrikken kan stilles til ansvar for?

 

Ville bare poengtere at argumentet ditt om at det var en vits, var totalt grunnløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ja og det er jo en helt naturlig fremgang for alle bilmerker.

Dersom bilens lakk blir påvirket av noe fra det ytre slik at det begynner å ruste er ikke det noe fabrikken kan stilles til ansvar for?

 

Ville bare poengtere at argumentet ditt om at det var en vits, var totalt grunnløst!

 

Poenget mitt var at siden det virker som det skal MYE til for å få dekket noe når bilen er eldre enn 5 år, så virker det som 12 års rustgaranti mer er unntaket enn regelen.

 

Problemet er at definisjonen "ytre påvirkning" er såpass vag at det i realiteten kan brukes slik man vil. Jeg er enig i at hvis man får et steinsprut og det begynner å ruste, så skal ikke det dekkes (noe det heller ikke blir). Men når det brukes feks om rails som gnisser på lakken eller at det samles småstein o.l. bak lister som resulterer i rust så blir det litt pussig. Ja, det er jo en ytre påvirkning, men det er vel ikke forbrukerne som har stått for konstruksjonen av bilen :wonder:?

 

Det siste var satt litt på spissen, men jeg håper du ser poenget mitt ;)

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår