Gå til innhold

ChrizzyD's VW Golf II Prosjekt

Ranger emnet


ChrizzyD

Anbefalte innlegg

Heisann. jeg har kjøpt meg en Golf II 90 mod for et par år siden som jeg skulle fikse opp. har ikke hatt tid og penger til det ennå. men i det siste har jeg funnet ut at jeg vil begynne på det jeg skulle starte på.

 

n5717864011047526448.jpg

 

Dette er da bilen jeg har kjøpt.

 

Ting som skal gjøres utvendig:

()Fjerne all rust

(X) Fjerne alle lister

() DIV Logo som skal på

() Nye Felger + Dekk

() Bodykit

() Lage Panser Scoop 5 - 8cm opphevet

() Sote alle vinduer bak

 

Innvendig:

(X) Fjerne alt innvendig

() Trekke om tak + Dører

() 4x Bøtteseter

() innebygget SuB kasse bak

() Nytt Frontpanel

() Svart og Rødt innvendig tema

 

 

Dette er noe av det mine planer for bilen er.

Jeg skal ta noen flere bilder av bilen i måren og få de lagt ut.

jeg er ikke sikker på om jeg skal skifte motor ennda. har en 1.8l stående inni foreløbig. går som en klokke.

 

 

 

Jeg tar gjerne imot tips. når bilen er ferdig skal den være Unik..

 

:D

 

 

Hilsen en Nybegynner

 

ChrizzyD

Endret av ChrizzyD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt og ta av fronten for og begynne der og fikse litt. Jeg er ikke sikker på om jeg skal beholde fronten jeg har eller få tak i en ny, litt mer fancy en.

jeg har funnet mye rust i fronten som jeg må ta meg av før jeg begynner og sette sammen fronten igjen.

 

her er noen bilder av fronten før og etter jeg tok den av, og litt rust bilder. heldigvis bare overflate rust. FLAKS!

 

Front Før:

 

dsc0081mz.jpg

 

Her kommer noen Rust bilder:

 

dsc0083nc.jpg

 

dsc0086x.jpg

 

dsc0084mm.jpg

 

dsc0085rnl.jpg

 

Så her e noe av det jeg ska fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x2

Og hvorfor nytt bodykit?

 

Ellers gleder jeg meg til å se framgangen:)

 

jeg ska ha bodykit fordi jeg vil at bilen ska bli unik.

det ska ikke være en Golf II du ser på veien hver dag.

Denne ska være sånn at når folk ser på den ska de ikke si ahhh samme gamle golfen som alle har.

Jeg vil at folk ska ligge merke te den.

men jeg tar gjerne imot tips.

 

Her e sånn ca hvordan Bodykitet skal være

Jeg skal ha alle mine 4 frontlykter da så dette er bare bilde ifra sånn ca hvordan den kommer te og se ut

golffrontbumpersp1e.gif

 

Her bak skal jeg gjøre ca det samme med bakluken fjerne den gammle skilt platen og sette den på bakfangeren istede. jeg skal trekke en ny kabel som skal åpne bagasjerommet ifra førersete

 

golfrearbumpersp2e.gif

 

Sideskjørte blir fett sammen med resten :D

 

golfsideskirtssp2e.gif

Endret av ChrizzyD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil, og jeg skal selvsagt ikke si hva du skal gjøre, men hvorfor sette på noe sånt på en Golf 2? Linjene passer ikke i det hele tatt på en så gammel bil. Stylingfangere på Golf 2 er fyfy i mine øyne, men som sagt, det er jo din bil:) Ikke ta deg nær av det jeg skriver, just my two cents;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil, og jeg skal selvsagt ikke si hva du skal gjøre, men hvorfor sette på noe sånt på en Golf 2? Linjene passer ikke i det hele tatt på en så gammel bil. Stylingfangere på Golf 2 er fyfy i mine øyne, men som sagt, det er jo din bil:) Ikke ta deg nær av det jeg skriver, just my two cents;)

 

Jeg takker for din mening. alle har forskjellige innsyn på ting. derfor syns jeg det er greit når folk sier sin mening. jeg ba om andres mening så då kan jeg heller ikke klage når jeg får noen.

jeg skjønner hva du mener me at golf 2 e ikke golf 2 uten at den e ganske standar. men som sagt jeg skal ha en bil som du ikke ser i gaten hver dag liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg funnet enda mer rust :(

ble litt mer Rust arbeid enn det jeg trodde....

men men sånn e vel det når man finner ut at man ska fikse en gammel bil...

Ser ut som dette prosjektet kommer til og bli et langtids prosjekt, men mindre jeg plutselig får masse fritid til og gjøre det på. og en del mer penger enn jeg trodde jeg skulle ha behov for.

 

Gleder meg te bilen e ferdig og klar for veien, men no ska jeg ut igjen og pusse RUST!!

kommer med mer opptatteringer seinere i kveld eller i måren.

hvis flere bilder er ønsket kan de seff bli lagt ut. jeg tar masse bilder underveis med før og etter bilder... så si ifra hvis dere vil se.

 

 

No gir jeg meg for i dag. har fått fjernet nesten all rust som vist på bildene over. Drittjobb...

i morgen e det jobb så vet ikke hvor mye jeg orker å gjøre på bilen etter jobb. men får sikkert tatt litt mer rust som er rundt på bilen, det er vel det eneste jeg kan gjøre før tirsdag når lønn kommer.. da blir det masse sparkling og sveising vil jeg tro, då e så å si kansje all rusten tatt :D

 

Men det jeg gruer meg mest til e vell egentlig Bremerør :( alle bremserørene i hele bilen skal byttes... orker ikke pusse de ned så kjøper heller nye, det er bedre for da e det nytt og vil holde lengre.

 

Signing off for today

 

ChrizzyD

Endret av ChrizzyD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilder vil alle se her :)

Bremserør kan du jo kjøpe metervis av, f.eks på biltema og bøye dem til selv, det har jeg gjort med min. Enkelt og ganske fort gjort egentlig bare man begyner. Ingen ting å grue seg for :) Var skeptisk selv også før jeg begynte, men var egentlig en grei jobb:) Bare husk på å sjekk om du har lasteventil, om du har det setter disse pris på litt pleie som regel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilder vil alle se her :)

Bremserør kan du jo kjøpe metervis av, f.eks på biltema og bøye dem til selv

 

Trenger du noe spesielt for og bøye bremerørene med?

Jeg har tenkt og bytte alt som har med bremser og rør og slanger.

ventiler og alt. skal jeg først gjøre det hvorfor ikke gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge ut flere bilder seinere i dag eller i måren. fordi jeg vil ha bilder av den ferdige delen av det jeg har gjort. Front delene vil bli grunnet og lakkert i kveld eller i måren. jeg må bare la Zink sprayen få tørke så kommer svart lakk og klar lakk over i måren.

Men over til det som er gjort i dag.

Jeg har pusset vekk all rust innvendig i bilen. og fjernet alt av asfaltmatter (Dritt greier, stress og ta av)

Her skal det grunnes og på me ny asfaltmatter, for da kan jeg begynne og sette sammen tingene innvendig igjen, med litt ekstra ting her og der og litt nye ting :D

 

Her er et bilde ifra før jeg begynte innvendig i dag

dsc0093.jpg

 

og her er resultatet

dsc0107.jpg

 

Dårligt bilde grunnet Zinkspray støv

Endret av ChrizzyD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt du holder på med her. En bekjent hadde en gul golf 2. Denne var ikke spesiel fin. Men din har absolutt potensiale. Golf2 er jo lette biler å få tak deler til. Men finnes det noen bodykit til bilen din som følger linjene bedre vis du forstår. ?

 

Ta gjerne en titt på mitt prosjekt under;

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt du holder på med her. En bekjent hadde en gul golf 2. Denne var ikke spesiel fin. Men din har absolutt potensiale. Golf2 er jo lette biler å få tak deler til. Men finnes det noen bodykit til bilen din som følger linjene bedre vis du forstår. ?

 

Ta gjerne en titt på mitt prosjekt under;

 

Du får sikkert tak i annet bodykit oxo men spørs jo i hvilken prisklasse oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår