Gå til innhold

Venstre bakhjul låst...?

Ranger emnet


Olav_h

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle rygge min peugeot 405 stv. ut av innkjørselen i dag, så begynte bilen å "heise" seg bak. jeg slo umiddelbart av motoren å gikk ut for å se. da var det spor forran det venstre bakhjul å ikke forran noen andre. kan det bety at hjulet har låst seg?

og hva kan jeg gjøre med dette?

 

Takker for svar på forhånd

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som håndbremsen kan ha låst seg på det ene hjulet ja. Hvis du har trommelbremser bak, kan du prøve å skru av hjulet på denne siden, og banke på trommelen med en stor hammer. Det er ofte nok til at det løsner.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger nok bakbremsene dine en liten overhaling :)

 

Nye bånd, tromler, evt hjulsylindre og monteringsdeler hvis du har tromler.

Nye klosser, evt også skiver og smøring av calipere hvis du har skiver.

 

Pleier ikke å koste stort ihvertfall :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste når du skal ha av trommelen er at håndbrekket/bremsen er av! :)

 

Hvis du tror håndbrekket henger kan du prøve å løsne waieren en plass der den er huket på, evt klippe den. Slipper trommelen fortsatt ikke må du prøve å slå på den og bruke makt og litt kløkt for å få den av.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du løsnet en eventuelt sentermutter som holder hjullageret på spindelen? Jeg kødda med det der på min elsk&hat pug205gti da jeg var ung og dum. I dag er jeg bare dum selv om jeg vet litt mere om bil. :)

 

Jeg satte på en trearmet avdrager men bulka bare senterkoppen. Tror jeg sendte det bort til en som jobba på Bertel. Jeg vet ikke hvor fransk din er men det burde være et konisk rullelager på utsiden av trommelen. Samt ett på innsiden av trommelen et sted. Slik det er på normale biler iaffall. Haynesbok er tingen hvis du ikke får tigget til deg en utskrift fra Bertel O. Steen eller fra noen du kjenner på et frittstående verksted med Autodata eller lignende dataprogram. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår