Gå til innhold

Er usa-importert 993 mindre verdt?

Ranger emnet


morteym

Anbefalte innlegg

Ser det ligger en fin bil til salgs som er vesentlig lavere i pris enn andre, uten at det kommer fram noen grunn i annonsen annet enn at bilen er importert fra USA.

 

I en annen annonse ser jeg en som kan ta innbytte, men at usa-import er uinteressant.

 

Hva er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du stiller spørsmål, hadde det vore greit å legge ved en link til annonsen.

 

Hvorfor noen synes det er greit med innbytte, og andre ikke synes det, er vel individuelt... Det blir som å spørre hvorfor noen liker fisk, og andre ikke....

 

søkte kjapt på 993 på finn, men gadd ikke surre for lenge der, og du skriver heller ikke om det er DER annonsen ligger.

MEN normalt når biler er lavt priset, og importert, er det bare momset inn, og ikke betalt engangsavgift.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Importbil har vel generelt uavhengig merke noe mindre status enn "norsk bil" hos mange. Ikke alle men mange. Mht Porsche så tenker jeg for min egen del at en relativt ny(feks inntil 5-7år(går en grense ved 5 mht reklamasjonsrett som er "borte" på enkelte importmerker), vil kanskje være forskjell inntil 10-12år) vil for meg ha en noe lavere verdi som importbil med mindre den er meget godt dokumentert, og i tillegg er europifisert hos annerkjent verksted.

 

Når det gjelder eldre bil, 10år-veteran, så vil jeg tenke på dokumentasjon av bilen som det viktigste. 993 kommer innunder dette - og jeg ville tenkt at en fin og bra bil er nettopp fin og bra(om man også får dokumentasjon på dette).

 

Husk også på at det er en del kreative måter å annonsere bilene på. Kun momset inn, momset og europifisert(helt eller delvis) og de som har momset og europifisert og har den klar på norske skilter. Man må ofte lese alt i annonsen også!! km stand - miles stand oppgis av mange som km i overskriften.

 

Skill også på modellene - 993 er ikke 993. Carrera 2 er rimelig, Carrera 4 er endel dyrere, og S og 4S er meget høyt priset med Turbo et stykke over der igjen. (S er prod i relativt få eksemplarer så den har fått grei samlerstatus og finns priset over 4S)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår