Gå til innhold

Åpent Brev til VEGVESENET / VEGDIREKTORATET/ SFOOR

Ranger emnet


BARE B

Anbefalte innlegg

Det bygget i Bjørvika skulle man gjøre om til MEKKE sted for ungdom. Bruke utsiden til offroad løype. Tenk så morro da! De som ikke kommer opp ramler i sjøen :-) Neida, finulturen må vel få lov til å leve den og men er det ikke på tide at vi bygger en Nurnbergring eller ti i Norge? Slagordet til Stoltenberg : ALLE SKAL MED, bare ikke bilentusiaster .

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har hele tida ment at vi som driver med bilbygging av ymse slag er ei NOE større gruppe enn de som fikk igjennom nytt kulturtilbud for flere milliarder kroner i bjørvika....

 

Problemet er at det ikke er politikere som driver med bilbygging, men det er mange politikere som går på opera. :scared

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at man ønsker å dyrke finkulturen i Norge. Bygg gjerne en opera til noen milliarder. Oljefondet er på noe sånt som 2,3 trilliarder uansett(nei, jeg tuller ikke). På den annen side. Hva ville det kostet staten å kjøpe opp noen tomter rundt de 10-15 største byene i Norge(helst utenfor byene da, slik at det ikke blir så høye tomtepriser) og bygget verkstedhaller på la oss si 500m^2, samt utrustet disse med grav(løftebukker kan lett bli stjålet, men det er vanskelig å stjele en grav) samt kompressor og annet dyrt utstyr som ikke alle har tilgjengelig.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se hva du vil med dette brevet, men jeg svarer som jeg gjorde i en lignende sak her på forumet, der det var enda en person som hadde sammenfatta seg et lite brev: for Guds skyld, ikke send det. Du er omtrent så lite saklig og formell som mulig, og alt du gjør er å dumme deg selv ut. Jeg håper virkelig ikke at du tror at noen som helst innen Statens vegvesen tar dette serriøst? Det første som kommer til å bli gjort, etter at vedkommende som mottar det har lest 2 linjer, er at han eller hun enten sletter det, eller river det i stykker. Og jeg kan ikke si at jeg klander de for det.

 

OM du absolutt, som en enkelt person (der det er flere organisasjoner av størrelse som prøver på det samme), skal prøve å overbevise Statens vegvesen om at de er idioter, så gjør det skikkelig. Skriv formellt, og vis til lover og paragrafer, utenlandsk praksis kontra Norges praksis ++ Vær saklig er hovedpoenget, ellers kan du ikke vente å bli tatt serriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det..........!

For å si det enkelt, av og til renner det over. Så enkelt er det faktisk.

For noen år siden exploderte jeg fullstendig da i en helt annen sak som ikke har noe med biler å gjøre.

Jeg fikk unna noe som har 9 måneders saksbehandlings tid på 2 dager.

Og jeg skal love deg at jeg var ikke nådig. En viss ambassade ringte meg påfølgende dag og klaget over at de hadde fått koreks. HE HE !

 

Saklig.

Av og til er saklighets nivået hos SFOOR lavere en min.

Jeg har blitt fortalt: Kan du ikke bare bygge hva du vil da og kjøre på RØDE skilter.

Joda jeg har flere av den kaliberen.

Hadde det vært et engangstilfelle så hadde jeg ikke brydd meg men når de til de grader skal være vanskelige (bare fordi de kan) så får de ta det som kommer.

 

Spørsmål:

Hvorfor fikk jeg ikke 1942 foreskriften tilsendt slik SFOOR lovet ?

Joda jeg måtte kjøpe den fra Lovdata. Ikke at jeg går konk pga det men de holder ikke det de lover. Og ! de liker ikke at vi kan reglemanget.

 

Sak: Bur i biler før 1974 er klaget inn til dep men der har det ikke kommet noe svar ! 1 år og litt !

Er det rart jeg solgte prosjektet og handlet en 1970 modell ?

Jeg hadde en anelse om at både jeg og bil ville gå ut på dato lenge før det kom noe svar fra DEP .

 

Spørsmål 2.

Er det rart at det renner over av og til ?

 

Mvh Eric

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det renner over for folk til tider, men er viktig å holde det saklig.

 

De vil ha slutt på all ulovlig trimming, styling ol. men det er ikke rart folk kjører uten å ha godkjent ting når det skal være så utrolig vansklig å godkjenne ting. Man skal ha dokumenter herfra og derfra som omtrent er umulige å få tak i , uansett om de veit bilen tåler det å at det ikke er skadelig for noen. Hvorfor skal de være så vansklige på alt mulig ?

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes regler for alt mellom himmel og jord.

Noen er der fordi vi trenger dem andre fordi noen synes det er galt å være alt annet en A4.

Ikke skal vi ha for lave biler og ikke for høye.

Ikke skal det se tøft ut og ihvertfall ikke bråke !

Man kan da uten problem (kanskje) kjøre i 150 med en Skoda Fabia og ta livet av en hel famile. Kanskje det er kjøreferdigheter trafikkforståelse og bedre trening man bør se nærmere på. Bedre veger hadde heller ikke vært å forakte. Vegstandarden har ikke frbedret seg nevneverdig på de noen og 30 år jeg har hatt bak rattet men det har trafikkbidet.

At noen finenr det ustyrtelig morsomt å sprette rundt i en gammalbil med litt morro under panseret burde ikke staten legge seg opp i.

Jeg bodde en del år i Canada og der var det ganske så enkelt:

 

Dekk skal ikke stikke uttafor bilen.

Alle lovlige lys skal virke.

Ikke mer en 600 Hk til gatebruk.

 

Så enkelt kan det gjøres.

Se til Sverige og ulykkes statistikken der. Det er stort sett ingen ulykker med ombyggde og eller amatørbyggde biler.

Jeg mener det sier mer en nok til at DEP tar tak i saken og gjør noe mer en å tvinne tommeltotter og si nei til alt og alle som er bitte litt uttafor kantene på A4 arket.

 

Jadda jeg kan være saklig til de grader og jeg kan til dels styre unna skrivefeil. Hender mer en ofte at jeg bommer på en tast eller trykker ned to eller tre i samme slengen men slik er det bare.

Men nå er det tusener som har prøvd seg med saklighet og blitt avvist. Det ser ikke ut til at hverken private eller organisasjoner kommer noen veg med DEP, SVV og SFOOR. Hva skal man gjøre da?

Er vi mange nok som hyler og skriker så må de våkne .

Kanskje det er en ide å starte et nytt hylekor. Norske Bilbyggere's Union.

Presse på og mase oss til møter med SVV og SFOOR og ikke gi oss før vi får ordentlige svar på de sakene som angår oss veldig mange som har bil som hobby og lidenskap.

 

Se hva andre har fått til med hylekoret sit, Beliona Fx

 

Jeg har prøvd å få til en dialog med Sfoor ang nettside i SFRO sin ånd. Dette slik at Sfoor's kompetanse kommer bilbyggere til gode men jeg har ikke hørt et PIP fra den siden.

 

Noen som vil være med og jobbe for denne saken ????? Pm meg !

 

Mvh, Eric

Endret av BARE B
Skrivefeil. Fikk jeg med meg alle? Premie til de som finner alle feil.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det begynner å bli lenge sidden jeg i fullt sinne og motvind skrev mitt brev til gutta på Risløkka trafikk stasjon.

Siden den gang har jeg vel fått ok på nesten alt jeg har søkt om.

Vekt på V8 rekorden er OK med papirer fra GM Norge.

Bur i Kadetten er Ok samt Volvo motor og anna rart.

Jeg har og fått OK på min 1967 Kadett stasjonsvogn med turbo diesel 1,7 og understell fra Suzuki SJ så den blir 4X4 gett.

Om mitt brev den gangen gjorde noen forskjell vites ikke men det har nå gått lettere i det siste.

 

At Gutta på Risløkka til tider er MEGET vrange er noe alle som byger bil vet og at de må tåle et og annet surt oppstøt er vel så sin sak.

 

Det jeg undres på er om ikke de gutta kunne ha lagd noen nettsider med råd, tips, retningslinjer og regelverk, samt tolkning av dette, slik at de fleste kunne ha noe å forholde seg til.

 

Vi får alle håpe at det bedrer seg i fremtiden og at vi som har bil som hobby får et litt lettere liv.

 

Med ønske om en riktig god jul to Alle sammen, inkludert gutta på Risløkka :-)

 

Eric

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeg tok en telefon til vegvesenet nå bare for og høre ang ettermontering av Intercooler på en diesel golf..Fikk snakke med en herremann på teknisk og fikk beskjed om at dette var effektøkning og var veeeeeeeldig vanskelig og få godkjent..søknader/godkjennelser ifra vw osv måtte til..hehe..må le litt og..greit nok at regler er regler men sier ikke noe på at det ruller MANGE biler på norske landeveier med "ulovlige" modifikasjoner.

zzZZzzZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår