Gå til innhold

Stambo´s Octavia RS

Ranger emnet


Stambo

Anbefalte innlegg

Ja, da var Poloen byttet ut til fordel for et nytt "prosjekt", og denne gangen falt det på en Raceblå 2007 Skoda Octavia RS. :) Valgte den litt for at det er en litt sjelden bil (hvartfall sammenlignet med A4 og Passat), har gromt interiør, digg farge og brukbar motor.

 

Bilen blei hentet i Tyskland 26 April, og må takke Ole Reidar Dvergsdal / importerbil.no for hjelp og en flott tur! :) Vel hjemme fikk jeg på skilt, og etter 3 dager på norsk jord var det en tur i bilpleie hallen til Lars Kristian Belle, og bilen blei som ny! Står respekt av det gutta får til med lakk! :)

 

Tråd på Detailersclub.no

 

Det er som sagt en 2007 model, 65000km, 170hk TDI med 6trinn manuell og ellers greit med utstyr :)

 

noen få bilder da, fra etter shining;

 

DSC_0424.jpg

 

DSC_0425.jpg

 

DSC_0426.jpg

 

DSC_0427.jpg

 

DSC_0428.jpg

 

DSC_0429.jpg

 

DSC_0430.jpg

 

DSC_0433.jpg

 

DSC_0434.jpg

 

DSC_0435.jpg

 

DSC_0436.jpg

 

DSC_0440.jpg

 

DSC_0443.jpg

 

DSC_0444.jpg

 

DSC_0445.jpg

 

 

Blir gjort litt med denne også, mange planer, men starter med det viktigste og tar det litt på tid :)

Justerbart er på vei, og leter stadig etter felger :) pluss litt mere deler er på vei :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det :) Ja Belle er flink! :)

Blir først og frems justerbart og felger pluss litt små greier. Tar det litt over tid :) Fargen var et must om jeg skulle ha RS. Bra begeistra for den ja :D

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk er itt forsinket men håper å få hentet det i helgen, så jeg kan få det på til 17.mai. Hadde vært fin om jeg rakk det! Er i Bergen på jobb, og skal til Bergen rett etter 17. igjen, så blir rolig i mai. Skjer nok endel i juni! :) Har finni meg felger, som jeg også håper å få hentet til helgen, men dekkene kommer ikke før neste uke, så blir ikke nye felger på bilen før om en liten stund igjen heller.. menmen.. :)

Har fått litt palstikk deler, men så var det det med lakk da :p Blir vel i juni det å :p

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått beskjed om at senk ikke har kommet enda :( Så da blir det ikke senk før 17.mai. Men nå skal jeg bort noen uker igjen fra den 18.mai, så når jeg kommer hjem derfra igjen håper jeg alt er på plass! :) Senk er på vei, felger er på vei, dekk er på vei, litt styling er på plass (ikke lakkert) og nytt filter er på plass! :) Noen bilder da:

 

DSC00134.jpg

 

DSC00135.jpg

 

Skal si det suser i purka nå! :)

 

 

fjernet bakrute viskeren. Viskerarmen kan ofte sitte jævli godt, og hadde jo en avdrager liggende så da blei det jo bare kosejobben :) Viskeren blei også kodet bort med vag-com før jeg fjernet den :)

 

DSC00140.jpg

 

Glass proppen fra gecleaned.de passet ikke i hullet for proppen var 26,8mm mens hullet var 27,6mm. blei derfor en midlertidlig gummipropp

 

DSC00142.jpg

 

Prøvemonterte også en 19" felg for en tid tilbake siden, for å se hvor mye plass det er å leke med, og det var som fryktet. Forferdelig tragt i hjulhusa på disse bilene...

 

DSC00121.jpg

 

DSC00120.jpg

 

 

Testet også Seat Leon Cupra leppe under fangeren i stad, men er ikke helt sikker på om den passer. Ser ikke så værst ut her, men fangeren buer litt mye i forhold til leppa, så får se hva det blir til :)

 

DSC00144.jpg

 

DSC00143.jpg

 

 

Det var en liten update.. desverre ikke så spennende, men håper det blir mer spennende neste gang! :)

Endret av Stambo

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bytta ut luftfilteret med orginalboksa og innlegsfilter. luftmassemålern din er ikke glad i det filteret der. ikke sikkert du merker noe til det men kan føre til graqdvis effekt tap,

 

men nok om det, tøff bil, noen bilder av bilen etter montering av frontlipper?

så en hvit rs med 20" og senk på service skolen til møller i lillestrøm en gang den var pen.

hva med å fjærne railsa på taket? tror 19-20" BBS LM hadde vert tøft på denne biltypen

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Ser ingen problem med luftfilteret, det er tørt filter, og det er olja som er problemet med LMM ;) Kjørte 4 år med åpent filter på gamle Polon uten problem. Dessuten er LMM slitedel på VAG :)

Frontleppa blei aldri montert, fordi den ikke passet med buen på fangeren :) Men har andre ting klart ;)

Har vurdert litt av hvert med rails, så får se hva jeg gjør. skal få klart det jeg har på vei nå først før jeg drar prosjektet videre :) 20" er tøft, men er lei lavprofil etter Polon, så valgte 19" nå for litt mer komfort og brukbarhet. Ang BBS LM, kan jeg ikke noe for det, men jeg syns det er utrolig kjedelige felger.. Så det blir det nok ikke.. men har noen på vei som jeg håper og tror blir bra :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hentet i dag deler fra lakkering og monterte noen av de :)

 

Lakkert motordeksel

 

DSC00174.jpg

 

DSC00175.jpg

 

En liten facelift!

 

DSC00176.jpg

 

Milotec grill og fanger innmat og lyktesenkere :) Veldig fornøyd, men den skriker enda høyere etter senk nå :o Venter med resten av delene til senk og felgs er på plass! :) (venter fortsatt på senk og felger! :( ) Vet det kommer til være litt delte meninger her ang noen av delene :) Og gleder meg noe så forferdelig til å se felgene :D tror det blir en innertier :thumb

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Må kanskje venne seg litt til det, men jeg er veldig fornøyd med resultatet :) Er ikke det beste bilde heller, men kommer nok flere etterhvert. Nå er det jo lik netting oppe og nede :) har mange planer, men gidder ikke starte på de fleste før etter bilen har vært innom biltilsynet og godkjent senken.. så at senk er forsinket utsetter myyye.. :/

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår