Gå til innhold

e28 525ia, elektrisk problem.

Ranger emnet


Speedmaster

Anbefalte innlegg

Hei, for et par uker siden kjøpte jeg meg en 1984 modell BMW E28 525ia. Bilen er veldig strøken og minimalt med rust :D

Men har et lite problem, noen ganger når jeg skal starte den så er det null reaksjon fra starteren. Alt av lys, vindusviskere, fløyte stereo virker. Til og begynne med trodde jeg det var lite strøm på batteriet så ladet det, etter 20-30 min med lading startet den lett.

 

Så tenkte kanskje at batteriet hadde tappet seg litt da den hadde stått noen dager. Men så plutselig etter og bare ha stått maks en time så fikk jeg samme problemet. Da hadde jeg ikke noe lader for hånden så prøvde og ta av ledningene som går til pluss polen på batteriet for og så sette dem på igjen, da startet den som normalt :) Hva er det som kan være skylden i dette? Har måttet gjøre samme prosedyren flere ganger :(

 

Har også stoppet 2 ganger under kjøring, men kun et par hundre meter etter start. Da hadde jeg også måttet ta av ledningene til pluss polen og sette dem på igjen for og få start.

 

Setter stor pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på en E34 525ia jeg hadde. Veldig periodisk feil. Fant ett rele i sikringsboksen som skal sørge for at du ikke får startet før gearvelgeren står riktig. (releet ble ikke jordet før velgeren sto i P eller N) Releet fungerte, og all strømmen som skulle dit var i orden, men fikk allikevel ikke strøm ned på innslaget på starteren.

Så jeg gjorde ett forsøk på å legge opp ny ledning fra det releet og ned til starteren. Om det løste problemet eller ikke det aner jeg faktisk ikke, for 3 dager etterpå solgte jeg bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår