Gå til innhold

Er en Biltema-kløtsj grei til normalt bruk?


MediaSUV

Anbefalte innlegg

Har en Renault R19 kabriolet som må få seg ny kløtsj (den har gått drøyt 170 000 med pen kjøring av et eldre ektepar før oss, de første 15 årene i Spania, deretter sommerkjøring i Norge, så det kan være første gang den er byttet). Biltema har et kløtsjsett til 899 kroner (går ut fra at det er lager og trykkplate, rett på meg hvis jeg tar feil - det står ikke hva det inneholder på nettsiden), delenummer 73978. Samme som til R5, Laguna, Volvo 440, 460 og 480. Er dette brukbare greier til en utrimmet bil som stort sett kjøres av kona, og av og til av meg, med normal kjøring? :)

 

Skal jeg rølpekjøre, gjør jeg det på min småtrimmede Yamaha RD350 totakter, og kanskje (når den blir ferdig) i min Oldsmobile Starfire '78, som venter på å få montert en Buick V6 turbomotor. Ikke i en Renault kabriolet, den passer best til avslappet kjøring. :zzzz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sikkert grei den. Bare forsikre deg om at den passer, det er hovedproblemet med biltema i mine øyne. Delelistene dems er helt på trynet, og nesten hver gang jeg skal kjøpe noe der må jeg tilbake for å bytte.

 

Men kvaliteten på delene er helt ok etter min erfaring.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Rd350 har jeg to av, men den som det er hjul på, er en 1983-modell. Lett og forholdsvis sterk, så fra 0-70 er det ikke mange sykler som henger på. Over det blir det for lite rå muskler. Men uhyre morsom å kjøre! Den må nok anses som gammeldags nå, men var noe av det kjappere på veien da den var ny. Var en tur oppe på Evje med den i fjor. Inne på MC-klubbens lokaler sto det da en nydelig RD500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår