Gå til innhold

Motstand vifte?


same123

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg har en xsara. Jeg får ikke skrudd av viften eller noe, den står kun på max (eller på 2..Det bråker bra iallefall) Fikk en som har litt greie på bil se på problemet. han skrudde opp og så om det var brytern, men det var det ikke. Han målte også "innmaten" og fant ikke noe brudd.. Men vifta gikk selvom ledningen ikke var plugget i.. Så jeg tok en tlf til Citroën forhandler og en kar der, sa det kunne være motstand vifta, og ville ta 3500,- for det. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hey! Jeg har en xsara. Jeg får ikke skrudd av viften eller noe, den står kun på max (eller på 2..Det bråker bra iallefall) Fikk en som har litt greie på bil se på problemet. han skrudde opp og så om det var brytern, men det var det ikke. Han målte også "innmaten" og fant ikke noe brudd.. Men vifta gikk selvom ledningen ikke var plugget i.. Så jeg tok en tlf til Citroën forhandler og en kar der, sa det kunne være motstand vifta, og ville ta 3500,- for det. Kan dette stemme?

 

Bare tull det der. Det er motstanden i viftemotoren som er gåen. Av en eller annen grunn så er det dyrere å kjøpe en helt ny vifte. Kjøp heller en brukt. Du finner det på nettet mellom 650 -1000 kr og du bytter det selv raskt. Foran passasjeren ligger viftemotoren. Legg deg ned på gulvet og fjern 2 ledninger, skru ut 3 skruer og vips så detter den gamle ut

 

Rens den nye så godt du kan. Det er støv o skit som får den til å gå i stykker. Monter så den "nye"... det hele tar ca 20 min... trenger du mere info finnes alt du trenger på http://www.citroen.nu

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår