Gå til innhold

2 Dager etter kjøp er bilen ubrukeling, mulig å heve kjøpet?

Ranger emnet


revobaby

Anbefalte innlegg

joda. helt klart det.. men når en motor har olje lekkasje, og motoren generelt sett har lite olje originalt, så skal det faen meg lite til før shit happends.. Nå driver jeg kun med s14, og spesielt sr20.

 

Rådebank er et Ca 18 problem, sr20 sliter heller med knekte vippearmer om du kjører med feil olje.. 1060 er det som må brukes

 

MEN! det skjer seff at det blir rådebank å.. som følger av ødlagt oljepumpe, eller dårlig olje tilførsel!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

peilet olja før jeg dro ut på noe som ville bli den siste turen. Da var det olje nesten på fullt på pinnen (ÆRLIG!), etter ca 40min med rolig kjøring (JA, ROLIG KJØRING!!) så jeg ikke annet enn blårøyk i bakruta, og det kom mye rare lyder fra motor.

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhha. hansien er beast of the road;)

 

Oooh yeah! Er Norges svar på INITIAL D vett ;)

Bare ha det i bakhue nestegang du kjører opp/ned golsfjellet!.... NOT!

 

Nei, jeg er bare dønn ærlig. Resten av turen gikk i hovedsak å skuffe alle i diverse sure eldre biler og et par småheftige merchedes som yppet opp til kappløp.

 

Peilet olje flere ganger om dagen, og fylte på når det trengtes. Fylte også på kjøleveske på radiator og "kjølevesketank" regelmessig.

 

Og hva defineres som, "når det trengtes" ?

Jeg vil fortsatt påstå at du, desverre, er den som har fått bilen til å ta kvelden.

MEEN! Du sier at han vennen din sier det er rådebank. Han har ikke noe annet å rutte med enn bakgårdsmekking og nylig ferdig utdannet bilmekanikker..

 

Jeg er noe ala det samme, sett bort i fra at jeg ikke vet på ståendes fot om ulyden i motoren er rådebank eller annen bagatell.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blårøyk er ikke rådebank. det er som regel gåen toppakning. og det skjer ikke ved rolig kjøring. der bl kjølevæsken din borte.

 

Uansett hvordan man prøver dette tror jeg du vil tape i dette. det du KAN gjøre. er å samarbeide med han soppen som solgte deg bilen og si at du vil beholde bilen MEN at han må bli med å spleise på en ny motor. du får tak i strøkne komplette Sr20 alt fra 8.000kr og til mange titusen med mangfoldige HK!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peilet olja før jeg dro ut på noe som ville bli den siste turen. Da var det olje nesten på fullt på pinnen (ÆRLIG!), etter ca 40min med rolig kjøring (JA, ROLIG KJØRING!!) så jeg ikke annet enn blårøyk i bakruta, og det kom mye rare lyder fra motor.

 

Siden det er såppas lite olje på disse motorene som DRIFT-R nevner så vil jeg tro at om du tar topppakningen skikkelig så skal det ikke mye til før selve motoren kveler og vil jeg tro.

 

Oljelekasjene fjerna vell sikkert litt olje de og på den turen.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blårøyken du nevner kan også være olje lekkasjen din, den vil dryppe rett ned på eksosen og røklegge som faen! det du kan gjøre er å gå bak bilen din og lyse med lommelykte eller vente til det er lyst for å se etter om bilen din er oljete og svart bak i ræva.. det tyder på stor olje lekkasje. skulle ikke forundre meg om du egentlig har kjørt den tom for olje i grunn.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi justerte opp trykk på en sr20engang. ute å testa.. plutselig røk toppakninga.. så jeg tok jobben med å overhale.. Planslipte og satte ny toppakning. første turen vi tok, da begynte det jævlig med klikking.. Før jeg visste ordet av det stoppa motoren helt. den kilte seg!

 

Viste seg til å være oljepumpa som daua. dette fant jeg rester av da jeg demonterte den helt. lå tenner fra oljepumpa i sumpen.

 

selv har jeg sr20, som ble godt misshandlet i original tilstand med 1.2bar i ladetrykk og mye banebruk uten noen problemer.. før jeg begynte å dra opp i 450hk/600nm klassen.. da begynte blokka å gi etter

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ærlig innrømme at du er vel ikke så smart som kjøpte en bil med de feilene uten å utbedre det før du dro ut å "dro på litt av og til"

 

 

kan hende du snakker sant og det kan hende du juger!

jeg vet med meg selv at hvis jeg kjøper en bil vil jeg ut og prøve den med diverse kompiser osv osv... blir mer enn litt av og på gassing da.. da går ting istykker...

 

er nok mest sannsynligvis din egen skyld det kommer ALDRI vi som sitter her inne til å finne ut av,men skjønner uansett at du prøver deg på den "garantien/angreretten" din ville gjort det samme selv..

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må ha rb-motor gutt, at firreren din skar seg er en fin unnskyldning til å skyte oppi en rb26 med noe gode betar;)

 

neida, men lyste det noe lamper når dette skjedde da?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvilsomt.. olje lampa burde ha lyst pga for lite trykk.. men ting kan skje for det.. er du HELT! sikker på at det er rådebank?! du kan ha knekt vippearm også..

 

men da vil motoren din på på 3cyl. røyken, var den TYKK hvit bak??

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns bare det er vanvittig rart at en motor som fungerer greit på to dager blir totalhavarert, her må det ha skjedd noe med oljetilførselen eller liknende

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår