Gå til innhold

Hvilken toyota-modeller er trygge

Ranger emnet


penelope

Anbefalte innlegg

Ganske sikker på at dette er fikset på de man kjøper nye pr. i dag. Dette problemet har jo blitt offentlig kjent for en stund tilbake, så jeg tviler STERKT på at de FORTSATT selger biler med samme feil.

 

Og vet ikke hva du mener med sikker bil, men det er mange andre merker som har like gode eller bedre alternativer. Men det blir jo en smakssak. Toyota har jo et kvalitetsrykte etter sin storhetstid fram til 90-tallet, men kvaliteten er nok ikke helt den samme nå lenger. Etterhvert som Toyota også har fått mer utstyr og dippedutter, og mer avansert teknologi, har de fått like mye feil som de fleste andre merker.

 

Det er ihvertfall min erfaring.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

Og tusen takk.

Hvilke andre merker er sikre? Volvo har jeg ikke råd til....

 

Ford har veldig mye bra, både Fiesta, Focus og Mondeo. Kommer jo litt an på størrelse du er ute etter da. Ford har ihvertfall kommet seg kraftig de siste årene, og lager driftssikre og gode biler. Ellers så er jo også Mercedes og BMW bra saker, men det blir jo en annen pris igjen.

Ville styrt unna Volkswagen ihvertfall, sikkert noen som er uenige i det men... syns de nyere modellene har endel tullefeil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Toyotaer er trygge. Tenk på hvor mange det går etter veien. Og om gassen mot alle odds skulle henge seg opp så fungerer bremsene helt fint for det. Girspaken og håndbremsen også.

Sjansen for at du skal oppleve et pedalproblem er mindre enn at du har full pott i lotto på lørdag. Det kan skje, men sjansen er langt under mikroskopisk.

Sett antall feilmeldinger opp mot antall biler så kan du regne ut selv.

 

Er ikke noen stor fan av Toyota jeg, men jeg syntes ikke de fortjener dette hysteriet her. 90% av sakene skyldes panikk, resten er svindelforsøk.

Når man ikke klarer å tråkke på bremsen, ikke klarer å slå av motoren, ikke klarer å sette i fri,ikke klarer å dra i håndbremsen , men klarer å ringe politiet (som forøvrihg kontakter Toyota forhandleren for å få vite hvordan man stopper en bil(!)), da må jeg bare le

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Annbefaler Kia Ceed på det sterkeste da jeg eier en slik selv:-) lite feil her i gården ja .

De er nok bygget for at de skal holde ut garantitiden og littt til

tenker bl.a på kia ceed osv.

må jo være en grunn til at de leveres med 7 års garanti? og prisen.. vel, har du råd til en toyota har du vel råd til en kia og ville jeg tro..

 

her er en kia ceed sw. 204.000 penger.

kia.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt Mondeo, han har sikkert handla ny bil nå.

Må si meg helt enig i det du sa om toyota over her.

 

Ingen toyota-fan jeg heller, men om man skulle være uheldig å få krøll med gassen som disse har fått, så finnes det en fin pedal ved siden av som fint skal greie å stoppe bilen med ett hardt og bestemt trykk på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår