Gå til innhold

Audi a4 1.9 TDI 1996 - vann i bilen

Ranger emnet


shog123

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp vært å kjøpt meg bil, så idag kjørte jeg til skolen og oppdaget at jeg hadde fått et lite badbasseng bak sjåfør setet. Hva kan årsaken være? Listene på utsiden er fine. Det ser nesten ut som vannet kommer ut fra A/C. Hvordan kan jeg få ordnet dette og kan det være det som er feilen? Mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/151002-faq-guider-les-spor.html

 

3.4

Q: Jeg har vann i bilen. Hjelp?!

A: Hvis vannet samler seg foran i bilen (altså foran forsetene) kan det komme av at dekslet til pollenfilteret ikke sitter riktig og vannet renner derfor inn i luftekanalene i bilen. Hvis vannet samler seg f.eks. bak førersettet kan det være lekkasje der panservaieren kommer inn i kupéen. Da renner vannet ned der og under gulvet og samler seg bak førersetet.

 

For å slippe dette må du passe på at dekslet til pollenfilteret sitter montert riktig, og det samme gjelder for gummi gjennomføringene til panservaieren.[/Quote]

 

 

På min bil var årsaken tette dreneringshull i motorkassa, pga pollen og dritt. Hadde da vann foran og bak førersetet. Ble tørket, uten å ta ut seter...og da ble det ikke bra nok med påfølgende irring av ledninger på gulv.

 

Du får titte etter årsak, sette inn vifte, ta ut seter og tørke ivei. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først oppdager at det er vann i bilen har det vært der en stund.

 

For å få ordnet det ordentlig burde du ta ut setene og løfte opp gulvteppet så mye du kan. Er et tykt lag skumgummi under teppet som suger til seg mange liter vann, og det sprer seg gjerne til begge sider av gulvet.

 

Det kan også være lurt å ta ut batteriet og platen det står på, for å så fjerne løv/jord som ligger der og ta ut gummiproppen fra dreneringshullet.

 

Sjekk også kabel gjennomføringene som går til fordørene, har opplevd at det kom noen små dråper vann der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er dreneringen til a/c som er tett... Hatt d i min a6, ble bløtt ja

 

hvordan fikk du opp igjen den dreneringa og hvor sitter den?

har samme på min,drypper fra en svamp sak som sitter i venstre hjørne på passanger siden.drypper kun når ac er på:(kjekt å få opp igjen snart siden det drar seg mot varmere tider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fjerne hanskerommet, dra gulvtrekket tilbake, og du vil se dreneringen oppe til venstre. Den siste "delen" som går gjennom karosseriet- har en skummgumi lignedet pakknig, ca 1 cm tykk. Den var søkk våt hos meg. Vannet hadde bare hopet seg opp.

 

Problemet ligger under bilen ! Dreneringsvannet må ha fri vei ut, jeg gravde masse jord og dritt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Du må fjerne hanskerommet, dra gulvtrekket tilbake, og du vil se dreneringen oppe til venstre. Den siste "delen" som går gjennom karosseriet- har en skummgumi lignedet pakknig, ca 1 cm tykk. Den var søkk våt hos meg. Vannet hadde bare hopet seg opp.

 

Problemet ligger under bilen ! Dreneringsvannet må ha fri vei ut, jeg gravde masse jord og dritt vekk.

 

Hvordan fikk du ut dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er akkurat kommet hjem etter og "staket" opp min drenering på A6'en. måtte ha bilen på lift, for så og løsne på en skrue til isolasjonsmatten i tunnelen. rett over denne skruen var utløpet til ac. Denne matten, og smuts har nok vært med på og holde avløpet tett. Men etter litt pirking og åpning flommet vannet ut.

Så nå håper jeg at jeg kan tørke bilen for siste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat kommet hjem etter og "staket" opp min drenering på A6'en. måtte ha bilen på lift, for så og løsne på en skrue til isolasjonsmatten i tunnelen. rett over denne skruen var utløpet til ac. Denne matten, og smuts har nok vært med på og holde avløpet tett. Men etter litt pirking og åpning flommet vannet ut.

Så nå håper jeg at jeg kan tørke bilen for siste gang.

 

Hvor sitter denne dreneringa?

Har ikke lett så mye ennå, men fint å ha en liten pekepinn før jeg banninga begynner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår