Logo

Gå til innhold

10Audi a4 1.9 TDI 1996 - vann i bilen

shog123

shog123 08.March.10 - 12:00

• Opp

shog123 08.March.10 - 12:00

• Opp

Hei! Har nettopp vært å kjøpt meg bil, så idag kjørte jeg til skolen og oppdaget at jeg hadde fått et lite badbasseng bak sjåfør setet. Hva kan årsaken være? Listene på utsiden er fine. Det ser nesten ut som vannet kommer ut fra A/C. Hvordan kan jeg få ordnet dette og kan det være det som er feilen? Mvh. Thomas
    henne

henne 08.March.10 - 13:18

• Opp

henne 08.March.10 - 13:18

• Opp

http://www.bilforume...r-les-spor.html

3.4
    Q: Jeg har vann i bilen. Hjelp?!
    A: Hvis vannet samler seg foran i bilen (altså foran forsetene) kan det komme av at dekslet til pollenfilteret ikke sitter riktig og vannet renner derfor inn i luftekanalene i bilen. Hvis vannet samler seg f.eks. bak førersettet kan det være lekkasje der panservaieren kommer inn i kupéen. Da renner vannet ned der og under gulvet og samler seg bak førersetet.

For å slippe dette må du passe på at dekslet til pollenfilteret sitter montert riktig, og det samme gjelder for gummi gjennomføringene til panservaieren.

På min bil var årsaken tette dreneringshull i motorkassa, pga pollen og dritt. Hadde da vann foran og bak førersetet. Ble tørket, uten å ta ut seter...og da ble det ikke bra nok med påfølgende irring av ledninger på gulv.

Du får titte etter årsak, sette inn vifte, ta ut seter og tørke ivei. :thumb
    al3x

al3x 08.March.10 - 17:58

• Opp

al3x 08.March.10 - 17:58

• Opp

Når du først oppdager at det er vann i bilen har det vært der en stund.

For å få ordnet det ordentlig burde du ta ut setene og løfte opp gulvteppet så mye du kan. Er et tykt lag skumgummi under teppet som suger til seg mange liter vann, og det sprer seg gjerne til begge sider av gulvet.

Det kan også være lurt å ta ut batteriet og platen det står på, for å så fjerne løv/jord som ligger der og ta ut gummiproppen fra dreneringshullet.

Sjekk også kabel gjennomføringene som går til fordørene, har opplevd at det kom noen små dråper vann der.
    Rattatta

Rattatta 13.March.10 - 23:34

• Opp

Rattatta 13.March.10 - 23:34

• Opp

Mulig det er dreneringen til a/c som er tett... Hatt d i min a6, ble bløtt ja
    karsru`n

karsru`n 16.March.10 - 4:37

• Opp

karsru`n 16.March.10 - 4:37

• Opp

Mulig det er dreneringen til a/c som er tett... Hatt d i min a6, ble bløtt ja

hvordan fikk du opp igjen den dreneringa og hvor sitter den?
    har samme på min,drypper fra en svamp sak som sitter i venstre hjørne på passanger siden.drypper kun når ac er på:(kjekt å få opp igjen snart siden det drar seg mot varmere tider:)
    _eSOo_

_eSOo_ 16.March.10 - 15:29

• Opp

_eSOo_ 16.March.10 - 15:29

• Opp

pluggen under batterikassa burde fjernes med en gang man kjøper disse bilene !!!!
    karsru`n

karsru`n 17.March.10 - 0:01

• Opp

karsru`n 17.March.10 - 0:01

• Opp

mener det er blitt fjernet på min for den drenerer bra når je har vann ved batteriet så drypper det ut igjen under bilen.
    men blir alt samlet i samme "vannkasse" før det går ut under bilen?så er en egen forgreining fra ac og inn i "vannkassa" som kan være tett?
    Rattatta

Rattatta 18.March.10 - 21:55

• Opp

Rattatta 18.March.10 - 21:55

• Opp

Du må fjerne hanskerommet, dra gulvtrekket tilbake, og du vil se dreneringen oppe til venstre. Den siste "delen" som går gjennom karosseriet- har en skummgumi lignedet pakknig, ca 1 cm tykk. Den var søkk våt hos meg. Vannet hadde bare hopet seg opp.

Problemet ligger under bilen ! Dreneringsvannet må ha fri vei ut, jeg gravde masse jord og dritt vekk.
    henrikap

henrikap 05.August.11 - 8:03

• Opp

henrikap 05.August.11 - 8:03

• Opp

Du må fjerne hanskerommet, dra gulvtrekket tilbake, og du vil se dreneringen oppe til venstre. Den siste "delen" som går gjennom karosseriet- har en skummgumi lignedet pakknig, ca 1 cm tykk. Den var søkk våt hos meg. Vannet hadde bare hopet seg opp.

Problemet ligger under bilen ! Dreneringsvannet må ha fri vei ut, jeg gravde masse jord og dritt vekk.

Hvordan fikk du ut dette??
    starion74

starion74 19.August.11 - 13:02

• Opp

starion74 19.August.11 - 13:02

• Opp

Er akkurat kommet hjem etter og "staket" opp min drenering på A6'en. måtte ha bilen på lift, for så og løsne på en skrue til isolasjonsmatten i tunnelen. rett over denne skruen var utløpet til ac. Denne matten, og smuts har nok vært med på og holde avløpet tett. Men etter litt pirking og åpning flommet vannet ut.
    Så nå håper jeg at jeg kan tørke bilen for siste gang.
    SteinarS

SteinarS 19.August.11 - 19:35

• Opp

SteinarS 19.August.11 - 19:35

• Opp

Er akkurat kommet hjem etter og "staket" opp min drenering på A6'en. måtte ha bilen på lift, for så og løsne på en skrue til isolasjonsmatten i tunnelen. rett over denne skruen var utløpet til ac. Denne matten, og smuts har nok vært med på og holde avløpet tett. Men etter litt pirking og åpning flommet vannet ut.
    Så nå håper jeg at jeg kan tørke bilen for siste gang.

Hvor sitter denne dreneringa?
    Har ikke lett så mye ennå, men fint å ha en liten pekepinn før jeg banninga begynner...

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt