Gå til innhold

During fra forhjul C5


KFlotve

Anbefalte innlegg

C5 1,6 bensin 2004 modell. 110000km

En ny durelyd har oppstått trolig venstre forhjul, lyder som en roterende lyd, øker ved økt fart. Virker som det har med hjulenes hastighet å gjøre da det tiltar med fart og ikke turtall. Ingen vibrasjoner i ratt eller styring. Oppstod ved langkjøring pluttselig og har hengt ve siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Det KAN være en liten stein som har sat seg et sted og "skurer" på skiva...

Sjekk om det er noen spesielle "dybe" riller i skiva.

Jeg hadde en stein som sat seg mellom skiva og det tynne alu/stål "beskyttelse" bak. Men igjen, dette var bak, ikke foran. Har ikke denne "beskyttelsen" foran :)

 

Er de fine, da ville jeg også tro det var hjullager. Noe det sikkert er å vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
C5 1,6 bensin 2004 modell. 110000km

En ny durelyd har oppstått trolig venstre forhjul, lyder som en roterende lyd, øker ved økt fart. Virker som det har med hjulenes hastighet å gjøre da det tiltar med fart og ikke turtall. Ingen vibrasjoner i ratt eller styring. Oppstod ved langkjøring pluttselig og har hengt ve siden.

 

Hei.

 

Jeg har det samme på min 06 mod 1.6 diesel. Høyre foran durer, og eskalerer ved høyere hastighet.

Hvis du forsøker å svinge motsatt av den siden lyden kommer fra, vil du kanskje som meg opppdage at duringen forsvinner. Det kommer av at du legger belastningen på hjullageret på andre siden, og dermed ikke på det som er slitt. Etter det jeg har hørt er dette en "grei" måte avgjøre om det kan være hjullageret eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår