Gå til innhold

Efaring med Nemi forsikring?

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke hva slags system forsikrings selskap bruker, men er det noe som fungerer som det politi bruker på biler i samarbeid med biltilsynet, eller det er som det leger bruker ser jeg ikke bort fra at de kan selv om det sikkert ikke er lov.

 

Systemet du snakket om er registrering hos biltilsynet.

Alle forsikringsselskap MÅ inn her og registrere at en bil har forsikring. Men systemet gir ingen opplysninger om forsikringpremie el.l.

 

Blir du stoppet av politiet så vil det da synes at du ikke har tegnet forsikring f.eks. (det står opphørsdato for forsikring der også). Systemet fanger også opp om du ikke har tegnet forsikring og da får du varsel om avskiltning fra biltilsynet. Men dette er ikke forsikringsselskapenes eget system. Det er et system de har tilgang til for å registere at kjøretøy har forsikringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil på det sterkeste advare mot å i det heletatt ringe dem. Jeg ringte Nemi etter å allerede ha fått et bra tilbud på forsikring hos Tryg. Selgeren hos Nemi sa han kjente folk i Tryg. Da Nemi ikke kunne konkurrere ringte jeg Tryg for å akseptere, men der sa plutselig selgern "her har det vært noen og forandret...". Pristilbudet var "plutselig" blitt ca. 13'000kr DYRERE!

 

VG var muligens interessert i saken og jeg advarer mer enn gjerne andre mot slik useriøs oppførsel.

 

Beskyldningene du her kommer med mot Nemi Forsikring er både grove og svært alvorlige. At du har fått et forsikringstilbud hos Tryg som plutselig stiger i pris, kan ikke Nemi Forsikring stilles til ansvar for! Å kalle Nemi Forsikring for en useriøs aktør i markedet når det faktisk er Tryg-ansatte som har gjort en feil, det kan best beskrives som fullstendig skivebom. Ansvaret bør plasseres der det hører hjemme, og i dette tilfellet er det hos en Tryg-ansatt.

 

Ingen forsikringsselskaper har tilgang på hverandres datasystemer, Nemi Forsikring er intet unntak! At vi kjenner bransjefolk på tvers av selskaper er ikke unormalt, det er heller normalen for de som har jobbet noen år i bransjen. Selv kjenner jeg folk i 5-6 forskjellige selskaper - slik er det etter mange år i bransjen...vi bytter jobber vi forsikringsfolk også! Kanskje du selv kjenner noen som jobber i konkurrerende virksomhet? Betyr det automatisk at du har tilgang på konkurrentens datasystemer?

 

Det er lett å gjøre feil, jeg har selv gjort det noen ganger...ikke èn gang, noen ganger! Jeg har i de tilfellene valgt å stå rakrygget ovenfor kunden, og innrømme at det er jeg som har gjort en tabbe slik at prisen fra 1.tilbud til 2.tilbud har steget. Noen reagerer med sinne, andre med forståelse. Vi er tross alt mennesker, og vi gjør feil. Men noen velger å legge feilen og ansvaret over på andre, det er tross alt deilig å ha noen andre å skylde på?!

 

Hilsen

Øyvind H. Bergesen - Senior rådgiver, Nemi Forsikring.

MVH

Øyvind H. Bergesen, Senior rådgiver - Nemi Forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vil ha et tilbud HVOR jeg på bruksbil kan få uanstendig lav premie, selv med 75% bonus hvor alle med og uten lappen, også attenåringer kan føre bilen, jeg vil ha mer enn 50% startbonus på bil #2 og jeg vil ha uendelig mange veteranbilforsikringer med full kasko uten tullete begrensninger av typen feil farge, feil seter, feil felger, mod ditt mod datt = fyfy.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@poliq: for å få til noe slikt må forumets eiere involveres, men tanken er god og spennende - jeg skal undersøke mulighetene! Takk for innspill.

 

@Skody: En slik løsning er det nok flere som vil ha, si fra om du finner et slikt forsikringsselskap! :P

 

@Einar: Du har nok en svært god avtale i Gjensidige, vi kan dessverre ikke være billigst på alle biler. Men selv om Nemi Forsikring ikke klarte å matche, kan det være andre selskap klarer det - prøv andre selskap som har nettkalkulator. Tar ikke mange minuttene det!

 

@magnul: helt rett, alt ordner seg for snille gutter :) Takker for konkrete og konstruktive tilbakemeldinger på områder hvor vi kan forbedre oss!

MVH

Øyvind H. Bergesen, Senior rådgiver - Nemi Forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel nesten 1800,- dyrere enn gjensidige på min bil

 

Det var ganske nøyaktig like mye som gjensidige lå over nemi på min bil. Har aldri klart å få prisen helt i bunn hos Gjenstridige selv om jeg skal ha en OK avtale der. I den sjekken jeg tok nå (som stemmer godt overens med sist jeg sjekket) tilsier at Gjensidige, Nemi og Storebrand ligger på et akseptabelt nivå, også ligger If, DNBHOR, Codan, Sparebank1 m.fl. i området 50-100% høyere. Finnes selvsagt ingen fasit, siden alle selskap priser risiko ulikt.

 

Forøvrig støtter jeg at det skal kunne være litt mer "engelske" tilstander her inne når det angår kommersiell virksomhet. På alle engelske forum jeg er på, så er det massevis av firma som er på forumet og som har egne subforum, f.eks. her

http://www.astraownersnetwork.co.uk/forumdisplay.php?f=34

Da kan man oppnå litt mer kompetanse på forumet, samt få litt interesse rundt spesielle tilbud osv.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha et tilbud HVOR jeg på bruksbil kan få uanstendig lav premie, selv med 75% bonus hvor alle med og uten lappen, også attenåringer kan føre bilen, jeg vil ha mer enn 50% startbonus på bil #2 og jeg vil ha uendelig mange veteranbilforsikringer med full kasko uten tullete begrensninger av typen feil farge, feil seter, feil felger, mod ditt mod datt = fyfy.

 

Kontakt Autotal forsikring! De gir deg samme bonus på bil 2 som du har på bil 1. Jeg fikk 75% på begge biler tvert da jeg byttet til dem. Prisen på mine biler var ingenting å klage på. Jeg har også sjekket Nemi på pris, og de lå på omtrent samme som jeg betaler nå. Fordelen med å velge et selskap som gir samme bonus på bil 2, er at du i etterkant kan bytte selskap med max bonus på begge biler (om du har opparbeidet deg det da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autotal er notert. Bosscat sine biler er ikke vurdert forsikringsverdige. :D

 

Knegg: Tilbyr du ikke veteranforsikring i det hele tatt? Jeg spør for meg selv og en kompis. Hvis ja, pøs ut de absolutte vilkår og jeg skal si deg hvem jeg er (blir) kunde hos. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi er svindyrt, hvertfall for oss under 30. Et latterlig selskap spørr du meg, STYR UNNA.

 

Jeg er 23år, 30% bonus, 40% nå i februar.

Forsikringene mine pr i dag er:

 

MC

BIL

DØD/UFØRE

INNBO

REISE

HUND

MOPED

 

Bare for og trekke frem de eksemplene som koster mest når det gjelder forsikring så nevner jeg bil og motorsykkel. Til info er det en Ford KA 1999 modell og en Suzuki GSF650 2005 modell.

 

Hos gjensidige betaler jeg 7000kr full kasko på mc og 4100 delkasko på bil.

 

HOLD DERE FAST

 

Full kasko forsikring på samme motorsykkel hos NEMI er den uholdbare latterlige summen pålydende 22.300kr HAHAHAHAHAH:lol::lol::lol:

 

På bilen skal dem bare ha 7.900kr :fingers:

 

Dem kommer ikke i nærheten av det gjensidige kan tilby meg.. Dem er til og med dyrer enn IF og det er dyrt det.

 

Lovlig svindel kalles dette.

 

Styr unna folkens, mitt råd.

 

Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår