Gå til innhold

Antiskrens eller Antispinn på V40 2004mod?

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

Topic sier alt, er det antiskrens eller antispinn på disse modellene? Har sett gjennom en del annonser på finn og det er mange som skriver at det er det og mange som skriver at det ikke er det.

 

Er det noen internettsider som har info om utstyr osv på volvo?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant ut at de absolutt siste utgavene hadde det, men vet ikke om dette var ekstrautstyr eller ikke. Noen typer har knappen der uten funksjon :P

 

Er det registerreim eller kjede på disse?

 

Tenkte å kjøpe en slik, 1.9 Tdi. Virker som en kurant bil dette..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at de absolutt siste utgavene hadde det, men vet ikke om dette var ekstrautstyr eller ikke. Noen typer har knappen der uten funksjon :P

 

Er det registerreim eller kjede på disse?

 

Tenkte å kjøpe en slik, 1.9 Tdi. Virker som en kurant bil dette..

 

Tror du tar feil. De har noe de kaller DSA (Dynamic Stability Assistance) : http://www.volvoclub.org.uk/tech/DSASystemVolvo40Series.pdf

Jeg har en 2004 modell med DSA, som kicker inn ved hjulspinn, men jeg har aldri opplevd at den slår inn ved skrens.

Noen arresterer meg nok om jeg tar feil :)

 

Forøvrig er det reim og ikke kjede på disse. De skal byttes på 160km/8år (hvertfall på bensinutgavene som jeg har hatt).

 

TDI utgaven kjenner jeg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tar feil. De har noe de kaller DSA (Dynamic Stability Assistance) : http://www.volvoclub.org.uk/tech/DSASystemVolvo40Series.pdf

Jeg har en 2004 modell med DSA, som kicker inn ved hjulspinn, men jeg har aldri opplevd at den slår inn ved skrens.

Noen arresterer meg nok om jeg tar feil :)

 

Forøvrig er det reim og ikke kjede på disse. De skal byttes på 160km/8år (hvertfall på bensinutgavene som jeg har hatt).

 

TDI utgaven kjenner jeg ikke i det hele tatt.

 

ah.. har sett flere med antispinn men ikke antiskrens. men har sett de med antispinn og DSA knapp.. Men ser ut til at disse selgerne ikke opplyser riktig da.. plagsomt uansett.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20281062

 

Ville dere kjøpt denne? var ute etter en trygg og sikker billig bil..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater alt sånne hjelpemidler for de gangene det faktisk går til helvete og du VIL ha ræva ut for å hjelpe deg fra å understyre eller gå ut i grøfta blir du sendt rett ut!

 

Ikke rart det er så mye sauer ute i grøftekantene på vintern, bilen retter seg opp i fel retning;) hehehe gpsen er feil kalibrert!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V40 med dieselmotor finnes ikke med antispinn eller antiskrens. Tror stort sett alle med bensinmotor av de siste modellene har antispinn. Hvis de har DSA knappen er det i hvertfall antispinn. I følge denne artikkelen til Dinside.no er DSA også antiskrens, mens i følge denne som ser ut til å være et utdrag bra manualen er det bare antispinn. Er det V40 med dieselmotor har den i hvertfall ingen av delene.

 

Hadde selv en 2001 V40 1.9D 115hk som jeg solgte i sommer. Var veldig fornøyd med denne. Var gått 267000 km da jeg solgte den, vært i familien siden den var ny og veldig lite problemer. Bra motor som gikk bra, billig og ikke minst stille i motsetning til VAG pumpedyse motorene fra samme tiden!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V40 med dieselmotor finnes ikke med antispinn eller antiskrens. Tror stort sett alle med bensinmotor av de siste modellene har antispinn. Hvis de har DSA knappen er det i hvertfall antispinn. I følge denne artikkelen til Dinside.no er DSA også antiskrens, mens i følge denne som ser ut til å være et utdrag bra manualen er det bare antispinn. Er det V40 med dieselmotor har den i hvertfall ingen av delene.

 

Hadde selv en 2001 V40 1.9D 115hk som jeg solgte i sommer. Var veldig fornøyd med denne. Var gått 267000 km da jeg solgte den, vært i familien siden den var ny og veldig lite problemer. Bra motor som gikk bra, billig og ikke minst stille i motsetning til VAG pumpedyse motorene fra samme tiden!

 

 

Okei, kan stemme bra det, har ikke kommet over en diesel som har Antiskrensknapp, til tross for at selger har opplyst at den har det..

 

Ser primært etter diesel men har kommet over en del gode 1.6 med DSA til bra pris. Så gikk valget mellom Diesel/null DSA og Bensin/DSA... Dog DSA men slapp 110hk'er.

 

Vanskelig dette bilvalget..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kan stemme bra det, har ikke kommet over en diesel som har Antiskrensknapp, til tross for at selger har opplyst at den har det..

 

Ser primært etter diesel men har kommet over en del gode 1.6 med DSA til bra pris. Så gikk valget mellom Diesel/null DSA og Bensin/DSA... Dog DSA men slapp 110hk'er.

 

Vanskelig dette bilvalget..

 

Hvis du går for bensinutgaven så finn deg en minimum 1.8liter. Jeg har bytta fra 1.6l til 1.8l til 2.0l turbo det siste året. 1.8literen går bra nok, men vil du ha mere guff er det 2literen som gjelder.

 

Knakende gode biler hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår