Gå til innhold

Vræææl !!! Panseret på min helt nye bil er full av sirkulære riper!!

Ranger emnet


Naftalina

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

men det kan vel være greit å lære det selv (hvis det er noe å lære....? :-) )

 

Bare for å svare på dette før spørsmålet går i glemmeboka.

Ja det er virkelig noe å lære. Skal du fikse opp lakken på bilen selv er dette en egentlig ganske vanskelig ting å gjøre. Det er fort gjort å gjøre vondt værre hvis du hopper på med div produkter uten å vite hva du driver med.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en del å settte seg inn i ja, sjekk ut og bli medlem på http://www.detailersclub.no/

http://www.detailersclub.no/forum/

Om du skal ha et langvarig resultat og virkelig skal fjerne det meste av deffekter i klarlakken/lakken så er det nok ikke gjort på 1,2,3 og kommer mest sannsynlig til å koste litt med tanke på forskjellig utstyr du trenger.

Dette var stort sett det eneste fornuftige svaret i denne tråden.

Vil absolutt anbefale deg å sjekke ut Detailersclub.no. Der vil du lære mye av å lese gjennom en del av de trådene som er der. Dersom du poster problemet ditt der vil du garantert ikke få slike usaklige svar som du har fått her.

 

Ps. Å polere en bil er noe de fleste klarer. Men å maskinpolere for å fjerne defekter (som jeg kansje tror er nødvendig for å få lakken din 100%), kreves litt trening for å mestre.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over her...kom deg inn på Detailersclub.no, da får du ordentlige svar fra oppegående personer, og til sammenligning hadde nok moderatorene der inne fjernet ihvertfall halve denne tråden uten diskusjon.....litt slitsomt med drittkasting fra folk som tydeligvis ikke har peiling..

 

Ripefjerning for hånd er egentlig ganske håpløst i stor skala så her må du nok bruke maskin, og da er hjelpen du vil få på ovennevnte forum gull verdt.

 

 

 

Grandisjohn: Ser at du er i stand til å FJERNE riper uten å fjerne klarlakk....kanskje du kan forklare dette litt nærmere slik at vi som faktisk vet at dette ikke er mulig får noe å le av.....

 

Btw. Svisswax cleaner fluid (medium og pro) har cut som en finishing polish og da er det til og med vanskelig å fjerne swirls/vaskeriper på hard lakk ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du har en annen tone hjemme enn på nettet.. Kan være slitsomt i lengden..

 

Lykke til med ripene... og mannen...

Takk skal du ha;-) Mannen er tatt godt hånd om, og ripene setter jeg bort til noen som kan det.

Du vet sikkert godt at formidlingsmetodene er veldig annerledes på et nettforum enn i virkeligheten, og hvis du lar deg slite ut av denne tråden ( OG tror at en enkelt tråd kan speile en persons personlighet!)må du kanskje ta deg flere pauser fra nettet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over her...kom deg inn på Detailersclub.no, da får du ordentlige svar fra oppegående personer, og til sammenligning hadde nok moderatorene der inne fjernet ihvertfall halve denne tråden uten diskusjon.....litt slitsomt med drittkasting fra folk som tydeligvis ikke har peiling..

 

Ripefjerning for hånd er egentlig ganske håpløst i stor skala så her må du nok bruke maskin, og da er hjelpen du vil få på ovennevnte forum gull verdt.

 

 

 

Grandisjohn: Ser at du er i stand til å FJERNE riper uten å fjerne klarlakk....kanskje du kan forklare dette litt nærmere slik at vi som faktisk vet at dette ikke er mulig får noe å le av.....

 

Btw. Svisswax cleaner fluid (medium og pro) har cut som en finishing polish og da er det til og med vanskelig å fjerne swirls/vaskeriper på hard lakk ihvertfall..

 

Kikka litt på detailersclub, og der var det veldig mye nyttig info.

Det er mye å sette seg inn i, og aaaaltfor stort utvalg av produkter..........puh:-)

Takk for saklig svar;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som lurer på hva slags bil dette testosteronstinne (!) pikebarnet har kjøpt seg?

 

Naftalina! På vegne av det norske folk krever jeg et svar!

 

(dersom det allerede fremkommer ber jeg om tilgivelse, men påberoper meg situasjonsvillfarelse grunnet outing av sexlivet til en viss Mustang-eier)

 

Du krever, altså...? Vel, jeg kan ikke si noe annet enn at jeg liker menn som krever:)

Bilen som før det uheldige inntraff hadde et plettfritt blankt panser, er en liten Volvo C30, som jeg allerede har et kjærlighetsforhold til....Ante ikke at en BIL kunne fremme begeistring, men det gikk visst an:-D

 

Testosteronstinn ?? Vel......det kan vel hende det stemmer, hvis d å forsvare seg mot en flokk sultne løver er å være testosteronstinn:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha;-) Mannen er tatt godt hånd om, og ripene setter jeg bort til noen som kan det.

Du vet sikkert godt at formidlingsmetodene er veldig annerledes på et nettforum enn i virkeligheten, og hvis du lar deg slite ut av denne tråden ( OG tror at en enkelt tråd kan speile en persons personlighet!)må du kanskje ta deg flere pauser fra nettet ;-)

 

 

Hehe.. sant nok... Regner med at du, som de aller fleste, er helt ålreit.. :) Får ta med pause fra tråden hvertfall..

 

Lykke til med både bil og panser.

Volvo C30 er ingen dum bil.. All plasten er utvendig (støtfangere, sideskjørt , skjermbuer osv) er laget på Raufoss...

Fin bil... :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du krever, altså...? Vel, jeg kan ikke si noe annet enn at jeg liker menn som krever:)

Bilen som før det uheldige inntraff hadde et plettfritt blankt panser, er en liten Volvo C30, som jeg allerede har et kjærlighetsforhold til....Ante ikke at en BIL kunne fremme begeistring, men det gikk visst an:-D

 

Testosteronstinn ?? Vel......det kan vel hende det stemmer, hvis d å forsvare seg mot en flokk sultne løver er å være testosteronstinn:-D

 

Man forsvarer seg ikke mot en flokk sultne løver ved å vifte med svansen Nafta...

 

C30 er i sannhet en lekker bil, så du gjør lurt i å gi panseret tilbake dets fordums glans og fargespill.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår