Gå til innhold

Tungstartet Avensis 07", 16 minus krevde 3 førsøk

Ranger emnet


Tobbelobben

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen flere som opplever at Avensisen er litt tungstartet i kaldere vær enn -10 grader?

Jeg måtte i dag prøve 3 ganger før bilen startet skikkelig, er dette normalt, eller er det noe som er galt?

Bilen er gått 35000km og alle servicer fulgt.

 

ukjent for meg.

 

min har bikka 42000 nå, tikker som jesu hjerte. Har glemt å sette på varmeren et par morgener, men fyrer som alltid. var en tur under -30 her forleden, og det var ikke noe pes.

 

har du sjekka glødeplugger, gløding, termostat eller batteri.

 

Sjekk også "korningsgraden"(frysepunktet) på diselen din, vet noen steder i landet har et veldig lavt korningspunkt, faktisk ikke mere enn 12 minus.

 

skal ikke være køddne i kulde disse.

 

kj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2003-2004 og den starter ikke nå ved -25 grader. Har ikke dieselvarmer eller vanlig motorvarmer. Regner med dette er normalt?

 

Du har sikkert dårlige glødeplugger. En bil skal starte i slike temperaturer, såfremt alt er i orden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må enten få trilla/taua bilen inn i et varmt lokale så den får varma seg opp. Da burde den starte. Så fort du får start på bilen er det greit, glødepluggene brukes bare som starthjelp og i sekundene etterpå og trengs ikke så lenge motoren går. Hvis ikke må bilen taues til verksted, evt med kranbil. Er det automatgir må du sjekke om bilen tåler tauing.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å slepe en bil som ikke starter da, jeg tenker på rattsperre og bremsing?

 

Rattlåsen løser du ved å ha tenninga på første hakket, da låses ikke rattet. Og bremsene vil være endel tyngre å betjene enn normalt, så man må tråkke ganske hardt. Men det er ikke noe problem bare man vet om det :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lik bil gått ca 43000 ikke noe problem starter alltid. Men merker at glødingen tar noen sekunder lengre enn vanlig bare. Og bruker selvfølgelig dieselvarmeren når bilen er startet.

 

Har en importert '07 avensis med dieselmotor. Hvordan slår du på dieselvarmeren når bilen er startet?

 

Har hørt at Toyota har dieselvarmer på alle modeller med dieselmotor nå, men at du må kjøpe noe ekstrautstyr for å bruke den til forvarming. Riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en importert '07 avensis med dieselmotor. Hvordan slår du på dieselvarmeren når bilen er startet?

 

Har hørt at Toyota har dieselvarmer på alle modeller med dieselmotor nå, men at du må kjøpe noe ekstrautstyr for å bruke den til forvarming. Riktig?

 

 

Stemmer. Det koster ca 12 lapper, men er etter min erfaring bare dritt så lenge du ikke kjører mye eller lader batteriet en gang i uken.

Har fått Toyota til å bytte min i en Defa isteden. Det hører med til historien ar forvarmeren har gått istykker to ganger på to år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en importert '07 avensis med dieselmotor. Hvordan slår du på dieselvarmeren når bilen er startet?

 

Har hørt at Toyota har dieselvarmer på alle modeller med dieselmotor nå, men at du må kjøpe noe ekstrautstyr for å bruke den til forvarming. Riktig?

 

Starter den med knappen til høyre for hvor du justerer speilene. Knapp med et varme icon på. Anbefaler og ha den på i vinterhalvåret da bilen bruker mindre diesel pga den blir fortere varm. Iflg. toyota bør denne brukes hvis det er under 5 grader plus.

 

Alle norske toyota har dette som standard. danske, som min er er det ekstra uts. min mor har feks. ikke dieselforvarmer på sin dansk importerte toyota av samme årsmodell.

Den typen jeg har går kun når bilen er igang og er ikke programmerbar, sko tro at den ikke koster mye og installere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår