Gå til innhold

Saab legges nå ned.

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Kjører selv SAAB, og må si at det er kjedelig at de blir lagt ned. Jeg tror det er mye på grunn av nye 9-5. GM vil ikke selge den, da den er veldig lik Insignia rent teknisk. Dette gjør selvsagt at en eventuell kjøper ville fått en stor markedsfordel.

 

Helt enig i at Saab 9-3 etter SS er lite å samle på, det samme med 9-5 etter annengenerasjon.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Saab. Det er noe med de som kjører dem som gjør at bilen vekker tillit. Kanskje det er bare meg som er dum, men når "den andre bilen i trafikken" er en Saab så vet du liksom hvor du har den. Noenlunde det motsatte av ny 3-serie Bimmer. If that makes sense.

 

(Og jada, det er sikkert masse idioter som kjører Saab og masse kjempegreie folk som kjører ny Bimmer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig i en slik sak at det kommer frem korrekte fakta om GM's engasjement i Saab. Mye av den mediadekningen som har vært er preget av sensasjonsnyheter og negativitet. Sjøl er jeg ingen Saab entusiast, men har kontakt daglig med personer som har god kjennskap til Saab's produksjon både i Sverige og Tyskland.

 

GM har aldri tapt så mye på Saab som da de flyttet noe av produksjonen til Russelheim i tyskland. Det var billigere å produsere i Trollhättan. GM hadde nok gode intensjoner med Saab. Hva det ender opp med vil tiden vise.

 

Man skal heller ikke glemme at det ikke er lenge siden GM selv var så godt som konkurs.

 

Føler hvertfall at det er litt artig å ha sett produksjonen av Saab på nært hold og sett fabrikken fra innsiden.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye 9-5 er jo i en annen klasse enn opel insignia er..

 

Akkurat som Mondeo vs Volvo V70.. Masse like deler, men den ene er "premium" segmentet og koster mere.

 

Store selskap jobber på denne måten for å spare mye penger. Hadde det vært sånn at det var mest penger å tilby en eneste modell så ville vi ikke hatt det utvalget vi har idag..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sikkert stemt for et år siden Kjetilr.

 

I dag har GM ingen premiummerker igjen. Insignia var en teknisk evolusjon, og i tilegg årets bil, samt at den har fått kjempegod kritikk.

 

Ville du solgt den, i en forbedret utgave til en konkurrent, når den er storselgeren på det europeiske markedet?

 

Tja, skal man tjene penger, ville man vel ikke gjøre det. Økonomien tror jeg ikke hvermansen skal henge seg opp i. Det er gjort mye rart "over the pond" før, så hvorfor ikke nå.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår