Gå til innhold

Escort rs2000, Supernasjonal Klasse 2

Ranger emnet


Hagadokken

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte jeg skulle leggge ut vårt nye prosjekt, (Som forøvrig har holdt på i et år alt) siden vår gamle bil ble solgt grunnet et impulsivt klassebytte.

 

Gamlebilen var en volvo 440, som ble rattet av Ståle Hagadokken. Denne bilen gikk i klassen Rallycross Nasjonal over 2,4L. Denne drivverk bestod av Sellholm, og Evo motor, driftet av TS-Motorteknikk, ved Trond Stensbøl. karosseriet ble i fjord solgt til Sindre Weydahl, som alt vraket karosseriet på NEZ-cupen på Momarken i 2009. Eneste vi har igjen av bilen nå er motoren, som også nå er til salgs.

 

DSC07082.jpg

Gamlebilen på Norgescup runde på Gardermoen i 08sessongen

 

Over til nåværende prosjekt;

 

Vi kjøpte en original ford escort, 1998mod. Som vi startet i Januar med. Mange arbeidstimer er lagt ned i bilen, og mange arbeidstimer gjenstår.

Dette blir oppsettet;

Motor- Ford Zetec 2,0L. levert fra Trond Stensbøl

Gear- Sellholm m45 ALU

Bakaksel- Volvo 1031 m/ Sellholm sperre og utveksling

Dempere- Bak, Øhlins. Fremme, Sellholm 40mm

+++++

 

Som en følge av den fuktige sommeren vi har hatt her i år, er det kommer et tynt lag av ruststøv over bilen.

Dette er selvfølgelig noe vi må bli kvitt før lakkering av bilen.

Det undres fremdeles på hvordan vi skal bli kvitt dette. Dette ser da mye mer alvorlig ut, enn det er!

 

Bilen skal stå klar til påske, og skal brukes i Norgesmesterskapet i rallycross i 2010!

 

 

jh.jpg

Her har vi begynt å ribbe bilen.

ddd.jpg

Karosseriet i krana hos BS-teknikk klar til syrebading! Grovskjærte ut skerjmer bak og gulv bak før syrebadinga

001.jpg

Bilen er tilbake fra syrebading, og skjæringa har begynt. Originale rammevanger må vekk, for å så lage nye for større fjæringsvei. Her er piloten selv igang med vinkelsliperen

006.jpg

Nye hjulhus ble lagd, og her testes plassen ved MAX innfjæring.

007.jpg

Hjulhuset fra innsiden. Her ser du godt vinkelen på støtdempertårnet.

 

Vi flyttet torpedoveggen lenger bakover, da dette er en stor fordel da vi får flyttet motor lenger bakover.

003.jpg

original torpedovegg

015.jpg

Ny Torpedovegg

 

Så var det over til å tilpasse ny girkassetunnel, og da begynte vi med å tilpasse trakta.

024.jpg

Trakta på plass før sveising

030.jpg

Fra motorrom

 

Så var det igang med resten av tunnelen. Vi lagde ny tunnel for å få plass til mellomaksel, vannrør, siden radiator skal bak, og eksos. Dette fordi det originalt er en framhjulstrekker.

035.jpg

037.jpg

Ferdig tunnel.

 

Måtte lage innfestninger i karroseriet til knivstabbene!

046.jpg

Det ble seende sånn ut

 

055.jpg

Travers og tannstang på plass!

 

Forrige uke var bilen på burbygging i kongsvinger, og vi måtte derfor ha den trillende.

059.jpg

Dette er IKKE kjørehøyde. Her er den alt for høy.

 

063.jpg

Bilen på henger, klar til å sendes på burbygging.

 

 

Buret er nå på plass!!

067.jpg

Bilde tatt hos burbyger

DSC00177.jpg

DSC00178.jpg

DSC00179.jpg

DSC00180.jpg

DSC00181.jpg

Her er bilen tilbake i verksted igjen, med ferdigbyd bur, o nå fortsetter vi fremover på å tilpasse støtdempertopper foran, samt rattstammeinnfestninger.

 

Mer kommer etterhvert som jeg har tid til å legge ut, og etterhvert som det er aktivitet i verksted.

 

Mvh,

Pål Marius Hagadokken

2004 Polaris Pro xr 800

1993 Bmw is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å få gode tilbakemeldinger!

 

Blir spennende å få den ut på banen, og vi vil kjøre en del treninger før første NM-løpet, så sjåfør og bil blir vant med hverandre.. Men er mye utprøving for å få alt til å klaffe, så vi tar det steg for steg. Målet for sessongen 2010 er å få til en vinnerbil, og være i A-finaler.

 

Mvh.

2004 Polaris Pro xr 800

1993 Bmw is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Dette ser MEGET bra ut..!

Mye god inspirasjon å hente med å se på så gode bilbygginger. :race

 

Husker du ca hva en syredypping koster, og måtte du sandblåse noe før eller etter?

Var på hjemmesiden deres, men prisene var ikke tilgjengelige der nå.

 

Syredupping koster fra 12000 - 18000 +moms avhengig av hvor mye sprøytekitt og diverse som sitter på karosseriet :)

og nei, etter syrebading slipper man å sandblåse noe som helst:)

 

 

Mvh.

2004 Polaris Pro xr 800

1993 Bmw is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei! Først vil jeg komme med en beklagelse på at det ikke har vært oppdatering her på lenge, men har vært hektisk i verksted en stund for å få bilen nærmere målet.

 

En lengre oppdatering kommer snart, med bilder!

 

-Vw1303s;

Bra du møter opp på løp! Men må nok skuffe deg og si at den bilen du så i vikedal, ikke er denne bilen! Det er derimot bilen til broren til Ståle Hagadokken, Geir Hagadokken! Bilen vår er nok ikke ferdig enda dessverre. Ikke mye som står igjen, men vi venter fortsatt på motor i dra TS-motorteknikk!

 

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår