Gå til innhold

Hvorfor bygger ikke flere Daihatsu?

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Jeg svarer IKKE i tråder om hvorfor ikke flere ungommer kjører Amcarer med V8r i...

nettop pga av at jeg ikke har noen anelse av hva amcar og dens verden innebærer.

Jeg kunne jo svart at det er fordi det er store flak med en fæl veiholdning.

men det stemmer jo ikke alltid

 

Men jeg vil gjerne høre hva dem som ikke har peiling tror.. :)

 

Ottesen, den nevnte 993ccm-bil får ca. 130hk med filter, eksos, høyere turbotrykk og andre små bolt-ons.. Da har den ca. lik power to weight ratio som en original 351 Mustang Mach I, og du sitter med en følelse av at du kjører en liten go-kart.

 

At en E30 325i fliser en motormessig standard, N/A G100 Charade er vel ingen bombe.. Men litt mer blikk i en modifisert Daihatsu på treff enn i en E30 kanskje :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men jeg vil gjerne høre hva dem som ikke har peiling tror.. :)

 

Ottesen, den nevnte 993ccm-bil får ca. 130hk med filter, eksos, høyere turbotrykk og andre små bolt-ons.. Da har den ca. lik power to weight ratio som en original 351 Mustang Mach I, og du sitter med en følelse av at du kjører en liten go-kart.

 

At en E30 325i fliser en motormessig standard, N/A G100 Charade er vel ingen bombe.. Men litt mer blikk i en modifisert Daihatsu på treff enn i en E30 kanskje :)

 

Jeg syntes en modifisert Daihatsu kan være knall kul, og hadde muligens tittet på den først pga mange andre bygger volvo, bmw eller liknende. Men på en annen side så er det ofte en grunn til at folk velger volvo eller bmw. Jeg syntes det er moro at folk velger noe annet... :)

 

Å sammenligne en modifisert 993ccm-bil og en "351 Mustang Mach I" blir litt rart syntes jeg, da ingen av dem går spesielt bra :) Jeg skjønner utrolig godt at folk ikke velger amcars til å bygge på også, men alt kommer ned til hvorfor for bygger og til hvilket formål dem skal bruke bilen. (Show,drag,drift, bane osv osv)

 

Som feks mustangen min ville jeg egentlig bruke til drifting, men det egner seg ikke til det fordi da må jeg forandre på mye. Hadde vært billigere å bare handlet enn annen bil.

 

Det var hovedsaklig 2 grunner til jeg svarte på tråden.

1: Regnet med at du ville høre hvorfor folk ikke bygger daihatsu av folk som faktisk ikke gjorde det. (Rart forklart).

2: Merket at folk her ikke ser saken fra flere sider.

 

Sluttpoenget: Man bygger bil til det formålet man vil ha, og noen formål er mindre vanlige enn andre.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bare kom med et eksempel jeg :P Har kjørt den overnevnte 993ccm-Daihatsuen selv, du er nok bedre vant enn meg men jeg syns den er dritartig å kjøre. Går godt gjør den og! De knappe 8-900 kiloene bidrar også til at bilen føles enda raskere.

 

Forøvrig veldig artig å se hvorfor folk ikke kjører disse bilene.. Selv om jeg skulle ønske jeg så flere bak rattet på dem, hehe :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er garantert artig ja, ikke at vinterbilen min er spesielt rask, men den er faktisk ganske moro å kjøre. Blir gocart-feeling, iallefall siden jeg er vant med større biler.

 

Er litt forskjell på hva man syntes er en "rask" bil også ja. Jeg syntes feks mustangen min ikke er spesielt rask, mye pga venner har biler som går mye bedre. Mens jeg syntes derimot at pug'n (vinterbilen) er rask, mye fordi den gikk mye bedre enn jeg trodde. Fikk rakkeren opp i over 180km\t på gps'n. Ehh, i tyskland da såklart :)

 

Hadde vært fint med flere bra rattet av dem ja, helt enig.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er charade entusiast. Har 4 stk charader 3stk g102 td og 1stk

g100 1.0 N\A. +noen opler:P

 

Har planlagt å bygge om min g100 til en g100 DeTomaso.

Motor og div fra G200 GTI.

 

Det burde vel la seg godkjenne, med riktige bremser?

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er charade entusiast. Har 4 stk charader 3stk g102 td og 1stk

g100 1.0 N\A. +noen opler:P

 

Har planlagt å bygge om min g100 til en g100 DeTomaso.

Motor og div fra G200 GTI.

 

Det burde vel la seg godkjenne, med riktige bremser?

 

Motoren er jo helt lik på G200 Detomaso/Gti som G100 4sylindret.

Bør ikke godkjenne dette spør du meg,ingen som ser forskjell uansett.

Svart toppdeksel og røde bokstaver skiller i utseendet..hehe

 

Har du en Gti på gang? Trenger deler fra en G200 serru..

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er jo helt lik på G200 Detomaso/Gti som G100 4sylindret.

Bør ikke godkjenne dette spør du meg,ingen som ser forskjell uansett.

Svart toppdeksel og røde bokstaver skiller i utseendet..hehe

 

Har du en Gti på gang? Trenger deler fra en G200 serru..

 

Hakke kommet så langt:P

Men dem ser jo forskjell på 993ccm 3.syl og 1.6cm 4.syl. Må få godkjent med

org 1.3 først da.

Tenkte på å bestille en frontcut fra dannmark, koster 20000,-

Har ikke sett på toll enda, men tipper det blir endel.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg heller bygget 1-literen om til turbobil, eller solgt den og handla en 1.3, så slipper du å gjøre noe med motorfestene og :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Anlegg trenger man ikke og forhjulsdrift kan være gøy. Vil gjerne vite hva du mener med at 'det er jalla' :) Høres ut som om du har sluppet opp for argumenter her gitt :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fleire ikkje bygger Daihatsu kan kanskje ha noko å gjere med kva inntrykk folk har av Daihatsu. Nokon ser/trur at det ikkje svarer seg.

Folk meiner det er risikabelt å satse på noko ukjent, dei trur det kan være dårleg kvalitet. Det er heller ikkje alle som veit og Daihatsu.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Mye Daihatsu selges i USA som toyota...se på nye sirion, det står det toyota på flere deler, grunnen til at det ikke selges så mye er for at de har ikke låv til å selge de samme modellene her som i mange andre land. 99% av alle kundene våre er kjempefornøyd med bilene side...google daihatsu materia så får du se på kul bil med plass til stereo. Den samme selges i USA som toyota, i likhet med Terios...En annen grunn er at prisen blir noe høy her i norge med 4x4 og alt....det er bra biler serru men DYRE delepriser

Fårrd fårevver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår