Gå til innhold

Ny på Benz. med eit par spm.


Sideburn Satan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp gått til innkjøp av en 300E 4-matic (225 000km) med eit par små problem. Siden eg aldrig har hatt mercedes før lurere eg då på om noke er vanepeoblem.

 

AC er utkopla av ukjent grunn, finst det punkt på dette anlegger som er svakare enn andre??

 

Tempomat er defekt?

 

El vindu bak fungere ikkje, lysa i bryterane bak sløkkje når eg sette på barnesikringa (korleis er dette kobla?)

 

Er ei slags "uling" i drivver under gasspådrag?

 

 

Takk for svar..

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC er sikkert utkobla for det er lite gass, R12 er dyrt/ulovlig, R134a kvier folk seg for å bygge om til.

 

Tempomat som ikke virker er visstnok "alltid" styreenheten som har løse loddinger.

 

Elvindu bak som ikke virker, sjekk opp ledninhgsnett inn i dørene, hender det blir brudd der, er korrekt at lyset skal slukke når barnesikringa er på, da forsvinner jordinga til bryterne bak. Sjekk og sikringene til Vinduene bak, sitter i sikringsboksen helt mot V skjerm.

 

Uling i drivverk vil jeg tru er bakakselen, skift olje på den og fyll mercedes oljetilsetning for dette, husk at bilen skal ha spesiell olje da den har ASD.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig metoden, bytte nipler, lufte systemet og bruke spesiell olje.

Litt dyrere metoden, Bytte nipler, tørkefilter og O-ringer og rense systemet.

Dyre metoden, bytte nipler, tørkefilter, kompressor, nitrogenspyle systemet

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår