Gå til innhold

'97 Corolla sluker olje, har ikke gått langt. Hva kan det være?

Ranger emnet


ungua

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er Toyota...

 

Og dette svaret tror du hjelper trådstarter?

Selv om de nyeste toyotaene er belemret med endel feil, betyr ikke det at de eldre er det...det fins nok av Forder som bruker olje og!

 

Trådstarter, hva slags motor sitter i denne? 1,3? Motorkode?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, og takk for svaret. Dette kan være tilfelle, da bilen brukes forholdsvis lite og har stått litt en stund. Ventiltettninger høres ut som en dyr sak å fikse? Så også at kjølevæsken blir brukt opp i samme slengen, muligens lekker det ut. Bilen har nesten ikke blitt brukt siden jeg skrev innlegget her, men vi har ikke kommet så langt at vi har drevet med noe mer feilsøking eller t.o.m. -fiksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skiftet olje årlig som det skal?

Kjør en Omega oljeflush, og la bilen så å gå 20-30 min på 1500 rpm med dette, må være varm før fylling, fyll så heilsyntetisk olje av god kvaliutet og rett viskositet, med omega oljetilsetning for tetning og senking av oljeforbruk.

 

Hjelper ikke det så må man gå grundigere til verks.

Eller leve med 1 liter per 1000 km som faktisk er det som er grensa for høyt oljeforbruk fra de fleste fabrikantene.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal merke meg "Omega oljeflush", takk for tipset! Jeg tviler på at bilen har sett et årlig oljeskifte de siste to år, og siste påfyll var med 10w40 i mangel på noe annet. Det får den vel tåle? Høres ut som om vi må en tur på verkstedet uansett.

... Ellers synes jeg at 1liter per 1000km lyder mer som vrakpant enn høyt oljeforbruk. Men bilen er jo fin ellers. :( Merker ingenting ved kjøring, ryker ikke. Men luktet utrolig svidd med motorbrems ned fra Aurlandsfjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å la bilen stå i en halvtimes tid på tomgang også prøver du å ruse den litt skikkelig..

Når jeg gjør det med min som har dårlige tettninger så kommer det lokal blå tåke ut av eksosen.

Men for gudsskyld IKKE fyll helsyntetisk olje, det vil bare øke forbruket.

Bruk en DELsyntetisk 10w40 olje!

Og hvis du ikke finner noe kjølevanns lekasje er nok toppakkningen gåen.

The One And Only

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår