Gå til innhold

utsette fengsel på grunn av skole?

Ranger emnet


espensh

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å kjøre i fylla og fikk 2 årsutsettelse, 8000kr i bot og 28dager i fengselet.

 

Lurte på om det var mulig å få utsatt fengsel straffen siden jeg går på skole. Går på folkehøyskole her i inderøy. Så bor på skolen, vet ikke om det har noe betydning om jeg bor hjemme fra eller ikke, men kommer jeg i fengsel i løpet av skole året så mister jeg skole gangen, siden vi kan max ha 19 dagers fravær eller så blir man utvist. Så lurte på om det var mulig å få dommen utsatt feks noen måneder etter skole slutt? Utdanningen går rett i dass hvis jeg blir satt inn nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel noe om det i papirene dine? og du er sikker på at du ikke har lest litt feil og at det står i papirene dine at hvis du ikke betaler boten og du ikke har no særlig inntekt SÅ blir du satt inn?? det som er normalt.. med mindre du kjørte på noen eller noe sånt no da.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med skole men godt mulig du kan søke om utsettelse ja. En jeg kjenner fikk utsatt soning fordi han var innkalt til militærtjeneste. Måtte inn dagen etter at vi dimma da :p

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å kjøre i fylla og fikk 2 årsutsettelse, 8000kr i bot og 28dager i fengselet.

 

Lurte på om det var mulig å få utsatt fengsel straffen siden jeg går på skole. Går på folkehøyskole her i inderøy. Så bor på skolen, vet ikke om det har noe betydning om jeg bor hjemme fra eller ikke, men kommer jeg i fengsel i løpet av skole året så mister jeg skole gangen, siden vi kan max ha 19 dagers fravær eller så blir man utvist. Så lurte på om det var mulig å få dommen utsatt feks noen måneder etter skole slutt? Utdanningen går rett i dass hvis jeg blir satt inn nå :P

 

 

Har du fått beskjed om når du skal inn enda?

Mener at politiet tar dette i betraktning når dem skal finne dato når du skal inn.. Og ja, sålenge du kan dokumentere at det ikke passe så bra å bli bura inn så går det bra det og.

Ellers burde du kanskje tenkt på dette FØR du satte deg i bilen.. imstupid

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hansien! Takk men har lært leksa og hørt fra nok folk om at jeg var en idiot ^^.

 

Neh, fikk brev i posten i dag..Stå at straffen vil bli foreslått til 28dagers fengsel, 8k i bot og 2års utsettelse. skal på avhør 9oktober Som er greit, tar straffen..skal jo selvfølgelig prøve å sette den ned litt med advokaten men vil bare ikke miste skole plassen..så synes jo at det skal være mulig å utsette det til august feks. Og nei, skadet ingen og heller ikke meg selv. eneste jeg husker var fra glattcella. Fikk beskjed om at de fant meg 2mil unna der jeg var på fest:)

 

Men ingen unnskyldninger!

 

Så ikke om at det sto noe om at hvis jeg ikke betaler, men hørte en gang at hvis man blir tatt med over 1.0 i promille så får man fengsel straff! Hadde 1.16 elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig at over 1 i promille = fengsel ja.

Regner med at du får soning utsatt pga utdanning, men blir ikke overasket om de mener det ikke har noe å si. Sier ikke at du er i faresonen for å havne på kjøret, men har sett eksempler på folk som har tippa utfor kanten pga soning i utdanning o.l. Håper for din del at du ikke hopper av studiene selv om det blir soning mens du går på skole. Dumt å kjøre i fylla, men like dumt å bli straffet unødvendig hardt så livet går i dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at du får godkjent utsettelse...jeg fikk det utsatt uten problem når jeg var i militæret.

 

Vet ikke åssen det er med soningskøer nå, men for alt i verden så kan det være du ikke blir innkalt til soning før etter du er ferdig på skolen.

 

Det går hvertfall en god stund før du får innkalling til soning.

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i Drammen. En kar jeg vet om flyttet midlertidig til vestfold siden de der hadde en ordning der man kunne sone hjemme med fotlenke. Han fikk også lov til å reise på jobb på dagtid.

 

Aner ikke om ordningen gjelder enda, men kanskje verdt å sjekke ut.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

over 1 i promille betyr ikke automatisk fengselstraff, kjørte med 3 i promille kresjet, fikk 3000 i bot, pga lav inntekt.

50.000 i regress fra foriskring, og utsettelse i 2 og et halvt år.

og prøvetid på 2 år, vis jeg gjør emre straffbartt innen 2 år får jeg 28 dager fengsel. plus det eventuelle nye, så jeg slapp billig unna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over 1 i promille betyr ikke automatisk fengselstraff, kjørte med 3 i promille kresjet, fikk 3000 i bot, pga lav inntekt.

50.000 i regress fra foriskring, og utsettelse i 2 og et halvt år.

og prøvetid på 2 år, vis jeg gjør emre straffbartt innen 2 år får jeg 28 dager fengsel. plus det eventuelle nye, så jeg slapp billig unna :D

 

Hadde vel holdt meg for god til å skryte av det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår