Gå til innhold

Valg av voks? Høyere prisklasse.

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

Mange gode tips her!:) La på et lag med NXT Tech wax 2.0 for snart en måned siden. Vet ikke om jeg er helt fornøyd med holdbarheten. Vannet preller/renner (beader?) ikke av like godt etter 3-4 skånsomme vask for hånd uten høytrykkspyler. Nå skal det sies at bilen står ute om natten i all slags vær. Får så dårlig samvittihet for bilen...

 

Blir nok Jetseal 109 som grunnlag før et par lag med voks. Har hørt en del bra om SV Saphir. Den skal visst holde en god stund. SV Shield er og veldig holdbar, men redd den stjeler litt glans og dybde grunnet teflon innholdet? Har på følelsen at en god carnauba voks gir mer for pengene enn syntetiske midler. Kanskje ikke hva angår holdbarhet, men jeg vokser bilen gjerne mer enn 2 ganger i året :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TechWax skal holde vesentlig lengre enn som så.. men grunnlaget er meget viktig, samt etterherding på 12-24 timer. Et par lag holder som regel vinteren over.

 

Bilen ble ikke clayet før jeg la et lag med Tech wax. Lakken var helt glatt fra før. Men godt mulig jeg burde tatt meg tid til det, tenkte også at det var unødvendig på en såpass ren overflate (kun vært sommerkjørt i 3 mnd etter lakkering) da Tech Waxen også skal være litt rensende.

 

Om den hadde herdet 12 timer i garasje, før et lag til ville nok gjort store forbedringer, men har ikke mulighet for det her jeg bor nå dessverre:( Har jo garasje på jobben, men er så dårlig belysning der til å polere, men kan gjøre et forsøk en helg og la den stå natten over.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går hvertfall ikke feil ved å kjøpe Swissvax. Tror jeg ville gått for Shield. God holdbarhet på den :)

 

Selv liker jeg veldig godt Poorboys Natty's voksene. Har både Blue, White og Red(950ml). Eazy on & off. Kan påføres i sol som i skygge. Billige og holdbare.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok Jetseal 109 som grunnlag før et par lag med voks. Har hørt en del bra om SV Saphir. Den skal visst holde en god stund. SV Shield er og veldig holdbar, men redd den stjeler litt glans og dybde grunnet teflon innholdet? Har på følelsen at en god carnauba voks gir mer for pengene enn syntetiske midler. Kanskje ikke hva angår holdbarhet, men jeg vokser bilen gjerne mer enn 2 ganger i året :)

 

Du skal ikke være "redd" for å bruke Shield, den inneholder teflon for å binde sammen innholdet i voksen, ikke samme prinsippet som ved "teflonbehandling". Inneholder forsåvidt en god dose Carnauba i tillegg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må jo selv prøve hva som er best. men jeg har ikke vært borti noe bedre enn zaino. når jeg skriver at det holder i minst 2 måneder så er det som den er nypolert og bilen er tørr når du kjører inn i garasjen etter regnevær. vet at normalt må man vente med å legge på flere lag med syntetisk voks. men zaino har et eget produkt som gjør at du nesten kan gjøre alt ferdig på en dag. du bruker under 1 dl voks på et stor bil og er som sagt super lett å påføre. vanlig voks, selv dyr carnuba holder ikke mot nyere syntetisk.

 

mequiars er også å anbefale.

 

men sjekk heller på http://www.autopia.org/ det snakker vi folk som er bilpleie gale....

 

og kjøp deg et pustende trekk til bilen din. så holder den seg litt bedre selv om den står ute.

Endret av Hal72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble ikke clayet før jeg la et lag med Tech wax. Lakken var helt glatt fra før. Men godt mulig jeg burde tatt meg tid til det, tenkte også at det var unødvendig på en såpass ren overflate (kun vært sommerkjørt i 3 mnd etter lakkering) da Tech Waxen også skal være litt rensende.

 

Om den hadde herdet 12 timer i garasje, før et lag til ville nok gjort store forbedringer, men har ikke mulighet for det her jeg bor nå dessverre:( Har jo garasje på jobben, men er så dårlig belysning der til å polere, men kan gjøre et forsøk en helg og la den stå natten over.

 

En lakkrens først hadde nok betalt seg tenker jeg; da hadde du fått fjernet eventuelle polishrester og oljer fra lakkeringsjobben. Claying er vel og bra, men det renser ikke lakken kjemisk. Det beste er begge deler, men siden du hadde såpass ny lakk var det nok ikke nødvendig :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må jo selv prøve hva som er best. men jeg har ikke vært borti noe bedre enn zaino. når jeg skriver at det holder i minst 2 måneder så er det som den er nypolert og bilen er tørr når du kjører inn i garasjen etter regnevær. vet at normalt må man vente med å legge på flere lag med syntetisk voks. men zaino har et eget produkt som gjør at du nesten kan gjøre alt ferdig på en dag. du bruker under 1 dl voks på et stor bil og er som sagt super lett å påføre. vanlig voks, selv dyr carnuba holder ikke mot nyere syntetisk.

 

mequiars er også å anbefale.

 

men sjekk heller på http://www.autopia.org/ det snakker vi folk som er bilpleie gale....

 

og kjøp deg et pustende trekk til bilen din. så holder den seg litt bedre selv om den står ute.

 

Har du prøvd "dyr carnauba" fra f.eks swissvax?

 

Den 2 mnd "effekten" du snakker om kan du antakeligvis doble og da med mye mindre arbeid enn du ref. til tidligere i tråden.

Og da med "dyr carnauba" som du sier..

 

Ps. de biltrekkene lager merker eller riper i lakken hvis ikke bilen er 110% ren når de tas på og anbefales ikke hvis du er litt "bilpleiefreak";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i helgen legge på 2 lag med Tech Wax 2.0 med 12 timer herdetid i mellom. Så får vi se hvor lenge det holder under harde forhold med sur nedbør og salt i vinter.

 

Så blir det en pen julegave til meg selv i desember. Da kjøper jeg Swissvax Shield med Cleaner Fluid, som skal på bilen i juleferien. Så da gjenstår det å se om "nypolert" følelsen til Tech Wax holder frem til da.:polish:

 

Har ikke noe vondt å si om Tech Wax ang glansen :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står bilen trygt parkert i varm garasje etter et lag med Tech Wax. Skal tilbake i morgen og legge på et lag til:)

 

Men ser at jeg får noen svake vaskestriper litt for fort. Mistenker at det enten er MG Washmiten eller tørkehåndkle jeg bruker. Vet ikke merke på tørkehåndkle, men er et blått wafflewave håndkle med hvit søm rundt, ble kjøpt på bilxtra. Tror jeg skal gå til anskaffelse av en annen mitt og tørkehåndkle. Noen som vil anbefale noe fra scandicshine.no?

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står bilen trygt parkert i varm garasje etter et lag med Tech Wax. Skal tilbake i morgen og legge på et lag til:)

 

Men ser at jeg får noen svake vaskestriper litt for fort. Mistenker at det enten er MG Washmiten eller tørkehåndkle jeg bruker. Vet ikke merke på tørkehåndkle, men er et blått wafflewave håndkle med hvit søm rundt, ble kjøpt på bilxtra. Tror jeg skal gå til anskaffelse av en annen mitt og tørkehåndkle. Noen som vil anbefale noe fra scandicshine.no?

 

Denne glir utrolig lett på lakken hvis du har såpe som duger. Veldig god å vaske med, holder MYE vann gjør den også!

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=355

 

Men hvis du vil ha en vaskehanske kan du jo gå for denne,

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=81

Den holder også mye vann og er veldig myk i fibrene.

 

Microfiber tørkehånkle,

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=117

 

Har ikke testet sistnevnte selv. Men vil tro den duger ;) Selv bruker jeg denne til tørk, http://autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=29&idkategori=2&startrow=

 

Har bare blitt bedre og bedre jo mer jeg har brukt den. Har 4 stk så har nok tørkeutstyr for noen år :crazysant: Du vet det sikkert.. Men et lite tips når du skal tørke bilen er å "floode" vann på lakken. Bruke hageslange og jobbe deg fra taket og nedover. Da er det minimalt med vann igjen på bilen når du skal begynne å tørke.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne glir utrolig lett på lakken hvis du har såpe som duger. Veldig god å vaske med, holder MYE vann gjør den også!

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=355

 

Men hvis du vil ha en vaskehanske kan du jo gå for denne,

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=81

Den holder også mye vann og er veldig myk i fibrene.

 

Microfiber tørkehånkle,

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=117

 

Har ikke testet sistnevnte selv. Men vil tro den duger ;) Selv bruker jeg denne til tørk, http://autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=29&idkategori=2&startrow=

 

Har bare blitt bedre og bedre jo mer jeg har brukt den. Har 4 stk så har nok tørkeutstyr for noen år :crazysant: Du vet det sikkert.. Men et lite tips når du skal tørke bilen er å "floode" vann på lakken. Bruke hageslange og jobbe deg fra taket og nedover. Da er det minimalt med vann igjen på bilen når du skal begynne å tørke.

 

Takker for tipsene! Tror jeg går for den grønne chenille vaskehansken:) Autobahn-bilpleie.no har jeg ikke vært inne på før, så da blir det å titte litt rundt der;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår