Gå til innhold

Valg av voks? Høyere prisklasse.

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Noen her som har erfaring med litt dyrere voks/last step product enn f.eks Autoglym og Meguiars?

 

Tenkte å legge litt penger i en skikkelig voks. Enten nå før vinteren slår inn, eller vente til våren. Om jeg kjøper nå før vinteren, må det være en varig voks med god beskyttelse. Helst lenger enn 2 måneder. Bor i Bergen med mye sur nedbør og salt, så da blir voksen satt på en virkelig prøve.

 

Har vurdert og lest litt om følgende:

-Raceglaze '55'

-Swissvax Saphir

-Swissvax Shield

-Swissvax Viking

-Blackfire Wet Ice over Fire.

 

Noen som har erfaringer med noen av de nevnte? Hvordan er disse ift Meguiars NXT Tech Wax 2.0 ? Vet produktene ikke kan sammenlignes, men jeg ble selv rimelig fornøyd med Tech Waxen.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville uten tvil gått for swissvax, fin å påføre, enkel å fjerne, utrolig drøy i bruk, utrolig god holdbarhet(på bilen), vanvittig finish og sist men ikke minst fantastisk god lukt:)

 

Shield er vel en av de som skal ha best holdbarhet, men vi har diskutert en del swissvax på Detailersclub så der kan du sikkert finne en del interessant lesestoff;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk TechWax'en på vinter'n, og topp den med en god voks etter at den har fått etterherde. SV har mange gode alternativer, men ikke alle som passer til lakken din. Ta en telefon/epost til Swissvax Norge så får du råd :)

 

Pete's 53 er også et greit alternativ da den er veldig rimelig og gir mye for pengene, men når du først har kommet på dette nivået er det bare et spørsmål om tid før du investerer i en SV-variant likevel ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Nanolex verken voks eller polish...vi snakker om en annen beskyttelse og varighet.

 

Skjønner jo at det er snakk om en "nano" basert sealer, poenget mitt var å få deg til å begrunne hvorfor gå for Nanolex til 400.- pr. påføring kontra en boks med SV til 1000 lappen som gir deg 30 gode påføringer/lag. Greit nok at du må påføre voks et par ganger i året men likevel......

 

Regner med du er forhandler av disse produktene da jeg har sett "deg" på flere forum, og alle dine innlegg går (ubegrunnet) kun på å få folk til å teste Nanolex. Jeg liker at folk begrunner hvorfor de sier det de sier.....

 

"Nanolex koster kr. 790,- for lakkforsegling. Den rekker til minst to personbiler"

 

-juhuu løp og kjøp.....

 

"Nå er Nanolex verken voks eller polish...vi snakker om en annen beskyttelse og varighet"

 

-blir fortsatt ikke noe nysgjerrig på dette produktet som ikke er polish eller voks......BTW. så er vel ikke polish akkurat det som benyttes mest for å beskytte lakken....

 

Men du får ha lykke til med salget ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ferdig med voks for lenge siden. bruker bare syntetiske produkter. har prøvd noe fra meguiars og autoglym men har blitt helt frelst på zaino. det er meget enkelt å legge på og du kan legge flere lag og holder minst 2 måneder.

 

Selv gjør jeg dette hver gang.

 

vasker vekk alt polish og bruker clay og z-7.

 

tar små riper med Z-pc

 

1 lag z-5 + Z6

 

1 lag Z-2 Z6

 

evnt flere lag med z-5 og z-2

 

og tilslutt z-8 eller z-6

 

alt gjøres for hånd og du kan legge flere lag med en gang, du bruker veldig lite av alt og en flaske varer ganske lenge.

litt omstendelig men lakken blir meget bra. når du kjører bilen inn i garasjen etter regnevær er bilen tørr med en gang.

 

når du senere bare skal vaske bilen bruker jeg bare z-6 etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ferdig med voks for lenge siden. bruker bare syntetiske produkter. har prøvd noe fra meguiars og autoglym men har blitt helt frelst på zaino. det er meget enkelt å legge på og du kan legge flere lag og holder minst 2 måneder.

 

Selv gjør jeg dette hver gang.

 

vasker vekk alt polish og bruker clay og z-7.

 

tar små riper med Z-pc

 

1 lag z-5 + Z6

 

1 lag Z-2 Z6

 

evnt flere lag med z-5 og z-2

 

og tilslutt z-8 eller z-6

 

alt gjøres for hånd og du kan legge flere lag med en gang, du bruker veldig lite av alt og en flaske varer ganske lenge.

litt omstendelig men lakken blir meget bra. når du kjører bilen inn i garasjen etter regnevær er bilen tørr med en gang.

 

når du senere bare skal vaske bilen bruker jeg bare z-6 etter vask.

 

Det var mye styr for 2 mnd beskyttelse, spesielt siden det er snakk om "syntetiske" produkter. Jeg la 2 lag med en av de rimelige (999.-) swissvax voksene i midten av april og bilen er fortsatt godt beskyttet...

 

Men Zaino skal jo være bra produkter så syns det var litt snodig at du ikke har bedre holdbarhet. (uten at jeg egentlig kjenner produktene du har brukt) Du vet at det meste av syntetisk beskyttelse "trenger" 12-24 timer herding mellom lagene selv om det ikke nødvendigvis står på flaska;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på 2 lag med MG#21 før vinteren i fjor, og det holdt lett gjennom hele vinteren, Men må si det at en sealer ikke har sjangs til å gi et så bra utseende som en god voks. Så om du vil gå for kun voks, som har god holdbarhet, ville jeg valgt SV Shield som inneholder teflon som gir veldig god beskyttelse. For enda bedre holdbarhet ville jeg kjørt en runde med SV Cleaner Fluid først! Så 1x SV CF og 2X SV Shield med ca 4 timer herding mellom hvert lag så tror jeg du kommer til å ha god beskyttelse i vinter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår