Gå til innhold

Valg av voks? Høyere prisklasse.

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Hvor kan man få tak i Zaino produkter her til lands? damndamn

 

Sikkert bestille ifra utlandet. Einaste plassen eg har lest om Zaino er i denne tråden, so produktene er nok ikkje vanlige.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Hei hei!

 

Noen her som har erfaring med litt dyrere voks/last step product enn f.eks Autoglym og Meguiars?

 

Tenkte å legge litt penger i en skikkelig voks. Enten nå før vinteren slår inn, eller vente til våren. Om jeg kjøper nå før vinteren, må det være en varig voks med god beskyttelse. Helst lenger enn 2 måneder. Bor i Bergen med mye sur nedbør og salt, så da blir voksen satt på en virkelig prøve.

 

Har vurdert og lest litt om følgende:

-Raceglaze '55'

-Swissvax Saphir

-Swissvax Shield

-Swissvax Viking

-Blackfire Wet Ice over Fire.

 

Noen som har erfaringer med noen av de nevnte? Hvordan er disse ift Meguiars NXT Tech Wax 2.0 ? Vet produktene ikke kan sammenlignes, men jeg ble selv rimelig fornøyd med Tech Waxen.

 

Spør du meg handler det mye om gimmick og mindre om et resultat som faktisk gir noe holdbart for pengene. Det blir som høytalerkabler for å si det litt flåsete. Noen er mer opptatt av å skryte av prisen på det du har - andre synes det er greit å betale 10-20 ganger så mye for noe som gir 0,5 % bedre resultat. Jeg har prøvd litt av hvert nå - og til syvende og sist blir det et spørsmål om tidsbruk, hvordan bilen brukes og hvor mye penger man faktisk synes det er verdt.

 

Fancy vokser har generelt en dårligere holdbarhet enn 100 % syntetiske i norsk drittvær. Dette betyr jo ikke noe om du har en Trailorqueen som aldri ser sollyset - men kjører bilen ute på vanlige norske veier så betyr jo dette mye.

 

Point being - jeg har sett høyoppløste bilder og sett bilder i real life med blant annet den såkalte "verdens dyreste voks", og jeg har sett biler med helt vanlig M21/NXT Tech Wax/Ultimate Wax utført av folk som Mike Phillips. Og for å være ærlig - i en blindtest skal du jaggu slite med å si hva som er hva.

 

Men smaken er jo som ræva som kjent - delt. Så bruk nå det du er fornøyd med - men ikke forvent at noe blir sabla mye bedre enn noe du er fornøyd med fra før av - bare fordi det koster mye mer penger.

 

Liten digresjon - clahs ohlsson satte opp prisen på noen varer de hadde og solgte 3 ganger så mye. Folk trodde da det var bedre kvalitet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår