Gå til innhold

Lakke motorrom

Ranger emnet


ElCamino

Anbefalte innlegg

Har tenkt å endre fargen i motorrommet på en Ascona B frå raudt til svart.

Så då vill ej kjøpe mej lakk som ej kan fylle på lakksprøyte(kompressor), slik at eg kan lakkere motorommet på samme måtte som en lakkerer bil på verksted.

 

Tenkte at lakken ikkje skulle ha alt for mykje glans og så skulle den vere sterk og ikkje dyr. Trenger ikkje slik dyr kvalitetslakk.

 

Har hørt at det er noke som heite lastebillakk og er billig og sterk?

Der er ikkje rust i motorommet og lakken har ikkje flaknet. Er det nokk å pusse litt ned å lakerer over? Eller må eg til med grunning og masse styr før ej kan lakkere?

 

takker for svar.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Har tenkt å endre fargen i motorrommet på en Ascona B frå raudt til svart.

Så då vill ej kjøpe mej lakk som ej kan fylle på lakksprøyte(kompressor), slik at eg kan lakkere motorommet på samme måtte som en lakkerer bil på verksted.

 

Tenkte at lakken ikkje skulle ha alt for mykje glans og så skulle den vere sterk og ikkje dyr. Trenger ikkje slik dyr kvalitetslakk.

 

Har hørt at det er noke som heite lastebillakk og er billig og sterk?

Der er ikkje rust i motorommet og lakken har ikkje flaknet. Er det nokk å pusse litt ned å lakerer over? Eller må eg til med grunning og masse styr før ej kan lakkere?

 

takker for svar.

 

Heisann du! ;)

Det skal gå greit å lakke motorrommet med hammerlakk. Bruker du den trenger ikke du å forhåndsbehandle i det heletatt. Kan male eller sprøyte rett på rust og ubehandlet lakk. Den fungerer som grunning og gir en meget hard og slitesterk overflate. Den tåler også temp opp til 150 grader. Får kjøpt et 1 og et halvt liters spann til ca 200 kr... Jeg var med å lakket en hel bil med to slike spann... Så 1 skal holde til motorrommet... Eneste du må passe på hvis du skal ha glatt overfalet er å ikke kjøpe Hammerlakk med "hammerslag finish" Da får du akkurat som grove porer... Er pent det også, har selv fått lakkert bilen min nederst med sort slik lakk som ekstra steinsprut beskyttelse... Du får den i glatt finish og hammerslag...

Eneste du trenger å gjøre før du maler er å børste vekk driten...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

 

Heisann du! ;)

Det skal gå greit å lakke motorrommet med hammerlakk. Bruker du den trenger ikke du å forhåndsbehandle i det heletatt. Kan male eller sprøyte rett på rust og ubehandlet lakk. Den fungerer som grunning og gir en meget hard og slitesterk overflate. Den tåler også temp opp til 150 grader. Får kjøpt et 1 og et halvt liters spann til ca 200 kr... Jeg var med å lakket en hel bil med to slike spann... Så 1 skal holde til motorrommet... Eneste du må passe på hvis du skal ha glatt overfalet er å ikke kjøpe Hammerlakk med "hammerslag finish" Da får du akkurat som grove porer... Er pent det også, har selv fått lakkert bilen min nederst med sort slik lakk som ekstra steinsprut beskyttelse... Du får den i glatt finish og hammerslag...

Eneste du trenger å gjøre før du maler er å børste vekk driten...

 

Det var et godt tips!:)

 

sjøl om ej automatisk blir skeptisk når det er snakk om noe som kan males på også..chicken

 

Nei, slik hammerslag lakk må ej sjekke ut nærmare

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et "lite" problem med Hammerite (hammerslagslakk) er at den inneholder silicone, noe som gjør den vanskelig å lakke over igjen om du skulle ønske det. Det er tilnærmet umulig å få lagt ny lakk (annen lakk enn Hammerite - selvfølgelig...) pent oppå, og å få til å sitte...

 

Bruk tokomponent lakk, enten autolakk eller industrilakk. Den tåler både litt varme og kjemikalier. Få de til å ta ca 40% mattemiddel i autolakk for å få en silkematt finish. Det går ikke mer enn et par-tre desiliter lakk, så prisen blir uansett ikke så ille. Spesielt ikke når man tar med tiden det går å maskere og slipe/matte alle kriker og kroker. Vask skikkelig med avfetting og tynner før du begynner å slipe...

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår