Gå til innhold

Tuningboks til Pathfinder


Hess

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nylig kjøpt meg en Nissan Pathfinder 2007mod. Er så langt veldig fornøyd, men i dag ringte jeg til Turboteknikk i Mjøndalen (Turbo Karlsen) å lurte på om han

hadde mulighet for å øke effekten på bilen min. Det jeg fikk til svar var at Pathfinder hadde nok problemer med motoren fra før av. Jeg ble ganske overraska over å få det svaret. Trudde motoren som står i desse bilene er veldig bra og lite tull med.

 

Jeg har følgende spørsmål:

1. Er det tilfelle at det er mye problemer med motoren som står i Pathfinder og nye Navara?

2. Vet dere om noen andre som driver med tuning av Pathfinder i Norge?

3. Er tuning boks noe å satse på?

 

mvh Albert

Nissan Primera SRI 2.0

96-mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Motorene på Pathfinder skal jo være sterke motorer da.

Broren min har også en 2007 modell, og han har kjørt 15.000 km etter han kjøpte den. Han har ikke hatt noe problemer med den hvertfall. Men den er jo bare kjørt 45.000 km og da.

 

http://www.biltuning.no har tuningboks til Pathfinder, er ikke så dyrt eller :)

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min 2007mod pathfinder ny og er på tredjeåret med den nå. Snart gått 73000km. Har absolutt ingen feil å melde på motor eller bilen. Slitesterk som bare det.

 

Eneste jeg har å pirke på er å styre unna longlife intervallene. Å tyne olja 30 000km i norske forhold blir for langt for min del. Kjører vanlig intervall på min.

 

Og en ting jeg kan nevne som et lite tips ang 2.5 motoren er at det finnes IKKE ombyggingskit for luftfilter til Pathfinder.... MEN til navara finnes det. Og det er jo som vi vet samme motor :)

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottorrommet er likt på navara og pathfinder også...

 

litt trøbbel er det da med dem.

 

Set er heller ikke 30.000 intervall på dem, men hovedservice hver 30 og mellomservice i mellom, var iallefall ikke noe mere når jeg slutta som nissanmekaniker...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår