Gå til innhold

Bot uten betalingsfrist - hva gjør jeg??

Ranger emnet


nanne

Anbefalte innlegg

Ble tatt av UP i 110 km/t i 80-sona, sa takk og godtok bot.

Men det jeg stussa litt over er at det ikke står noen betalingsfrist på bota. Som fattig og dum student lurer jeg på om jeg kan se på dette som et smutthull? Må jeg betale, eller finnes det en gylden og uskrevet frist som jeg som lovlydig borger ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få et brev fra Statens innkrevningssentral om et par uker. HVis du vil kan du få delt opp bota. En jeg kjenner delte opp ei bot på 5000 kr til 50 kr måneden bare for å være jævlig.

 

Så den lappen du har fått i hånda kan du kaste men det vil komme et brev.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på du. Vil tru det kommer likevel. Da jeg fikk bot fikk jeg beskjed om at jeg skulle vente til jeg fikk brevet i posten. Men ta en tlf til 02800 og spør i morgen da vettu. Da får du rett svar :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke er skrevet på noen dato så anbefaler jeg å betale den innen 3 uker, som jeg tror er tidsfristen på andre typer forenklete forelegg.

Syns det var vanskelig å google og finne noe om tidsfrist, men står litt om gjenparter som sendes hit og dit her, så tror ikke du gjør lurt i å utsette betalingen. :)

 

Forenklet forelegg utferdiges skriftlig på nærmere fastsatt blankett og under*tegnes av polititjenestemann. Forelegget utstedes i siktedes nærvær. Denne gis anledning til umiddelbart å vedta forelegget ved å undertegne det. Original*blanketten oversendes Statens innkrevingssentral, én kopi går til det politi*kammeret der overtredelsen har funnet sted. Overtrederen får en gjenpart og en innbetalingsblankett.[/Quote]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår