Gå til innhold

Toyota hiace 1996 intercooler

Ranger emnet


jonas_ueland

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har ikke vurdert å snu kompressorhuset på turbon da, så blir det ikke så lange rør.

Har kjøpt inn samme cooler med rør så jeg skal byne med samme operasjon.

 

Er det lett og snu turbohuset?

 

Du må legge prosjektet dit ut i forumet når du begyner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet, du har en nål på siden av pumpa di. hvor mange omdreininger er den snudd ?

 

 

 

Fant ikke noe nål som sa hvor mange omdreininger eg har skrudd, har du et bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du skal drite i å snu eksoshuset! er du heldig driter du deg ut og river pakninga. og det er INGENTING å spare på det!

 

 

Nei har desverre ikkeno bilde. men du teller hvor mange omdr. du snur den nåla fra originalt.

 

og ja, det skal ryke! mere diesel = mere røyk

men det begrenser seg for hvor mye diesel du kan gi i forhold til ladetrykk!;)

 

men røyk er det ikkeno galt i

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu compressorhuset ja ikke eksoshuset. Er ikke pakning eller.

Ja det er lett bare løsne noen skruer.

 

Jepp skal legge ut når jeg har kommet litt lenger. Har satt inn reduksjonsgir og i min nå. Eneste nytypen i verden med lav gir :)

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså... nei! først og fremst kan han ikke snu den, fordi det har noe med festeanordning på Wastegaten hans på kompressorhuset!.

 

Og jo! det er faktisk en pakning på de turboene her. en syltynn metall pakning som omtrent er like tyk som et A4ark! om den sitter fast og rever når han vrir på huset vil han trekke/miste trykk

 

Anyway! han har ingenting å spare på ved å snu huset! de 2 benda ekstra er ovehodet inget tap for denne motoren da dette er diesel. ergo trykk hele tiden og inget vakum. han trenger ikke å lade opp røra med luft for hvert gir.

 

er akkurat samma måten jeg la opp røra mine også på luxen;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lage feste til wastegate er vel null problem. Kan aldrig tenke meg at det er noe problem og snu huset. har gjort det på mange turboer før. Og skal værtfall gjøre det på min. At det er turbotrykk hele tiden på en diesel er bullshit. Er det noe en har bruk for så er det jo bunndrag 0gså ser det jo litt penere ut også.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lage feste til wastegate er vel null problem. Kan aldrig tenke meg at det er noe problem og snu huset. har gjort det på mange turboer før. Og skal værtfall gjøre det på min. At det er turbotrykk hele tiden på en diesel er bullshit. Er det noe en har bruk for så er det jo bunndrag 0gså ser det jo litt penere ut også.

 

vet ikke hvilken pappkasse du ble importert i .. men så langt JEG vet har ingen Diesel turbo motorer vakum! ERGO! du har TRYKK hele tiden!

 

bånndrag er da inget unntak her heller. han taper ikke det på å ha 2 bend ekstra! såfall ville en hver impreza med frontmontert IC hatt tap på 40hk!! Har du sett rørverket der eller?

 

 

Og NEI! det er ikke nødvendigvis et problem å lage fester til WG, men hvorfor bruke timer på å snu rundt og sveise og styre og ordne som faen for noe man ikke tjener på?!

 

WG braketten på denne turboen er montert på snella! om han snur den passer ikke den overens da kompressorhus røret kommer på den posisjonen. da må han i tilleg bøye staget og sveise og lage eget patent!

 

 

timewaste!

 

men som sagt! la de store gutta drive med det de kan så kan de andre holde seg til lego trimming:ass:

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvilken pappkasse du ble importert i .. men så langt JEG vet har ingen Diesel turbo motorer vakum! ERGO! du har TRYKK hele tiden!

 

bånndrag er da inget unntak her heller. han taper ikke det på å ha 2 bend ekstra! såfall ville en hver impreza med frontmontert IC hatt tap på 40hk!! Har du sett rørverket der eller?

 

 

Og NEI! det er ikke nødvendigvis et problem å lage fester til WG, men hvorfor bruke timer på å snu rundt og sveise og styre og ordne som faen for noe man ikke tjener på?!

 

WG braketten på denne turboen er montert på snella! om han snur den passer ikke den overens da kompressorhus røret kommer på den posisjonen. da må han i tilleg bøye staget og sveise og lage eget patent!

 

 

timewaste!

 

men som sagt! la de store gutta drive med det de kan så kan de andre holde seg til lego trimming:ass:

 

har ikke sagt det er vakum på diesel eller. Men det er ikke turbotrykk hele tiden eller. Selvsagt blir det bedre respons med kortere rør. Dere får nå gjøre som dere vil. Men jeg ser ikke mørt på å snu huset.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du skal drite i å snu eksoshuset! er du heldig driter du deg ut og river pakninga. og det er INGENTING å spare på det!

 

 

Nei har desverre ikkeno bilde. men du teller hvor mange omdr. du snur den nåla fra originalt.

 

og ja, det skal ryke! mere diesel = mere røyk

men det begrenser seg for hvor mye diesel du kan gi i forhold til ladetrykk!;)

 

men røyk er det ikkeno galt i

 

 

 

 

sån som dette var det med 1 rmp med 0,9bar i lade trøkk før open eksos og intercooler

http://www.youtube.com/watch?v=rOoZ6HMBQBw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sagt det er vakum på diesel eller. Men det er ikke turbotrykk hele tiden eller. Selvsagt blir det bedre respons med kortere rør. Dere får nå gjøre som dere vil. Men jeg ser ikke mørt på å snu huset.

 

 

eg snur nokk ikke turboen uansett, er fornøyd sån det er nå. Men det er ikke noe dum ide :)

 

Det er sansynligvis litt tap i de røra, men det er en hiace :P

ikke en banebil med 700hk. så det lille tapet skal eg stå i.

 

 

Det med trykket. det er ikke vakum på diesel, men du må jo lade tykk. Viss ikke så hadde turbo trykkmåleren min stått på 1,1 bar hele tiden, å det gjør den ikke. du hører det på plystringa i turboen at du "lader" trykk før det sjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg snur nokk ikke turboen uansett, er fornøyd sån det er nå. Men det er ikke noe dum ide :)

 

Det er sansynligvis litt tap i de røra, men det er en hiace :P

ikke en banebil med 700hk. så det lille tapet skal eg stå i.

 

 

Det med trykket. det er ikke vakum på diesel, men du må jo lade tykk. Viss ikke så hadde turbo trykkmåleren min stått på 1,1 bar hele tiden, å det gjør den ikke. du hører det på plystringa i turboen at du "lader" trykk før det sjer noe.

 

Seff er det ikke LADEtrykk heletia! men du er fortsatt på + siden! ergo! du må ikke forbi vakum før du kommer til atmosfærisk dretter trykk

 

 

ANYWAY!..

 

 

omfg! er du sikker på at det KUN er 1 omdreining? virker mere som 5..

 

jeg hadde ikke så mye røyk på min. men det der er ikke noe galt med væffal! her er det av forden min før jeg oppgraderte turboen og mere ladetrykk! mens den enda var "original"

 

th_09092008007.jpg

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig tøft dette.

 

Min er nesten 3 tonn med innredninga og jeg kjører ofte med tilhenger på 2,5 tonn. Da har man bruk for bunndrag. Så tuninga starter straks for meg å. Skal bare bli helt ferdig med girbox opplegge mitt først. Men jeg har d4d motoren, så jeg har planer om alu cooler + økt trykk og tuningbox så jeg kan stille diesel mengden selv.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår