Gå til innhold

"Fortsatt beslag av førerkort"

Ranger emnet


Dimension

Anbefalte innlegg

Mistet førerkortet mitt for rundt 9mnd siden.

fikk et brev ifra Tingretten der det står:

 

"...begjæring om at det i medhold av vegtrafikkloven §33 nr. 3 avsies kjennelse for fortsatt beslag av førerkortet...

 

 

Står også nederst på brevet:

"Siste kjennelse på førerkortbeslag utgår den 8. aug.

 

hva menes med dette?

 

 

 

 

Jeg har ikke samtykket i midlertidig tilbakekall av førerkort. Skal møte i tingretten nå 10. aug. for rettslig avhør.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? Er det muligheter for meg å få sertifikatet igjen før jeg blir dømt i retten?

Er det noe vits for meg å møte i dette rettslige avhøret?

 

 

Takker for alle svar...

Citroën Xantia 2.0l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet førerkortet mitt for rundt 9mnd siden.

fikk et brev ifra Tingretten der det står:

 

"...begjæring om at det i medhold av vegtrafikkloven §33 nr. 3 avsies kjennelse for fortsatt beslag av førerkortet...

 

 

Står også nederst på brevet:

"Siste kjennelse på førerkortbeslag utgår den 8. aug.

 

hva menes med dette?

Dette betyr at snuten en gang for ca 9 måneder siden fikk rettens tillatelse til å beholde ditt førerkort frem til 8. august. Nå ønsker snuten å beholde førerkortet enda litt lenger enn det. Sannsynligvis inntil rettsaken er avgjort eller lignende. Men de trenger tingrettens tillatelse, noe du i brevet er blitt underrettet om. Det står trolig et sted og dato for rettsmøtet. Da kan du møte opp og protestere, om du ønsker det.

 

Jeg ser av dine tidligere innlegg at du trolig er mistenkt for promillekjøring. Du har plikt til å møte til rettslig avhør. Du trenger imidlertid ikke å svare på spørsmål angående saken du er mistenkt for. Men det kan tale til din ulempe når straffesaken senere kommer opp.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. det var det jeg tenkte meg.. Men hvor lenge kan politiet egentligt holde sertifikatet mitt? :iconsm

 

Har ikke advokat så jeg vet ingen ting om saken min. føler meg lurt hver gang jeg får et brev eller må i et møte.

Hadde jeg hatt advokat fra dag 1. hadde jeg trolig hatt sertifikatet nå, men hadde ikke penger til det der og da.

Citroën Xantia 2.0l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synts det er ganske urettferdig. Syns man burde bli dømt først.

 

Av hensyn til trafikksikkerheten syns jeg det er flott at de som er mistenkt for promillekjøring mister førerretten på stedet. Promillekjørere er det siste jeg ønsker å møte langs veien. Statistisk sett er det en stor gjentakelsesfare. Fordi man ikke med sikkerhet kan si hvem som kommer til å promillekjøre igjen, så er man nødt til å skjære alle (inkl deg) over samme kam.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Av hensyn til trafikksikkerheten syns jeg det er flott at de som er mistenkt for promillekjøring mister førerretten på stedet. Promillekjørere er det siste jeg ønsker å møte langs veien. Statistisk sett er det en stor gjentakelsesfare. Fordi man ikke med sikkerhet kan si hvem som kommer til å promillekjøre igjen, så er man nødt til å skjære alle (inkl deg) over samme kam.

 

Jøss, tror det er en av få ganger jeg kan si meg enig med deg. Hehe! :) MEN, jeg ser poenget til fyren. Har man vært uten førerkort i 12mnd pga saken ikke har kommet opp enda og blir dømt til 12mnd uten, så burde man få den igjen da. Ikke 12mnd + den tiden man har ventet. Med mindre dette skal inngå i straffeutmålingen da.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår