Gå til innhold

Chevrolet Nubria 07 mod

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut writeup av et par av bilene jeg har tatt her også. Mye er klipp og lim fra http://www.detailersclub.no men regner med det går greit :)

 

 

 

Først må jeg si, at mer kjedelig farge å korrigere har jeg ikke vært borti. Veldig "utakknemlig" farge synes jeg. Men men, det ble da ikke så aller verst :)

 

Vasket først bilden, å så at MG#16 lå fortsatt på, men den var tydelig svekket og beadet så og så ikke lenger. Så også at det hadde kommet en del saltflekker som ser ut som rust etter sist gang, så jeg måtte til å claye litt nå også. Ellers var det lite asfaltflekker og nupper, så en runde med prickbort sørget for at det ble lite claying ellers.

 

Prøvde å inspisere lakken etter vask, og det virket ikke som den var så ille, med unntak av på bakfanger, der det tydelig hadde vært mye som hadde ripet mens det skulle inn og ut av bagasjerom. Dette var ingenting å gjøre med, da du kjente ripene med neglen. Dermed gikk jeg for en 1 stegs polerning som skulle fjerne det som var av swirls, så fikk de få RDSene som var igjen bare være. Prøvde meg frem med litt forskjellige comboer, og som sagt var lakken så hard at jeg måtte opp på 105 på cutting pad for å ta alle swirls. Denne tok og litt RDS, og la faktisk igjen en veldig pen LSP klar overflate. Kunne sikkert kjørt over en runde med en mildere combo for å få den blankere, men synes det ble bra nok ;)

 

Korrigeringsbilder på denne fargen, med kompaktkamera, halogenlampe samt mine fotokunnskaper var bare å glemme, så har dermed bare et par bilder av selve korrigeringa. Ble ganske fornøyd med utseende, så får vi se om bestefar ser forskjell i det hele tatt i morgen da han får den tilbake ;)

 

Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve Collinite 845 og sjekke litt holdbarhet osv på den. Dermed ble det to lag av den, med isvann wipedown i mellom den først og det andre laget. Denne var som en lek å fjerne, i alle fall i forhold til Collinite 915 som sitter som bare f på lakken virker det som :P

 

Denne gangen hadde jeg også litt problemer med å fjerne polish fra lakken med IPA wipedown. Måtte gå over flere ganger for at alle prikker med polish skulle bli borte. Utrolig irriterende og tidkrevende.

 

Til slutt en liten memo til meg selv, ha VENTILASJON under IPA wipedown!!! Ble etter hvert ganske susete i hodet etter å ha sniffet kondensfjerner i 3-4 timer :wacko:

 

Utstyr:

 

Vask

Bilberry

SV Felgkost

Meguiars felgkost

Hydra foamer med sterk blanding av NXT car wash og CG CW+G

CG vaskebøtte med GG

Felleskjøpe bøtte med GG

Ull mitt (denne ble med en feiltagelse med til vask på 90 grader sist, og ble dermed betydelig mindre :angry: Syntes det ble dårligere glid med den nå, men det kan hende det var pga litt lite såpe. Prøve den litt mer etter hvert så får vi håpe på det beste)

Mild blanding av NXT car wash

Prickbort

Karcher HT

SS Drying towel old version

Megs Watermagnet (ikke vet jeg hva som har skjedd, men nå sugde den vann ganske bra faktisk! Fattern har brukt denne i et halvt år og ikke klagd, men så har ikke han testet Miracle Dryeren enda heller da ;). Mulig det har noe med at lakken på denne hadde beskyttelse, men det er i så fall bare en av flere grunner.)

 

Clay

Riccardo clay

ONR lube

 

Lakk

Megs MG#105

Small, medium og large cutting pad

IPA

 

Gummi/dekk/vinyl

Megs High Endurance

Megs Trim Detailer

SV Seal Feed

CG Bare Bones

 

LSP

Collinite 845

 

Masse MF

 

 

Før vask:

DSC08553.jpg

DSC08554.jpg

DSC08555.jpg

DSC08556.jpg

DSC08557.jpg

DSC08558.jpg

DSC08559.jpg

DSC08560.jpg

DSC08561.jpg

DSC08562.jpg

DSC08563.jpg

 

Fant ut at fattern hadde en slags skumkanon som en selger hadde prakket på han. Denne skulle han egentlig bruke til å vaske i fjøset, men jeg tenkte at jeg kunne i det minste gi den en sjanse på bilen først. Denne går bare på hageslangen, og skjønte dermed at den ikke ville klare å nå opp til Foam Cannon sitt nivå. Den hadde også flere dyser som skulle settes i slangen som gikk fra såpebeholderen til pistolen. Her var det tydeligvis meningen at beholderen skulle inneholde ren såpe, ikke utblandet. Siden såpene jeg har er alt for tykke til å komme igjennom dysa, og jeg heller ikke ville bruke så mye såpe, tok en god slump med NXT car wash og CG CW+G og blandet med vann i beholderen. Satte så i den dysa som slapp igjennom mest fra beholderen. Ble ikke kjempeimponert, men heller ikke kjempeskuffet. Har ikke testet Foam Gun før, men vil tippe skummet ble litt som med den. Såpa lå på bilen i ca 2 min før det var så og si borte på vertikale flater, mens på horisontale flater lå det naturlig nok på en stund lenger. I alle fall, slik så det ut:

 

DSC08564.jpg

DSC08565.jpg

DSC08566.jpg

DSC08571.jpg

DSC08572.jpg

DSC08573.jpg

DSC08574.jpg

DSC08575.jpg

DSC08576.jpg

DSC08577.jpg

DSC08578.jpg

 

Etter vask

DSC08579.jpg

DSC08580.jpg

DSC08581.jpg

DSC08583.jpg

DSC08584.jpg

DSC08585.jpg

DSC08587.jpg

 

Inspeksjon

DSC08588.jpg

DSC08655.jpg

DSC08656.jpg

DSC08658.jpg

Action bilder, det ble varmt B)

DSC08661.jpg

DSC08662.jpg

Før

DSC08673.jpg

DSC08674.jpg

Etter

DSC08675.jpg

DSC08676.jpg

 

LSP

DSC08696.jpg

 

Hjulbuer før

DSC08702.jpg

DSC08703.jpg

Etter

DSC08704.jpg

DSC08705.jpg

DSC08707.jpg

 

Ferdig!!!

DSC08708.jpg

DSC08710.jpg

DSC08713.jpg

DSC08714.jpg

DSC08715.jpg

DSC08716.jpg

DSC08717.jpg

DSC08718.jpg

DSC08719.jpg

DSC08720.jpg

DSC08721.jpg

DSC08723.jpg

DSC08725.jpg

DSC08727.jpg

DSC08729.jpg

DSC08732.jpg

DSC08734.jpg

DSC08739.jpg

DSC08742.jpg

DSC08743.jpg

Beading bilder B)

DSC08697.jpg

DSC08698.jpg

DSC08699.jpg

DSC08700.jpg

DSC08701.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte heilt sikkert prickbort avfetting til vask. Sitter dritten godt fast, kan du sikkert bruke f.eks. ein vaskekost for å løsne dette. CG Bare Bones er for at hjulbuene skal bli svarte og fine etter vask

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som todleif her sier, at bare bones bare gjør plasten i hjulbuene fine og svarte igjen. For å få de rene først brukte jeg prickbort sammen med en rema 1000 vaskehanske. Dette løsner asfalt og annet dritt veldig bra. Lurt å gå over med vanlig vask først da så du sparer litt på prickborten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår