Gå til innhold

Effekkt i politibiler

Ranger emnet


Benjii

Anbefalte innlegg

Det tror jeg rett og slett ikke på.

 

Største Mondeo man får godkjent i Norge er 3,0 V6 med 226hk...

Man får ikke noe som er typegodkjent større.

 

 

hvorfor skulle han politimannen juge om det a?

han er en "gammel" og ordentlig poltimann..

jeg driter i det bryr meg mitt i ^**** hvor mye hk de har.

Men svarte bare på det han spurte etter:P

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I bygda jeg kommer fra, vet jeg de hadde en sivil Primera stv, med en litt hårete motor i. Den var sikkert original, men en av de med større motor. Har ikke peiling på Nissan, så jeg vet ikke så mye om det.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grensen politiet må si deg i en jakt er 150kmt mener jeg å huske.

 

Mener UP har lov til å kjøre opp til 180km/t før de må "gi seg". Hvordan det er med resten av politiet vet jeg ikke.

 

160 er det.. Om det ikke har blitt endra.. Leste jo om noen politifolk som hadde liggi i 180 etter en fyr, dem fikk pepper for å ikke avbryte jakta, siden dem allerede hadde skiltnummer osv.. Og da ble det nevnt at dem skal avbryte ved 160.. Men om det er endra, eller om det er rett, ikke hugg hodet av meg :p

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 er det.. Om det ikke har blitt endra.. Leste jo om noen politifolk som hadde liggi i 180 etter en fyr, dem fikk pepper for å ikke avbryte jakta, siden dem allerede hadde skiltnummer osv.. Og da ble det nevnt at dem skal avbryte ved 160.. Men om det er endra, eller om det er rett, ikke hugg hodet av meg :p

 

Mye mulig :) Men var det UP eller vanlig politi? Du får heller ikke rive av meg hue hvis jeg tar feil med at UP har lov til å kjøre i 180. hehe :tannløs:

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle jobben har "tunet" politibiler en stund som dere kaller der, eneste tuninga som er å finne på uniformerte biler er hvertfall dekoren.

 

Hatt 3 spanerbiler inne også, ingen mods på de heller, men politiet bruker som regel bare de "sprekeste" vanlige bilene som UP biler og slikt ( Nissan Primera, Passat TDI,Mercedes( vet ikke hvilken men den har en av de største motorene som modellen leveres med).

 

Narkoavsnittet kjører gjerne en liten Peugeot 206 eller noe, ingen av tjeneste eller sivil bilene er tunet, ikke nå lengre ihvertfall, hva som var for 10 år siden kan jeg ikke si noe om.

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er greit å huske på når det gjelder fart i politiet er jo det at som regel hvis det er en person som prøver å kjører fra politiet i 160 så ligger de mest sannsynligvis på motorveien. Politiet er relativt flinke til å organisere seg med bommer foran tunneler,andre politibiler fra andre distrikt osv. Så om du har tenkt å stikke fra polti i 200..... ikke gjør det på motorveien

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primera har de vanligvis 2.0 på 140hk(P11/P11 144), ellers 1.8 på litt mindre hester i P12, alle politibilene er i dag leaset.

Forrester står det 2.0 16V oppi.

X-trail er det 2.2 DCi(YD22)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste politifolk er ikke interessert i å risikere livet sitt for å ta en knark som kjører litt fort i svingene. Det beste er som regel å la de gå, da vil de roe seg ned, og ta det roligere. Fyren blir som regel ikke tatt etterpå, men vil i det minste ikke ta livet av seg selv, eller andre. Synes det er bra at vi ikke har det sånn som i USA, der alle skal bli stoppet uansett. Under normale omstendigheter er det bedre å la tyven slippe unna, enn å risikere å jage han inn i dødens grøft.

 

Når vi snakker om hk: På mange steder er det nesten intet annet enn svinger. Her er det først og fremst bilen, og understellet som teller. Mange av de som prøver å stikke av kjører jo rundt i biler med kjøreegenskaper tilnærmet lik hestevogner. Og når de først prøver å stikke av, kjører de ut i første sving.

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener UP har lov til å kjøre opp til 180km/t før de må "gi seg". Hvordan det er med resten av politiet vet jeg ikke.

 

det kommer helt ann på situasjonen, i by gir de seg som regel ved lavere hastighet pga faren for skade andre med mennesker og forhindre store materielle skader osv. men de har som regel en maks fart på 180km/t som de skal forholde seg til. ved større hastigheter blir helikopter tilkalt og de tar opp jakten eventuelt. var en sak om en i oslo som prøvde stikke av fra politiet, husker ikke helt riktig om det var ved 160,180km/t de ga seg ved, men gikk ikke mange minuttene før den bilden som de jaktet på lå oppetter en husvegg.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste politifolk er ikke interessert i å risikere livet sitt for å ta en knark som kjører litt fort i svingene. Det beste er som regel å la de gå, da vil de roe seg ned, og ta det roligere. Fyren blir som regel ikke tatt etterpå, men vil i det minste ikke ta livet av seg selv, eller andre. Synes det er bra at vi ikke har det sånn som i USA, der alle skal bli stoppet uansett. Under normale omstendigheter er det bedre å la tyven slippe unna, enn å risikere å jage han inn i dødens grøft.

 

Endleg ein som er ordentlig inne på det. Organisering av politistyrken som etat i Noreg har i longt større grad interesse av å ta kriminelle under rolige omstender, enn når det er moglegheiter for at ein flyktande objekt kan utagere, og ekspandere ein allereie kritisk situasjon. Når det gjeld utrykning i uniformert/sivil bil, går rutinene mykje ut på det same som hos dei øvrige utrykningsetatane, som ambulansene, brannvesen, og liknande; rykkje ut, og samle informasjon og koordinere støttepersonell undervegs.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste politifolk er ikke interessert i å risikere livet sitt for å ta en knark som kjører litt fort i svingene. Det beste er som regel å la de gå, da vil de roe seg ned, og ta det roligere. Fyren blir som regel ikke tatt etterpå, men vil i det minste ikke ta livet av seg selv, eller andre. Synes det er bra at vi ikke har det sånn som i USA, der alle skal bli stoppet uansett. Under normale omstendigheter er det bedre å la tyven slippe unna, enn å risikere å jage han inn i dødens grøft.

 

Når vi snakker om hk: På mange steder er det nesten intet annet enn svinger. Her er det først og fremst bilen, og understellet som teller. Mange av de som prøver å stikke av kjører jo rundt i biler med kjøreegenskaper tilnærmet lik hestevogner. Og når de først prøver å stikke av, kjører de ut i første sving.

 

I USA er det likedan, om sjåføren er suicidal så må de backe av, men de bryter ikke jakten før en motorsyklist kjører 250 km/t med armene ut til siden

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår