Gå til innhold

Russiske biler??

Ranger emnet


The cowboy

Anbefalte innlegg

Moskvitch 403 Pilot

Moskvitch 412

GAZ Pobeda M20

GAZ 21 Volga

 

Bilder av: http://www.home.no/migreg/norsk/Moskvitch.html

http://www.home.no/migreg/norsk/IZh.html

http://www.home.no/migreg/norsk/GAZ.html

 

Mye bilder og info:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min hadde en 1 generasjons Pobeda.. Tøff bil da! Han som kjøpte den av han kjørte utfor med den og trilla rundt et par ganger, eneste han trengte var å få den omlakkert.. Han fikk den bare dratt opp på veien igjen å kjørte videre.... Ikke en bulk:D :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

Bestefaren min hadde en 1 generasjons Pobeda.. Tøff bil da! Han som kjøpte den av han kjørte utfor med den og trilla rundt et par ganger, eneste han trengte var å få den omlakkert.. Han fikk den bare dratt opp på veien igjen å kjørte videre.... Ikke en bulk:D :D

 

Jeg jobbet på karosseriverksted en gang, og da kom det inn en turboladet Volga stasjonsvogn (ja det er sant - hadde MB E 300 TDT motor (6 syl)) som hadde frontet litt på venstre siden. Eieren ville ha den rettet, og den ble montert i Car-o-linern. Så ble bilen dratt dit den skulle være og når trykket ble sluppet opp igjen, så seg bilen tilbake igjen. Løsningen var å dra den forbi der den skulle være, la det stå natta over og så ble det tålig bra. Var nok gammelt panserstål i den.

 

ZAZ er et annet russisk bilmerke (dødt nå) - de hadde en bil som lignet NSU Prinz (om noen kjenner dem). Det var en liten sak med hekkmotor som skulle være ment som russlands Folkevogn.

ZAZ er forkortelsen for "Zaporozhysky Avtomobilny Zavod" og ble solgt i Norge (på 60 tallet) under navnet "Jalta". Forståelig nok...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere ikke denne på en av linken jeg oppga... TØFFING

 

Volga V12 Coupe (2001)

Bilen er basert på et GAZ Volga 21 karrosseri, og laget i et samarbeide mellom designbyrået A:level og karrosseri-firmaet Auto-Lak, begge med base i Moskva. Den er ombygd fra 4-dørs sedan til 2-dørs coupé, utstyrt med V12 motor fra BMW og ellers komponenter fra BMW 850 CSi. Ombyggingsarbeidet tok 17 måneder og det er ikke sagt hva kunden som bestillte bilen måtte betale. Det sies at det eneste som det ikke er gjort noe med, er lykteringene foran og lykteglassene bak. Offisielt er bilen registrert som en BMW 850CSi med "ombygd karrosseri".

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

Så dere ikke denne på en av linken jeg oppga... TØFFING

 

Volga V12 Coupe (2001)

Bilen er basert på et GAZ Volga 21 karrosseri, og laget i et samarbeide mellom designbyrået A:level og karrosseri-firmaet Auto-Lak, begge med base i Moskva. Den er ombygd fra 4-dørs sedan til 2-dørs coupé, utstyrt med V12 motor fra BMW og ellers komponenter fra BMW 850 CSi. Ombyggingsarbeidet tok 17 måneder og det er ikke sagt hva kunden som bestillte bilen måtte betale. Det sies at det eneste som det ikke er gjort noe med, er lykteringene foran og lykteglassene bak. Offisielt er bilen registrert som en BMW 850CSi med "ombygd karrosseri".

 

 

Volga V12 Coupe er jo griselekker.....

 

volga-34.jpg

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volgaen er dritstilig. Hele bunnplata kom vel fra BMW'n sånn at de "bare" satte karosseriet på den etter at det var ferdig frisert.

 

For noen år siden kom det noen russere til Halden med en ZIL (eller var det en ZIM) for å delta i et billøp (Norgesløpet).

Det de ikke hadde tenkt på var bensinprisene i Skandinavia, og de klarte SÅ VIDT å komme seg til Halden før hele budsjettet og ALLE sparepengene var borte. Da var det krise.... De ble innkvartert hos noen venner av meg, og en detaljert søknad om sponsing av bensin og matvarer fra Shell sentralt ble sendt på fax. Et midlertidig Shellkort med adgang til bensinpumper i Norge, Sverige og Finland kom med budbil fire timer senere fra Oslo.

Jeg har bilder av bilen - men er ingen dataguru sånn at jeg får ikke lagt de ut her. Om noen gjør det for meg, så kan jeg sende bildene som mail.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår