Gå til innhold

oljelekk

Ranger emnet


ole lukkøye

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har golf3 1.4l noen kjente "gjenganger" problemer med oljelekasjer?

 

Har en golf her som lekker en del olje, men klarer ikke helt finne ut hvor det kommer fra. Det kan se ut som at det kommer fra mellom motor blokk og girkasse, men det er motorolje. Kan det fks. være en simmering ved veiva som er ødelagt?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simringen som du nevner, er en gjenganger, men det kan også være toppdekselpakning, olja kryper ofte langsmed blokka på vei ned.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei,hvordan er det lettest å bytte denne simmeringen a? Evnt. noe spesielt en burde være obs på/huske på?

 

Har lest litt om en oljetrykksbryter som også har en tendens til å lekke? Sitter den i bakkant av motoren?

 

Den mener jeg sitter på høyre side med en liten gummihette over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mener jeg sitter på høyre side med en liten gummihette over seg.

 

Blå en? right? Fant iallefall en blå føler med en svart gummihette over seg som lakk en god del. Kom en liten "sprut" med olje hvert 10. sek.. Holder sikkert ikke tett når den kommer opp til ett vist oljetrykk.

 

Får håpe det er bare denne som lekker, er olje under hele bilen og over alt. Min egen teori er at det drypper ned på driv akslene også sprutes det rundt ifra dem:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå en? right? Fant iallefall en blå føler med en svart gummihette over seg som lakk en god del. Kom en liten "sprut" med olje hvert 10. sek.. Holder sikkert ikke tett når den kommer opp til ett vist oljetrykk.

 

Får håpe det er bare denne som lekker, er olje under hele bilen og over alt. Min egen teori er at det drypper ned på driv akslene også sprutes det rundt ifra dem:m'm:

 

Min er svart, men du har nok funnet den ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår