ole lukkøye

oljelekk

Ranger emnet

6 innlegg i emnet

Hei.

Har golf3 1.4l noen kjente "gjenganger" problemer med oljelekasjer?

Har en golf her som lekker en del olje, men klarer ikke helt finne ut hvor det kommer fra. Det kan se ut som at det kommer fra mellom motor blokk og girkasse, men det er motorolje. Kan det fks. være en simmering ved veiva som er ødelagt?

Takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei,hvordan er det lettest å bytte denne simmeringen a? Evnt. noe spesielt en burde være obs på/huske på?

Har lest litt om en oljetrykksbryter som også har en tendens til å lekke? Sitter den i bakkant av motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Okei,hvordan er det lettest å bytte denne simmeringen a? Evnt. noe spesielt en burde være obs på/huske på?

Har lest litt om en oljetrykksbryter som også har en tendens til å lekke? Sitter den i bakkant av motoren?

Den mener jeg sitter på høyre side med en liten gummihette over seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den mener jeg sitter på høyre side med en liten gummihette over seg.

Blå en? right? Fant iallefall en blå føler med en svart gummihette over seg som lakk en god del. Kom en liten "sprut" med olje hvert 10. sek.. Holder sikkert ikke tett når den kommer opp til ett vist oljetrykk.

Får håpe det er bare denne som lekker, er olje under hele bilen og over alt. Min egen teori er at det drypper ned på driv akslene også sprutes det rundt ifra dem:m'm:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blå en? right? Fant iallefall en blå føler med en svart gummihette over seg som lakk en god del. Kom en liten "sprut" med olje hvert 10. sek.. Holder sikkert ikke tett når den kommer opp til ett vist oljetrykk.

Får håpe det er bare denne som lekker, er olje under hele bilen og over alt. Min egen teori er at det drypper ned på driv akslene også sprutes det rundt ifra dem:m'm:

Min er svart, men du har nok funnet den ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå