Gå til innhold

Hvordan installere cruise control på P806 HDI

Ranger emnet


SveinHa

Anbefalte innlegg

Heisan.

 

For å ta denne saken fra begynnelsen så har jeg hatt en Citroën XM med 2.5 liter turbodiesel. Her er cruise controll forberedt slik at en kun trenger å skaffe av/på bryter og kontrollspaken på rattsøylen, alt annet er forberedt.

 

Tenkte så at det var tilsvarende på 2001 modell P806 med HDI motor da denne har mer motorelektronikk men så enkelt var det ikke. Skaffet nødvendige brytere og monterte disse tilkoblet forinstallerte ledninger men den virker ikke. Kun lys i av/på knappen når denne er på. Har hatt en del kontakt med min lokale Peugeot forhandler men de finner ikke ut av det. De har sjekket at cruise controllen er aktivert i programmet og så vidt jeg har forstått så har de også sjekket at signalene fra betjeningen er riktig koblet (leser av signalene i computeren).

 

Jeg har vel en mistanke om at det er tilbakemelding fra girkasse, clutch eller noe slikt som mangler men det er ikke så lett å finne ut av uten noen som helst dokumentasjon. I "Cruise control kitet" følger med en bryter til clutchpedalen men der finnes verken forinstallerte ledninger eller plass for ekstra bryter (der er allerede en bryter på pedalen).

 

Noen som har hete tips om hva som skal til for å få CC til å virke?

Endret av SveinHa

Svein Hauge, Karmøy

SveinHa.com / Midtlivskrisen / Storesund Båtforening

En del av kunnskapen består av å være uvitende om slikt som ikke er verdt å vite. (Crates)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Nei, har egentlig gitt opp da det er konebilen og hun kommer i alle fall ikke til å bruke CC.

 

Jeg synes det er helt utrolig at ikke merkeforhandler klarer å finne ut av så enkle ting som det her men de har også i en annen sammenheng tydelig vist at de ikke har peiling på bilen min.

Svein Hauge, Karmøy

SveinHa.com / Midtlivskrisen / Storesund Båtforening

En del av kunnskapen består av å være uvitende om slikt som ikke er verdt å vite. (Crates)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår