Gå til innhold

Vann lekkasje i audi a4 2002

Ranger emnet


wazzap

Anbefalte innlegg

Hei ! jeg har et lite problem. Jeg har en vann lekkasje i bilen. Det begynte med at jeg merket at teppet på fører siden nede med pedalene var vått jeg tørket dette ut tenkte det ikke var så gale kunne vært noe jeg hadde tatt med inn i bilen. Men det kom tilbake kort tid etter, så jeg sjekket under teppet fjærnet det delvis for å sjekke elektronikken at den ikkje var utsatt, da viser seg at helt framme med pedalene og bak til ca dørhåndtaket så er det veldig vått, og jeg har og merket en lekkasje på frontruten men dette er på høyre siden ( passasjer siden) på ruten det blir det vått når det regner veldig mye, er dette noe som kan være relevant til vann lekkasjen jeg har med pedalene ? Jeg kjøpte bilen for noen kort tid siden, og etter jeg kjøpte den har den vært i aktiv bruk før det har den stått i garasje i ca 4 mnder. All hjelp er god hjelp setter pris på om noen har noen råd eller forslag til hva jeg kan gjøre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay tusen takk for forklaringen skal ta å se nærmere på det. Noen som har noen ide hvor mye koster levere dette innpå verksted evt ?

 

da må du nesten ta kontakt men et verksted, forklare de problemet, da får du sikkert svar på hva de muligens skal ha=)

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! jeg har et lite problem. Jeg har en vann lekkasje i bilen. Det begynte med at jeg merket at teppet på fører siden nede med pedalene var vått jeg tørket dette ut tenkte det ikke var så gale kunne vært noe jeg hadde tatt med inn i bilen. Men det kom tilbake kort tid etter, så jeg sjekket under teppet fjærnet det delvis for å sjekke elektronikken at den ikkje var utsatt, da viser seg at helt framme med pedalene og bak til ca dørhåndtaket så er det veldig vått, og jeg har og merket en lekkasje på frontruten men dette er på høyre siden ( passasjer siden) på ruten det blir det vått når det regner veldig mye, er dette noe som kan være relevant til vann lekkasjen jeg har med pedalene ? Jeg kjøpte bilen for noen kort tid siden, og etter jeg kjøpte den har den vært i aktiv bruk før det har den stått i garasje i ca 4 mnder. All hjelp er god hjelp setter pris på om noen har noen råd eller forslag til hva jeg kan gjøre. :-)

Jeg har hatt liknende problem 2 ganger på min Audi A4 2000 Stv.

Årsaken har ikke vært særlig teknisk... men rett og slett at dreneringen fra "graven under der hvor vidusviskerspylerne sitter" har tettet seg.

 

To høster på rad har det lagt seg for mye barnåler og løv nedi hulles hvo vannet skal renne ut.. og når det da har samlet seg mye vann oppi der kombinert med at man akslererer "litt mer enn vanlig".. så renner vannet opp og ut av "graven" og kommer ned frontveggen ved føttene foran i bilen.

 

Det du må gjøre er:

- Åpne panseret

- Fjerne hele dekselet som bl.a. dekker batteriet

- Stikke en hånd/noe så langt ned i graven som mulig.. og rote litt rundt.. da vil det mest sannsynlig renne ut mye vann under bilen

... og problemet dukker ikke opp igjen før neste gang det tetter seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Hei folkens! Ser dette er en gammel tråd, men jeg vil gjerne blåse liv i den igjen, og håper noen kan hjelpe en "noob" med vannlekasjen jeg har fått... Det virker som dreneringshullene er tette hos meg også, det siver vann inn på førersiden, ved pedalene (kanskje andre plasser også) og renner bakover... Når jeg løfter opp litt av den skumgummimatta som ligger i dørken bak, ligger det ca 2-3 cm vann og skvulper der, og jeg MÅ få tettet lekkasjen før jeg starter arbeidet med å få ut alt vannet... Bilen jeg kjører er forøvrig en A4 sedan, 1998 modell. Har ikke noe lokk som dekker over batteriet som det ble nevnt tidligere i tråden, og klarer ikke å finne ut hva jeg skal gjøre... Setter stor pris på all hjelp jeg kan få, og om det er noen som bor i Tromsø her som har peiling, så si ifra... Eventuellt bilder med noen piler som viser hvor dreneringshullene er...

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår