Logo

Gå til innhold

12Vann lekkasje i audi a4 2002

wazzap

wazzap 20.May.09 - 18:16

• Opp

wazzap 20.May.09 - 18:16

• Opp

Hei ! jeg har et lite problem. Jeg har en vann lekkasje i bilen. Det begynte med at jeg merket at teppet på fører siden nede med pedalene var vått jeg tørket dette ut tenkte det ikke var så gale kunne vært noe jeg hadde tatt med inn i bilen. Men det kom tilbake kort tid etter, så jeg sjekket under teppet fjærnet det delvis for å sjekke elektronikken at den ikkje var utsatt, da viser seg at helt framme med pedalene og bak til ca dørhåndtaket så er det veldig vått, og jeg har og merket en lekkasje på frontruten men dette er på høyre siden ( passasjer siden) på ruten det blir det vått når det regner veldig mye, er dette noe som kan være relevant til vann lekkasjen jeg har med pedalene ? Jeg kjøpte bilen for noen kort tid siden, og etter jeg kjøpte den har den vært i aktiv bruk før det har den stått i garasje i ca 4 mnder. All hjelp er god hjelp setter pris på om noen har noen råd eller forslag til hva jeg kan gjøre. :-)
    mongojokke

mongojokke 20.May.09 - 18:36

• Opp

mongojokke 20.May.09 - 18:36

• Opp

Hvis du er sikker på at det er vann så sjekk vannavviseren..
    wazzap

wazzap 20.May.09 - 19:54

• Opp

wazzap 20.May.09 - 19:54

• Opp

Ja er rimelig sikker, det smaker vann og lukter som det. Men det kan være fra varme annlegget eller ac'en.. Hvor ligger vannavviseren da ? har ikke så god peilling på bil men med litt forklaring skal eg klare finne det :-)
    mongojokke

mongojokke 21.May.09 - 9:58

• Opp

mongojokke 21.May.09 - 9:58

• Opp

varmeapparatet er kjølevæske..ac er jo gass.Vannavviseren er den svarte plastrammen nederst på frontruta di.Gjennom vannavviseren kommer det opp 2 "pinner" som er koniske med splines på.de er viskerarmene festet på ;)
    wazzap

wazzap 21.May.09 - 12:19

• Opp

wazzap 21.May.09 - 12:19

• Opp

Okay tusen takk for forklaringen skal ta å se nærmere på det. Noen som har noen ide hvor mye koster levere dette innpå verksted evt ?
    johansen__87

johansen__87 21.May.09 - 13:28

• Opp

johansen__87 21.May.09 - 13:28

• Opp

Okay tusen takk for forklaringen skal ta å se nærmere på det. Noen som har noen ide hvor mye koster levere dette innpå verksted evt ?

da må du nesten ta kontakt men et verksted, forklare de problemet, da får du sikkert svar på hva de muligens skal ha=)
    sindreamundsen

sindreamundsen 21.May.09 - 14:36

• Opp

sindreamundsen 21.May.09 - 14:36

• Opp

Hei ! jeg har et lite problem. Jeg har en vann lekkasje i bilen. Det begynte med at jeg merket at teppet på fører siden nede med pedalene var vått jeg tørket dette ut tenkte det ikke var så gale kunne vært noe jeg hadde tatt med inn i bilen. Men det kom tilbake kort tid etter, så jeg sjekket under teppet fjærnet det delvis for å sjekke elektronikken at den ikkje var utsatt, da viser seg at helt framme med pedalene og bak til ca dørhåndtaket så er det veldig vått, og jeg har og merket en lekkasje på frontruten men dette er på høyre siden ( passasjer siden) på ruten det blir det vått når det regner veldig mye, er dette noe som kan være relevant til vann lekkasjen jeg har med pedalene ? Jeg kjøpte bilen for noen kort tid siden, og etter jeg kjøpte den har den vært i aktiv bruk før det har den stått i garasje i ca 4 mnder. All hjelp er god hjelp setter pris på om noen har noen råd eller forslag til hva jeg kan gjøre. :-)

Jeg har hatt liknende problem 2 ganger på min Audi A4 2000 Stv.
    Årsaken har ikke vært særlig teknisk... men rett og slett at dreneringen fra "graven under der hvor vidusviskerspylerne sitter" har tettet seg.

To høster på rad har det lagt seg for mye barnåler og løv nedi hulles hvo vannet skal renne ut.. og når det da har samlet seg mye vann oppi der kombinert med at man akslererer "litt mer enn vanlig".. så renner vannet opp og ut av "graven" og kommer ned frontveggen ved føttene foran i bilen.

Det du må gjøre er:
    - Åpne panseret
    - Fjerne hele dekselet som bl.a. dekker batteriet
    - Stikke en hånd/noe så langt ned i graven som mulig.. og rote litt rundt.. da vil det mest sannsynlig renne ut mye vann under bilen
    ... og problemet dukker ikke opp igjen før neste gang det tetter seg..
    Haansi

Haansi 21.May.09 - 15:07

• Opp

Haansi 21.May.09 - 15:07

• Opp

Gjør som han over meg sa. Hadde samme problemet på min gamle A4 B5, og det funka fint. Det er to dreneringshull der som ender under bilen. Er de tett, går vannet inn i bilen.
    mongojokke

mongojokke 22.May.09 - 7:45

• Opp

mongojokke 22.May.09 - 7:45

• Opp

Lykke til ;)
    wazzap

wazzap 22.May.09 - 9:24

• Opp

wazzap 22.May.09 - 9:24

• Opp

jo tusen takk for det ! Jeg skal prøve få sett nærmere på det idag ! :) har lovet tidligere få lagt ut noen bilder av bilen skal få lagt meg en tråd gjøre dette asap ! :D
    wazzap

wazzap 28.May.09 - 13:17

• Opp

wazzap 28.May.09 - 13:17

• Opp

Kansje bare eg som er heilt idiot men jeg klarte ikke finne dreneringshullene må jeg under bilen får å få rense de eller ? :p
    Flygaren

Flygaren 07.May.10 - 23:29

• Opp

Flygaren 07.May.10 - 23:29

• Opp

Hei folkens! Ser dette er en gammel tråd, men jeg vil gjerne blåse liv i den igjen, og håper noen kan hjelpe en "noob" med vannlekasjen jeg har fått... Det virker som dreneringshullene er tette hos meg også, det siver vann inn på førersiden, ved pedalene (kanskje andre plasser også) og renner bakover... Når jeg løfter opp litt av den skumgummimatta som ligger i dørken bak, ligger det ca 2-3 cm vann og skvulper der, og jeg MÅ få tettet lekkasjen før jeg starter arbeidet med å få ut alt vannet... Bilen jeg kjører er forøvrig en A4 sedan, 1998 modell. Har ikke noe lokk som dekker over batteriet som det ble nevnt tidligere i tråden, og klarer ikke å finne ut hva jeg skal gjøre... Setter stor pris på all hjelp jeg kan få, og om det er noen som bor i Tromsø her som har peiling, så si ifra... Eventuellt bilder med noen piler som viser hvor dreneringshullene er...

På forhånd takk!!
    Djj91

Djj91 23.May.10 - 18:24

• Opp

Djj91 23.May.10 - 18:24

• Opp

Hei. Jeg hadde lekasje nede i dørken på min A4 for en stund siden, og det viste seg at det var noen gummi propper under på kanalen som hadde forsvunnet..

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt