Gå til innhold

VACN-forumet, verdt pengene?

Ranger emnet


salms

Syns du VACN-forumet blir styrt feil slik det blir styrt i dag?  

54 stemmer

  1. 1. Syns du VACN-forumet blir styrt feil slik det blir styrt i dag?

    • Ja.
      20
    • Nei.
      15
    • VACN? Er det en gjeng med vannhoder eller?
      1


Anbefalte innlegg

Jeg er medlem i VACN og dermed også forumbruker der inne.

Sånn når det kommer til tekniske spørsmål og ting jeg lurer på så er forumet enestående, takket være alle de vw og audifrelste brukerne som både er oppegående, tekniske vidunder og interessert i å dele med andre.

 

En annen ting er at jeg er møkklei av at forumet styres av en gjeng som på en dårlig dag minner mer om en utbryterfraksjon av Hitlerjügend enn på et styre som skal styre et forum for relativt voksne og oppegående individer.

 

De sitter å detaljstyrer hvert eneste innlegg så jævlig på det forumet, og gir ut prikker og advarsler i hytt og gevær. Det aller verste er jo om du faktisk prøver å skrive noe som helst som kan ligne på kritikk av forumstyret, det blir straffet og slått ned på på lik linje som om du skulle ha utført folkemord i Guatemala. Det tolereres ikke over hodet et eneste ord som kan ligne på kritikk.

Nye medlemmer på forumet må jo tro at det er verdens beste forum, for de finner jo aldri noe innlegg som viser tegn til misnøye på noe vis, og det har en grunn og én grunn alene, de innleggene blir slettet nesten før de er posta.

 

Denne tråden er jo et bevis på dette, for om jeg hadde startet denne tråden på VACN-forumet så hadde jeg blitt utestengt for en uke, fått PM's fra hårsåre admins som mener jeg er useriøs og vanskelig, og som lurer på om jeg går rundt på gata og sier meningen min om ting i det virkelige liv også liksom.. Svaret på det siste er JA, om det er noe jeg er misfornøyd med så sier jeg fra, og så lenge jeg får respons på det jeg sier så klarer jeg å forholde meg seriøs også. Så lenge de jeg har en mening om klarer å gi uttrykk for sitt syn på en seriøs måte, og at det faktisk lar seg gjøre å _diskutere_ uten å få den "ovenfra og ned"-følelsen. For når jeg får den følelsen så blir jeg provosert, og om de i tillegg viser den holdningen at "æ e sjæf, du e bonde, hoill kjæft spis is", da blir jeg ikke bare provosert men da har jeg lett for å bli oppfattet useriøs også. Men hvem blir ikke det?

 

Og når hverken ironi eller en ørliten dråpe med sarkasme tillates på noe plan i noen del av forumet, ei heller i off-topic eller i hverandres prosjekttråder hvor folk snakker med kompiser, da blir det for meg alt for lav takhøyde. Vi lever ikke i 1030 lenger når folk var rundt 140 høye i voksen alder, vi er et stadig voksende folkeslag, og store deler av befolkningsmassen er nå rundt 180cm høy, da må takhøyden også følge etter.. Men ok, nå snakker jeg i overført betydning, og det blir jo nesten som sarkasme å regne, da er det vel ingen i VACN-ledelsen som lenger henger med vil jeg tro, og de kommer bare til å lure på hva faen (oi, beklager banningen, er det lov her inne tro? på vacn-forumet er det IKKE det nemlig!) folks gjennomsnitthøyde har med hvordan vi kommuniserer på et diskusjonsforum å gjøre..

 

jaja, nå gikk piffen litt ut av meg, akkurat på samme måte som min entusiasme for vacn-forumet også har gjort det siste året. Det forumet kommer til å dø ut om ikke noe blir gjort i forhold til måten det blir styrt på. For i lange tider har bilforumet blitt sett på som en fjortisstumleplass hvor ingen "seriøse" merkephreaks vil være seg bekjent av å være medlem, og jeg må vel dessverre si meg enig i at den oppfatningen hadde jeg og EN STUND! Men den oppfatningen har jeg lagt av meg for lenge siden!

 

Så kred til styrelsen på dette forumet som faktisk har klart å snu trenden og klart å få til et meget bra forum, gudene skal vite at jeg skulle ønske noen kunne lære noe av dere.. :)

 

Og til admins her inne: Selv om dere kanskje også er admins på VACN-forumet, la denne tråden stå åpen så folk faktisk kan få lov å DISKUTERE dette for en gangs skyld, om denne også blir slettet så understreker det bare mitt poeng.. :)

Endret av salms

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i VACN og dermed også forumbruker der inne.

Sånn når det kommer til tekniske spørsmål og ting jeg lurer på så er forumet enestående, takket være alle de vw og audifrelste brukerne som både er oppegående, tekniske vidunder og interessert i å dele med andre.

 

En annen ting er at jeg er møkklei av at forumet styres av en gjeng som på en dårlig dag minner mer om en utbryterfraksjon av Hitlerjügend enn på et styre som skal styre et forum for relativt voksne og oppegående individer.

 

De sitter å detaljstyrer hvert eneste innlegg så jævlig på det forumet, og gir ut prikker og advarsler i hytt og gevær. Det aller verste er jo om du faktisk prøver å skrive noe som helst som kan ligne på kritikk av forumstyret, det blir straffet og slått ned på på lik linje som om du skulle ha utført folkemord i Guatemala. Det tolereres ikke over hodet et eneste ord som kan ligne på kritikk.

Nye medlemmer på forumet må jo tro at det er verdens beste forum, for de finner jo aldri noe innlegg som viser tegn til misnøye på noe vis, og det har en grunn og én grunn alene, de innleggene blir slettet nesten før de er posta.

 

Denne tråden er jo et bevis på dette, for om jeg hadde startet denne tråden på VACN-forumet så hadde jeg blitt utestengt for en uke, fått PM's fra hårsåre admins som mener jeg er useriøs og vanskelig, og som lurer på om jeg går rundt på gata og sier meningen min om ting i det virkelige liv også liksom.. Svaret på det siste er JA, om det er noe jeg er misfornøyd med så sier jeg fra, og så lenge jeg får respons på det jeg sier så klarer jeg å forholde meg seriøs også. Så lenge de jeg har en mening om klarer å gi uttrykk for sitt syn på en seriøs måte, og at det faktisk lar seg gjøre å _diskutere_ uten å få den "ovenfra og ned"-følelsen. For når jeg får den følelsen så blir jeg provosert, og om de i tillegg viser den holdningen at "æ e sjæf, du e bonde, hoill kjæft spis is", da blir jeg ikke bare provosert men da har jeg lett for å bli oppfattet useriøs også. Men hvem blir ikke det?

 

Og når hverken ironi eller en ørliten dråpe med sarkasme tillates på noe plan i noen del av forumet, ei heller i off-topic eller i hverandres prosjekttråder hvor folk snakker med kompiser, da blir det for meg alt for lav takhøyde. Vi lever ikke i 1030 lenger når folk var rundt 140 høye i voksen alder, vi er et stadig voksende folkeslag, og store deler av befolkningsmassen er nå rundt 180cm høy, da må takhøyden også følge etter.. Men ok, nå snakker jeg i overført betydning, og det blir jo nesten som sarkasme å regne, da er det vel ingen i VACN-ledelsen som lenger henger med vil jeg tro, og de kommer bare til å lure på hva faen (oi, beklager banningen, er det lov her inne tro? på vacn-forumet er det IKKE det nemlig!) folks gjennomsnitthøyde har med hvordan vi kommuniserer på et diskusjonsforum å gjøre..

 

jaja, nå gikk piffen litt ut av meg, akkurat på samme måte som min entusiasme for vacn-forumet også har gjort det siste året. Det forumet kommer til å dø ut om ikke noe blir gjort i forhold til måten det blir styrt på. For i lange tider har bilforumet blitt sett på som en fjortisstumleplass hvor ingen "seriøse" merkephreaks vil være seg bekjent av å være medlem, og jeg må vel dessverre si meg enig i at den oppfatningen hadde jeg og EN STUND! Men den oppfatningen har jeg lagt av meg for lenge siden!

 

Så kred til styrelsen på dette forumet som faktisk har klart å snu trenden og klart å få til et meget bra forum, gudene skal vite at jeg skulle ønske noen kunne lære noe av dere.. :)

 

Og til admins her inne: Selv om dere kanskje også er admins på VACN-forumet, la denne tråden stå åpen så folk faktisk kan få lov å DISKUTERE dette for en gangs skyld, om denne også blir slettet så understreker det bare mitt poeng.. :)

 

Må bare si at jeg er så enig!!! prøvde selv legg ut en liknende tråd deri dag.. den ble tatt bort rimelig fort!! Etterfulgt av en del PM.. Tillat språkbruk der er noe som minner met om noe fra kostskoler på 50 tallet!.. Uansett all ære til deg for å ta det opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start opp et alternativt forum da, der det er gratis å bli medlem. 400 kr år er ganske drøyt, hvis man ikke har nytte av noe annet enn forumet. Jeg gidder ikke gjøre det selv, for jeg har ikke VW eller Audi.

 

Se på http://www.bimmers.no for hvordan det bør gjøres. Der er det er fullt av liv og ingen nazister i førersetet.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det står til med seriøsiteten på vacn forumet er vel litt vanskelig for utenforstående å svare på.

 

Selv har jeg mange ganger lurt på ting rundt audi/vw, men å gå omveien med funksjonen "site:http://forum.vwaudi-club.no/" i google er litt kjip. Synd det ikke er tillatt for oss vanlig dødelige som kjører noe annet enn dkw å søke blandt all den gode infoen som ligger der.

 

Dessuten er det jo slitsomt å lese når det mangler brukernavn både i venstre kolonne og i sitater. Avatarer er det også litt hipp som happ med, så det blir rett og slett rotete og vanskelig å lese sammenhengen. Pluss at søkefunksjonen mangler, somsagt.

 

Jeg gidder liksom ikke å betale 400 spenn for å søke etter poster som omhandler et problem jeg trenger tips/hjelp med. Der har andre merkefora gjort det mye enklere for folk som vil lære om bilmerket/klubben.

 

VACN er vel en klubb for veldig spesielt interesserte har jeg fått inntrykk av. Men ser jo mange som har vacn skiltplater, så noe riktig gjør de jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært medlem så lenge, men jeg syntes det er et helt OK forum. Merker mer tull fra moderatorene her på dette forumet!

 

VACN er en plass der alle er venner (som oftest), og det er koselig! Jeg var veldig i tvil om jeg skulle bruke 400 kr for å bli med i klubben, men nå angrer jeg ikke i det hele tatt. Det er mye bra info, mange folk å bli kjent med (både fra lokalområdet og andre plasser).

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i hvertfall feil å starte opp denne tråden på DETTE forumet, da det er mye Volvo240-folk, og Mercedes-fanboys her som hater VACN.

 

Lag tråden på en saklig måte på VACN-forumet du, og ikke overdriv.

 

 

Det eneste jeg sier ang. VACN er at det er mye grinete folk som stiller seg kritisk til styret for hver eneste minste ting.. De skal alltid bort å hakke på styret.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start opp et alternativt forum da, der det er gratis å bli medlem. 400 kr år er ganske drøyt, hvis man ikke har nytte av noe annet enn forumet. Jeg gidder ikke gjøre det selv, for jeg har ikke VW eller Audi.

 

Se på http://www.bimmers.no for hvordan det bør gjøres. Der er det er fullt av liv og ingen nazister i førersetet.

 

Medlemskap i VACN er verdt 400 om man handler inn litt til bilen, da man har rabatter i hytt og pine... Jeg sparer inn "årsavgiften" MANGE ganger.

 

Det er også veldig mange brukere der som importerer bildeler, og gir brukerne/medlemene priser og tilbud de ikke finner andre steder.

 

Når man i tilegg har den kunnskapen som folk sitter på der inne, så er det absolutt verdt det i mine øyne!

 

Og bimmers.no er langt unna VACN. (BMW er topp3 bilmerke hos meg, så er ikke noe VACN-fanboy av den grunn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For i lange tider har bilforumet blitt sett på som en fjortisstumleplass hvor ingen "seriøse" merkephreaks vil være seg bekjent av å være medlem, og jeg må vel dessverre si meg enig i at den oppfatningen hadde jeg og EN STUND! Men den oppfatningen har jeg lagt av meg for lenge siden!

 

Så hyggelig at du liker bilforumet da! Jeg var medlem i vacn i fjor, men fant ut at det ikke var noe for meg da jeg ikke er merkefreak. Men fordelene med et medlemsskap er jo rabattene, og bladet. I tillegg er det relativt lett å få hjelp med vagcom og valsing, for eksempel.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i hvertfall feil å starte opp denne tråden på DETTE forumet, da det er mye Volvo240-folk, og Mercedes-fanboys her som hater VACN.

 

Lag tråden på en saklig måte på VACN-forumet du, og ikke overdriv.

 

 

Det eneste jeg sier ang. VACN er at det er mye grinete folk som stiller seg kritisk til styret for hver eneste minste ting.. De skal alltid bort å hakke på styret.....

Det er jo nettopp derfor jeg må starte denne tråden her istedet for på VACN-forumet, hadde den blitt starta der inne så ville det ikke vær mulig for folk som ikke har mastergrad i ryggsleiking å komme med meningen sin uten at tråden ble stengt pga useriøsitet. !

 

Jeg sier ikke at medlemskapet ikke er verdt 400,-, gjør jeg vel?

Klubbladet er alene verdt det spør du meg, men det andre bladet kunne de spart seg i mine øyne. Rabattene er også greie å ha, så jeg har ikke sagt jeg ikke syns medlemsskapet er verdt det. Det er forumet jeg klager på og måten det blir styrt på.!

 

Og nettopp det du skriver der er så typisk hvordan litt kritikk blir slått ned på også, dere påstår at det blir klaga og syti over en lav sko av noen lavpanna idioter som bare ikke skjønner forskjell på skjit og painnkak. Dere har en nedlatende tone som gjør at mange føler seg tråkka på.

 

ETter at denne tråden ble starta i gårkveld så har jeg I NATT(når folk skal sove) mottatt pm'er her og på msn fra ganske mange som sier de er helt enig i det som er skrevet, flere kommer med navn på admins de ikke liker, og de samme navnene går igjen..

 

Så kanskje det er som han ene skriver her, litt vel mye Kina-tendenser der inne, at alt skal virke så forbanna perfekt utad, mens innad er det voksende missnøye blant forumbrukere..? Det er lov å PRØVE å reflektere rundt dette, selv om dere er administratorer på et stort forum og har fått en kjeeeempediger e-penis dere kan flashe rundt med..

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet begynner å bli ganske stort også, slik at det er nødt til å ha en seriøs tone, og dertilhørende streng linje på forumet.

 

Ellers ender det som bilforumet til slutt.

At et forum blir stort er ikke ensbetydende med at det må være dønn kjedelig og totalt fritt for muligheten til å være uenig med styre og stell, samt at det er jo totalforbud mot all bruk av ironi og sarkasme, det er ikke lov under noen omstendigheter å tråkke noen på tærne(bortsett fra de idiotene som prøver å modifisere bilene sine utenom det som er streamline, for DE har vi nemlig lov å henge ut, kan oppsummeres med ETT ord, singleframe!) med å ha andre oppfatninger av ting enn hva en trådstarter har. Om en er uenig med en trådstarter så blir en pent nødt til å lage en egen tråd som på ingen måte kan oppfattes som nedsettende eller som noe form for sleivspark til noen annen bruker på forumet. GUD FORBY at folk faktisk gidder engasjere seg, det ville vært driiiitskummelt!

 

Ditt syn på bilforumet understreker jo bare dine fordommer.. Kom ut av bobla di lille venn, enkelte ting i verden utvikler seg, mens du kanskje er en av de som bare forsterker veggene i bobla di(ikke beetlen altså) for at du ikke vil at den noen sinne skal sprekke..

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret der inne tar imot konstruktiv kritikk, men synes det går for langt når folk ALLTID skal være negative, og hakke på de.

 

Har selv gitt kritikk til styret, men via mail og ikke via forumet for å skryte av det til andre medlemmer at man tørr å gå imot styret og "henge de ut".

 

Kan du legge ut en link hvor du er konstruktiv til styret, i en saklig form? Så har jeg litt mer å gå ut ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår