Gå til innhold

Ranger emnet


DaGzter

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe bil for første gang og derfor lurer jeg på om Nissan Primera er et godt valg.

 

Hva er max-grensen på hvor langt den har gått, før det er håpeløst å kjøpe den?

 

Har den dyre deler?

 

Er den dyr å forsikre?

 

Er det noen spesielle feil jeg burde se etter når jeg er ute og kikker?

 

Ser etter 1990-2003 modell

 

Setter veldig stor pris på hjelp :)

 

Dag

Endret av DaGzter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1990-2003 mod var et svært bredt valg, da det er 3 modeller mellom disse årstallene. (p10, p11, tidlig p12)

 

Derfor vil du få ulike svar på svakheter, pris på deler og ikke minst pris på forsikring. Primera er generelt gode biler som går veldig langt. Hadde selv en p10 som hadde gått 230 tusen (harde km før jeg tok over) og bar ikke preg av km. Hadde verke ventiltikking, oljeforbruk eller ulyder, så det er holdbare motorer. Anbefaler at du leser litt på forumet om erfaringer på Primera forumet siden du går over 3 modeller av Primera. Dessuten kan du spørre/lese på http://www.nccn.no/forum/

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivakslingene er desverre en kjent svakhet på disse: de knekker.

Desverre har også ytreleddet og komplett aksling gått ut av produksjon hos Nissan, så de er helt umulige og skaffe orginalt :(

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E skrur en del på en 1998 Primera som en kompis av meg eier. Der er det NULL vedlikehold, ingen peiling av olje osv osv. Den er gått 280K, 240 av disse som sjåførskolebil. Og fremdeles masse bil igjen. Motor maler som en katt, tett og fin i overføringer osv osv. Misforstå meg rett npr eg sier skru mye, men ALT av vedlikehold som feks å skifte pærer setter han bort til meg.

 

Til Primeras store fordel kan eg jo si at det er få biler i samme klasse/prisklasse som henger så godt på veien med så enkle grep.

 

Lettkjørt, billig (forholdsvis), grei å se på, lett å få penere, gode seter osv osv er ting som trekker opp.

 

SRi utgavene er vel mer å foretrekke en de "vanlige". Var vel en GT utgave en gang og med 150hk, men 2.0 130hken går godt den og. 1.6 102hk har eg ikke de store erfaringer med. Eneste er å styre unna dieselen i P10, for den er død og kjedelig.

 

Personlig synes eg P11'en er den greieste/peneste målt opp mot pris og hva man får. Lykke til

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for herlig tilbakemelding!!!

 

Tror jeg drar og ser på denne her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16713718

 

Nissan Primera 2,0 SLX 115 HK SVÆRT GOD STAND 1992, 158000 km., kr. 23.900, -

 

1998 modell til 37 k høres jævlig bra ut! men tror du ikke jeg må være ganske heldig for å finne et lignende tilbud?

 

Skal sjekke ut Opel Vectra B, takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for herlig tilbakemelding!!!

 

Tror jeg drar og ser på denne her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16713718

 

Nissan Primera 2,0 SLX 115 HK SVÆRT GOD STAND 1992, 158000 km., kr. 23.900, -

 

Han er slu jævel! Han som selger den Primeraen. Kanalen er også kjeks. Putta fingern rett inn i kanalen fra hjulbuen. Den lå ute for 20 før, så hevet han den opp til 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår