Gå til innhold

Familietralla: Kia cee'd SW 1.6CRDI EXE

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lite liv på Kia-forumet så tenkte jeg kunne legge ut et par bilder av cee'den vår. Vi kjøpte den ny høsten 2008, og har sålangt ikke hatt noe trøbbel med den:)

 

Er en 1,6 liters turbodiesel-maskin på 90 hest, som er originalt fra Kia oppjustert litt;) Går rimelig greit, men ingen racerbil. Grunnen til at vi valgte denne, var på grunn av at vi har hatt Peugeot i noen år nå, og vet hvor surt det er å pøse på med unødvendlige utgifter, som man skulle vært foruten. Derfor har vi slått til på en bil med 7års garanti, så vi for et relativt rimelig driftshold de neste årene. Dessuten funker den greit som trekkvogn, noe som gjør at vi kan dra campingvogn med den.

 

Utstyr:

4x el.vinduer, navigasjonssystem(uten kart :O), ryggessensor, delskinnseter, aut. avblendbart speil, 8 alufelger, greit musikkanlegg, cruisecontrol

 

I tillegg ble det ettermontert en sportsgrill foran, fordi Kia-merket på originalgrillen var så hinsides stort! :O Synes selv at denne grillen gjør at fronten rykker automatisk opp en karakter.:)

 

Kanskje ikke akuratt det mest spennende bilvalget, men på grunn av garantien, prisen og utstyret, kan jeg ikke se noe annet enn at dette var et fornuftig kjøp:)

 

DUB_4619.jpg

 

DUB_4625.jpg

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

lekker bil :) ta bort merket i grillen s ser den enda mer sportslig ut ;)

bilde064.jpg

Endret av Gunnar KRC

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jepp den er min :) har hatt den i 6mnd nå og er kjempefornøyd! eneste jeg savner på langturer er cruisecontrol

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Hei

 

Lite liv på Kia-forumet så tenkte jeg kunne legge ut et par bilder av cee'den vår. Vi kjøpte den ny høsten 2008, og har sålangt ikke hatt noe trøbbel med den:)

 

Er en 1,6 liters turbodiesel-maskin på 90 hest, som er originalt fra Kia oppjustert litt;) Går rimelig greit, men ingen racerbil. Grunnen til at vi valgte denne, var på grunn av at vi har hatt Peugeot i noen år nå, og vet hvor surt det er å pøse på med unødvendlige utgifter, som man skulle vært foruten. Derfor har vi slått til på en bil med 7års garanti, så vi for et relativt rimelig driftshold de neste årene. Dessuten funker den greit som trekkvogn, noe som gjør at vi kan dra campingvogn med den.

 

Utstyr:

4x el.vinduer, navigasjonssystem(uten kart :O), ryggessensor, delskinnseter, aut. avblendbart speil, 8 alufelger, greit musikkanlegg, cruisecontrol

 

I tillegg ble det ettermontert en sportsgrill foran, fordi Kia-merket på originalgrillen var så hinsides stort! :O Synes selv at denne grillen gjør at fronten rykker automatisk opp en karakter.:)

 

Kanskje ikke akuratt det mest spennende bilvalget, men på grunn av garantien, prisen og utstyret, kan jeg ikke se noe annet enn at dette var et fornuftig kjøp:)

 

DUB_4619.jpg

:thumb

 

Du har gjort ett godt kjøp der tru jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
Jeg tenker på en ceed selv om dagen, er det stor forskjell på 90 og 115 hk til ceed? er det en komfortabel bil? Hva dekker garantien deres, og har du fått de første servicene gratis?

 

Bra bil det her ja:) Er vel strengt tatt en 90-hester denne her, men den er oppjustert, så har ikke kjørt 90-hesteren.. Bilen er sportslig og sitter som en klegg på veien uten at det går utover komforten.. :) Garantien dekker 7 år på motor og drivverk, og 5 på resten. Ikke gratis servicer, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår