Gå til innhold

navara fjallasport 05 mod - sette på lykter på veltebøylen

Ranger emnet


navara fjallasport

Anbefalte innlegg

det jeg ville anbefalt deg er å FJERNE den bøyla der. for den passet overhodet ikke overens med taket ditt.. det vil bli seende jævlig dumt ut å kjøre med lys på den igjen! skal du såffal ha noen, så gå for 4kanta lykter..!

 

du får fint 4 stk oppå der!

 

 

Bøyler er ikke alltid like kult på bilene!

 

Syntes hiluxen min så jævlig rar ut MED bøyla, kontra uten!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten!

http://i2.photobucket.com/albums/y41/rdlx3m/Hilux/Bilde0scx06.jpg

 

 

Med

http://i2.photobucket.com/albums/y41/rdlx3m/Hilux/rdlwin.jpg

 

Bilen får plutselig en helt annen look! ikke nødvendigvis en kul ;)

 

Men de fleste navara jeg har sett har jeg sett uten, og det så litt tøffere ut... syns nå JEG da...?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er mulig, har ikke sett så mye på bøylen før egentlig.. hatt den i litt over en mnd nå:) men skal være enig i at bøylen ser litt dum ut bakfra, den skulle vært montert 8-9cm lenger frem også for å ikke få det mellomrommet mellom kupe'n og bøylen, men sitter en krok der som skulle vært fjernet etter min mening.. men er ikke jeg som har montert det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kjørte par løp med min, er solgt nå! driver med drifting i stedet!

 

men hvorfor sprøyte belegg på den?.. Hadde jeg vært deg ville jeg heller brukt penga på å kjøpe Inlegg til planet ditt!

 

Altså plastikk karr som dekker innvendig av planet ditt! mye mere robust, penere og er der til nytta si!

 

Med sprøyte belegg skal det ikke stort mere til enn noe skarpt stål som kan ripe det opp, og du er igjen nede på bar metall!

 

http://www.4x4x4.com/accessories/nissannavarad40/d40bedliners.htm

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får nevne http://offroad.no og, selv om jeg vet at Robert har de litt i vrangstrupen... tror det er større sjanse for å finne frikjøringstreff der enn på pirate...

 

uansett, slik jeg ser det med den bøylen din burde den og vært litt lavere, er faktisk enig med robert i at ikke navaraen kler den bøylen, kontra uten....

 

men ja firkanta lykter og ikke slike mikke mus ører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Lykter på bøyle er Harryfaktor. Ferdig med det ;) No skal eg være forsiktig med å seie ka eg meine, for der er enkelte frå andre forum som har med å "glefse" til meg uansett ka eg uttaler meg om. Er for så vidt enig med å ikkje plassere runde lykter på taket, Men liker helst bøyle uten noke på. Når du først skal ha lys på taket, som ikkje vil gje noke særleg grad av effekt med mindre du setter lyktene 1/2 meter høgare enn taket, for du vil få dårleg lysutbytte av de. Du ender med å lyse liten grann beidre framover(dårligere enn to skikkelige tusenmetringer framme i grillen), være til irritasjon for lastebiler, og kunstig belysning av taket og panseret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Pickup`er skal ha veltebøyle!

Er enig i at firkanta lykter ser best ut på taket, mens runde ser best ut i fronten. Er lyktene på veltebøyla justert riktig får du hverken gjenskinn i taket eller panseret. (Ja jeg har hatt flere pickup`er og har testet det)

 

Det som blir sagt at plastinnlegg i planet er bedre enn det som blir sprøytet på er ikke lengre tilfelle.

 

Det skal MYE til for å skrape opp det nye stoffet som blir sprøytet på. I tillegg er det bare å "kladde på" hvis det skulle bli så dype sår at det går ned til metallet.

 

Med plastinnlegg vil det ligge å gnisse på hele planbunnen, og spesielt på plansidene. Lakken vil forsvinne og rusta vil komme. (Igjen er dette egne erfaringer jeg har gjort)

 

 

Det at veltebøyla blir montert såpass langt fra bakruta er at planet beveger på seg. Det er ikke festa i hytta så hytta og planet beveger seg uavhengig av hverandre.

 

Man kan laste rundt 1tonn på dissa bilene. Plasserer man den vekta langt fremme på planet vil man se at glippen mellom toppen av veltebøyla og bakruta er langt mindre enn den er uten lasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår