Gå til innhold

Hjelp til poleringsmaskin.

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

Blir litt forvirret når jeg sitter her og leser...hehe.

hva skal jeg legge på først av Meguiars 21 og Meguiars NXT 2.0 wax ? eller har disse egentlig samme funksjon...blir det best med begge?

 

MG21 er en ren sealer, TechWax er en AIO; dvs rens, polish og sealer i ett. Det er mulig de kan kombineres (MG21 over NXT) men dette har jeg aldri testet...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MG21 er en ren sealer, TechWax er en AIO; dvs rens, polish og sealer i ett. Det er mulig de kan kombineres (MG21 over NXT) men dette har jeg aldri testet...

k, men hviken wax vil du anbefale og bruke da? (sammen med mg21)

og er det slik at wax skal påføres før mg21?

 

Hvem skulle tru at det var så vanskelig å vaske en bil...hehe.

Endret av MrTiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siden til Bosch står det:

"Med et klikk: Bytte fra finsliping til grovsliping eller polering"

"Slipetallerken-turtall 290 – 620 o/min"

 

Er 300-600rpm plutselig alt for mye? :P

 

Du har helt rett, så resten av spec'ene nå :p

 

Kanhende den er mulig å bruke, men har aldri hørt/lest om noen som bruker den og det er jo litt rart hvis den er brukandes.. men kanhende ingen har turt å teste ;)

 

Men turtallet er jo litt "annerledes.." til roterende jobber man fra 700rpm og opp mot 3000, på DA fra 3000 opp mot 10000

 

Har du sett noe pris på denne?

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k, men hviken wax vil du anbefale og bruke da? (sammen med mg21)

og er det slik at wax skal påføres før mg21?

 

Hvem skulle tru at det var så vanskelig å vaske en bil...hehe.

 

Sealeren skal alltid på først.. den fester seg ikke på voks. Og det er veldig viktig at en sealer får etterherde lenge nok; dvs 12-24t etter at du har polert av sealeren, skal den ikke komme i kontakt med fuktighet. Til og med nattedugg reduserer holdbarheten :(

 

Masse voks som kan brukes over MG21, selv bruker jeg step3 når jeg skal ha noe bra og rimelig, og MG26 når jeg skal ha "bling" ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett noe pris på denne?

Den ligger til litt over 3000kr veiledende tror jeg. Vi selger den på jobb, men jeg har ikke brydd meg med å sjekke utsalgsprisen, for den er uinteressant for meg :P

 

Fant en slags test på nettet hvor prisen er oppgitt til 3000 inkl. mva.. Riktignok virker det som at det primært til båtbruk de har testa, men sånn generellt klarer den seg greit i testen.

Selvfølgelig er den nok ikke like god som en dedikert DA eller roterende maskin, men den er jo et rimeligere, multifunksjonellt alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sealeren skal alltid på først.. den fester seg ikke på voks. Og det er veldig viktig at en sealer får etterherde lenge nok; dvs 12-24t etter at du har polert av sealeren, skal den ikke komme i kontakt med fuktighet. Til og med nattedugg reduserer holdbarheten :(

 

Masse voks som kan brukes over MG21, selv bruker jeg step3 når jeg skal ha noe bra og rimelig, og MG26 når jeg skal ha "bling" ;)

 

Du er jammen kjekk å ha kazzper.

Selger du noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger til litt over 3000kr veiledende tror jeg. Vi selger den på jobb, men jeg har ikke brydd meg med å sjekke utsalgsprisen, for den er uinteressant for meg :P

 

Fant en slags test på nettet hvor prisen er oppgitt til 3000 inkl. mva.. Riktignok virker det som at det primært til båtbruk de har testa, men sånn generellt klarer den seg greit i testen.

Selvfølgelig er den nok ikke like god som en dedikert DA eller roterende maskin, men den er jo et rimeligere, multifunksjonellt alternativ :)

 

Tja, for at 3000,- skal anses som "rimelig" må det være en meget bra maskin.. Noe av det bedre innen roterende maskiner starter på ca 2500,- og de beste fra rett over 3000,-

 

Men praktisk at den er multifunksjonell ja! Makita har en lignende modell med ganske like spesifikasjoner, men den funker visstnok ikke til bilpleie.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sealeren skal alltid på først.. den fester seg ikke på voks. Og det er veldig viktig at en sealer får etterherde lenge nok; dvs 12-24t etter at du har polert av sealeren, skal den ikke komme i kontakt med fuktighet. Til og med nattedugg reduserer holdbarheten :(

 

Masse voks som kan brukes over MG21, selv bruker jeg step3 når jeg skal ha noe bra og rimelig, og MG26 når jeg skal ha "bling" ;)

 

Tar man sealeren(mg21) på for hand? eller bruker man maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår